Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b7 BRD] brak mocy na niskich obrotach


Beelzi89

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem z audi a4 b7, mianowicie w ogole nie ma ochoty ruszac z miejsca.
Brak mocy na niskich obrotach do tego stopnia ze potrafi zgasnac przy ruszaniu (trzeba podniesc obroty do okolo 1700 i palic sprzeglo, zeby w ogole sie odpychala).
jazda na tzw. "pol-sprzegle" praktycznie niemozliwa.

Jak sie juz uda ruszyc to nawet wciskajac gaz do oporu potrzebuje sporo czasu zanim dojdzie do obrotow, w ktorych wstaje turbina.
a propos turbiny, zostala juz wymieniona (na regenerowana) gdyz opisany objaw byl w calym zakresie obrotow. Teraz czuc jak turbo wstaje w okolicach 1700-1800 obrotow, ale "wbicie w fotel" odczuwalne dopiero od okolo 2000 obrotow.

Objaw zaczal sie na kilkadziesiat kilometrow przed tym