marcin9680 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Witam serdecznie i zapytuje , moze ktos wie (posiada jakies fotostory) i moze mi podpowiedziec jak dokonac prawidlowej wymiany plynu od wspomagania ukladu kierowniczego??? i jaka ilosc owego plynu powinna byc zalana ??? Chcem sam tego dokonac ale nie chcem nic sknocic. Bardzo prosze o wszelkie podpowiedzi i pomoc. Dziekuje i pozdrawiam.
krzysiek23 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 dzial warsztat wymiana maglownicy,tyczy sie afn ale zasada ta sama....na koncu opis wymiany i odpowietrzenia
Farszu Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 kolego zdejm waż z pompy wpomagania zapal olej zleci potem zkreć spowrotemtylko podkładke miedziana nagrzej wlej płyn lub olej zależy co masz zapal samo sie odpowietrzy
Dev Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 kolego zdejm waż z pompy wpomagania zapal olej zleci potem zkreć spowrotemtylko podkładke miedziana nagrzej wlej płyn lub olej zależy co masz zapal samo sie odpowietrzy auto na podnosnik trzeba odpiąc przewody od pompy i jak sie da to od maglownicy usunąc jak najwiecej płynu, przydaje sie duża strzykawka i wężyk, dobrze jak jest też sprężarka wyciągnąc zbiorniczek i wszystko umyc benzyną ekstrakcyjną poskładac i zalac, pare ruchów kierownicą od lewej do prawej i po sprawie
tomeksop Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Wymieniałem ostatnio... sprawa jest dość prosta.... wszystko można zrobić bez podnośnika, czy kanału. Płyn ze zbiornika wyciągnąłem strzykawką, zdiąłem przewód z pompy i na chwilę uruchomiłem silnik, aby pompa wyrzuciła olej, następnie wlałem ok. 200 ml oleju do zbiornika i znów uruchomiłem silnik - pompa wyrzuci olej (ten nowy), czyli zostanie nieco przepłukana. Gdy pompa wyrzuca olej trzebaby podstawić jakieś naczynie, żeby złapać ten olej, ale nie jest go zbyt wiele. Zakładamy przewód, wlewamy nowy olej do zbiornika (prawie pełny) i uruchamiamy silnik. obserwujemy czy płynu jest wystarczająca ilość w razie potrzeby natychmiast dolewamy. po ok. 2 minutach kręcimy kierowcicą po kilka razy do końca w lewo i w prawo. Układ sie odpowietrzy. oczywiscie jak sie odpowietrza nie zakręcamy korka na zbiorniku. po jakimś czasie jeszcze skotroluj poziom płynu i gotowe.
Dev Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Wymieniałem ostatnio... sprawa jest dość prosta.... wszystko można zrobić bez podnośnika, czy kanału. Płyn ze zbiornika wyciągnąłem strzykawką, zdiąłem przewód z pompy i na chwilę uruchomiłem silnik, aby pompa wyrzuciła olej, następnie wlałem ok. 200 ml oleju do zbiornika i znów uruchomiłem silnik - pompa wyrzuci olej (ten nowy), czyli zostanie nieco przepłukana. Gdy pompa wyrzuca olej trzebaby podstawić jakieś naczynie, żeby złapać ten olej, ale nie jest go zbyt wiele. Zakładamy przewód, wlewamy nowy olej do zbiornika (prawie pełny) i uruchamiamy silnik. obserwujemy czy płynu jest wystarczająca ilość w razie potrzeby natychmiast dolewamy. po ok. 2 minutach kręcimy kierowcicą po kilka razy do końca w lewo i w prawo. Układ sie odpowietrzy. oczywiscie jak sie odpowietrza nie zakręcamy korka na zbiorniku. po jakimś czasie jeszcze skotroluj poziom płynu i gotowe. zapomniałes po tym zabiegu na nowo przepłukac układ sporo płynu jest jeszcze do usuniecia z maglownicy i trzeba umyc dokładnie zbiorniczek, jest tam masa syfu
Rekomendowane odpowiedzi