Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nietypowy problem z dymieniem olejowym 1.8t


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam nietypowy problem z dymieniem w moim Audi. Pojawia się on na ciepłym silniku, jak auto postoi na wolnych obrotach np na światłach. Po dodaniu nawet niewielkiej ilości gazu, za autem jest chmura niebieskiego dymu i czuć spalony olej. Po chwili dymienie ustaje. Co ciekawe, mogę go cisnąć do odcięcia i nie puści dymka, rano przy odpaleniu na zimnym również nic. Problem jest tylko jak postoi na wolnych obrotach i doda się gazu. Ogólnie auto jest mocno mułowate, ale to drugi problem, w którym pomagali mi forumowicze(wymieniłem przepływomierz, ale turbo dalej bardzo słabo wstaje, będzie niedługo wymienione i wywalony katalizator).

Teraz co do tej pory zdiagnozowałem:

- po zdjęciu rury z przepływomierza, widać ze tam gdzie wchodzi króciec od odmy, to w tych karbach stoi olej

- odma sprawdzona, nie zasysa korka, podmieniałem separator, bez zmian

- sprawdzałem turbo, ma luz na boki i wzdłuż swojej osi coś ok 1mm, trochę oleju przy wlocie, dodatkowo przez otwór od sondy wsadziłem kamerkę i znalazłem pęknięcie na żeliwie turbiny, oraz katalizator z dziwnym nalotem, chyba od spalania oleju

- wymieniony eżektor, zaworki zwrotne, zawór dv.

- kompresja 12,5-13-13,5-13

- spalanie oleju w aucie to ok 0,2-0,4l na 1000km, w zależności od stylu jazdy

- świece na dwóch pierwszych cylindrach mają czarny nalot, na 3 i 4 wyglądają idealnie. 

- przebieg 355tys, w tym 120tys na lpg, przebieg raczej oryginalny, i nic nie było w silniku robione

Czy ktoś ma może jakies doświadczenie z takim problemem? 

Opublikowano

Głowica do zrobienia, uszczelniacze zaworowe nie istnieją już zapewne.

Opublikowano

Jakby nie istniały uszczelniacze to po nocy by dymił jak lokomotywa. 

Opublikowano

No właśnie po nocy nie kopci nic, trochę pary wyjdzie w chłodniejsze dni ale to normalne. Tak sobie myślę ale nie wiem czy to ma sens, że przy dojechanej turbinie, ona na wolnych obrotach nie uszczelnia się tak jak powinna i puszcza olej. Takie moje myślenie, nie wiem czy nie bredzę... 

Opublikowano

Dostanę za to ale 10w40 liqui moly mos2 - ten czarny. Auto wcześniej miało lane 10w40, jak kupiłem wlałem 5w40 ale szklanki zaczęły grać, napinacz, pojawiły się wycieki. Wróciłem do 10w40 i zmieniam max co 10tys. Zrobiłem już nim 120tys i zużycie oleju ciągle na tym samym poziomie. Filtry zakładam mann lub hengst. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...