Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyjąca skrzynia biegów w A4 B8 2.0TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez ivan1977,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to częsta w nich usterka czy użytkowanie nieprawidłowe o co tym chodzi?

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Langista napisał(a):

Można to na aucie zrobić, jest ciasno ale da radę. Oczywiście olej trzeba zlać także najlepiej doliczyć te 2.5-3l oleju do skrzyni.

Wszystko bez wyciągania skrzyni nie jest tak zle jest miejsce jak trochę się porozbiera u mnie do manuala poszło 4 litry oleju tak mi podali w ASO i tyle weszło 

 

2 godziny temu, mariusz9 napisał(a):

Czy to częsta w nich usterka czy użytkowanie nieprawidłowe o co tym chodzi?

Z tego co się orientowałem to bardzo częsta jak nie prawa strona padnie to lewa, lewa o tyle dobrze że wymiana ogranicza się tylko do wymiany łożyska na półosi to tak w skrócie a prawa strona pada bo inżyniery z Audi zastosowali na mechaniżmie jedno łożysko stożkowe i te raczej nie pada a drugie kulkowe i to łożysko nie daje rady zniszczenia pokazałem na zdjęciu kulki były popękane bieżnia normalnie zjedzona 

 

13 godzin temu, mariusz9 napisał(a):

I z obu stron to zmieniałeś?

Tak z obu stron tylko prawą stronę miesiąc wcześniej

Do wymiany jeszcze uszczelniacz którego nie podałem a był uwzględniony w cenie

Edytowane przez ivan1977
Opublikowano

No tak ale Ty pisałeś o polifcie nt.łożysk a ja mam przedlifta

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.11.2022 o 20:07, mariusz9 napisał(a):

No tak ale Ty pisałeś o polifcie nt.łożysk a ja mam przedlifta

Przedlift cierpi na tą samą dolegliwość 

Tu masz film w przedlifcie jest prawdopodobnie to samo łożysko kulkowe 

 Moja rada to znajdz kumatego mechanika auto na podnośnik niech wbije bieg i przez stetoskop osłucha skrzynie jeżeli buczy od strony mechanizmu różnicowego to na pewno te łożyska będą do wymiany ja podałem tylko na przykładzie swojego auta że jeżeli nie wyją łożyska w kołach(raczej łatwe w diagnozie)  to raczej w 100 procentach wyją łożyska na półosiach lewe i tu wystarczy wymiana na półosi  lub prawe na mechaniżmie ja że wymieniłem lewe łożysko wcześniej i problem nie ustąpił a wycie słyszałem bardziej z prawej strony postanowiłem o wymianie łożysk na mechanizmie różnicowym to są dwie główne bolączki skrzyń biegów w A4 B8 i prędzej czy pózniej dopadną każdego użytkownika B8 znajomy mechanik który mi to wymieniał takich skrzyń kilkadziesiat szt. przerobił

Edytowane przez ivan1977
Opublikowano

Dzięki wielkie za info jak ogarne to napisze.Pozdrawiam

Opublikowano

Jak wchodzi na ten zakres prędkości słychać ale mniej

Opublikowano

Dzień dobry. Panowie od dłuższego czasu słyszę wycie w aucie (wyje oscylacyjnie im cieplej tym głośniej) na każdym biegu, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła i jazdy i na luzie. Wszystko pasuje do waszego opisu. Z półosiami jeszcze nie było nic robione. Nie jest bardzo głośno, ale mi to przeszkadza. Mechanik nie chce się podjąć naprawy, mówi że jeśli to łożysko na mechanizmie różnicowym, to nie jest dostępne nawet w aso, a jak coś innego to będzie ciężko namierzyć winowajcę. Czy ktoś zna namiar na te łożyska. Możecie potwierdzić, że łożysko jest dostępne.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Użytkownik007 napisał(a):

@ivan1977 czy przy hamowaniu silnikiem też słychać było wycie?

Tak wyła było trochę ciszej 

Edytowane przez ivan1977
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, kczmar napisał(a):

Dzień dobry. Panowie od dłuższego czasu słyszę wycie w aucie (wyje oscylacyjnie im cieplej tym głośniej) na każdym biegu, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła i jazdy i na luzie. Wszystko pasuje do waszego opisu. Z półosiami jeszcze nie było nic robione. Nie jest bardzo głośno, ale mi to przeszkadza. Mechanik nie chce się podjąć naprawy, mówi że jeśli to łożysko na mechanizmie różnicowym, to nie jest dostępne nawet w aso, a jak coś innego to będzie ciężko namierzyć winowajcę. Czy ktoś zna namiar na te łożyska. Możecie potwierdzić, że łożysko jest dostępne.

u mnie po wrzuceniu luzu nie wyła tylko z zapiętym biegiem łożyska dostępne w ASO jedz podaj vin i dobiorą do twojej skrzyni są napewno dostępne raczej problem leży po stronie mechanika 

 

 

Edytowane przez ivan1977
Opublikowano

W takim razie nie chce facet mi tego zrobić, bo powiedział, że auto trzeba może nawet na miesiąc zostawić ze względu na poszukiwania łożysk. Przeczytałem wątek i nie znalazłem numerów, ale to i tak drugorzędna sprawa, najważniejsze, że są dostępne. Sam tego nie ogarnę i teraz trzeba znaleźć jakiś warsztat ale nie ASO. Ktoś może mi coś podsunąć w tym temacie dla centralnej Polski. ivan1977 może Ty?

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, kczmar napisał(a):

W takim razie nie chce facet mi tego zrobić, bo powiedział, że auto trzeba może nawet na miesiąc zostawić ze względu na poszukiwania łożysk. Przeczytałem wątek i nie znalazłem numerów, ale to i tak drugorzędna sprawa, najważniejsze, że są dostępne. Sam tego nie ogarnę i teraz trzeba znaleźć jakiś warsztat ale nie ASO. Ktoś może mi coś podsunąć w tym temacie dla centralnej Polski. ivan1977 może Ty?

No ja mogę Ci jedynie pomóc w okolicach Kujawsko-Pomorskiego gwarantuję Ci że łożyska dostępne mechanik d*pa zadzwoń do ASO podaj vin i powiedz że potrzebujesz łożyska mechanizmu róznicowego i uszczelniacz półosi i podadzą Ci nr jak dobrze pamiętam u mnie siedzi skrzynia B1 lub BA i tak mi dobrali łożyska 

Edytowane przez ivan1977
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Tak zrobię, u mnie siedzi manualna 0B1 MVS, mam 215 tys nalotu i wyje od 20 tys. Większość mechaników chce dawać całą skrzynie do regeneracji, ale może znajdę kogoś ogarniętego, kto mi to wymieni bez uziemienia auta na tydzień.

Edytowane przez kczmar
Opublikowano

No właśnie pytanie czy nie będą odbijać piłeczki że szkrzynia do regeneracji

Opublikowano

Prawdopodobnie mnie też to czeka

Opublikowano (edytowane)

Mogę oddać do regeneracji jeśli okaże się, że to nie mechanizm różnicowy. Przepraszam za wylewność, ale widzę, że panowie wolą wymienić rozrząd albo, usunąć awarię jak już auto jest uziemione niż pomóc komuś, komu przeszkadza wycie. I tak mnie zbywają. Mój plan to potwierdzić dostępność części i szukać wykonawcy. Dam znać jak to się skończy.

Edytowane przez kczmar
Opublikowano

Łożyska już zamówione jeden uszczelniacz i do tego oring, mechanik też zamówiony. Poprzedni chyba miał ma myśli wymianę mechanizmu różnicowego i to faktycznie jest niedostępne. Pytanie do Was, czy olej jest osobno w tej przekładni czy razem ze skrzynią i te 4 litry to wszystko co mam kupić?

Opublikowano
2 godziny temu, kczmar napisał(a):

Łożyska już zamówione jeden uszczelniacz i do tego oring, mechanik też zamówiony. Poprzedni chyba miał ma myśli wymianę mechanizmu różnicowego i to faktycznie jest niedostępne. Pytanie do Was, czy olej jest osobno w tej przekładni czy razem ze skrzynią i te 4 litry to wszystko co mam kupić?

4 litry to wszystko olej jest tylko w skrzyni i idzie na przekładnię 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie,  jutro wymiana łożysk, kupiłem dwa oleje, jeden to Castrol Transmax Manual V 75W80 (następca Castrol Syntrans V FE 75W-80) i Ravenol MTF-2 75W80. Który pierwszy dojedzie to wpadnie do skrzyni. Mam pytanie, co jeżeli okaże się, że mechanizm różnicowy będzie znacznie zużyty, ma na myśli koło talerzowe lub wałek atakujący. W etce jest opis 'brak części zamiennej'.

Czy ktoś miał taki kłopot, jakie było rozwiązanie?

Opublikowano (edytowane)

No i u mnie po robocie. Jest cisza. Winne było łożysko kulkowe, powierzchnia w tragicznym stanie. Wymieniłem też drugie łożysko. Bardzo Wam dziękuję za pomoc.20230430_122605.thumb.jpg.af80dfe93c248e34f06f6bffae5bfd40.jpg

Edytowane przez kczmar
  • Pomoc techniczna 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...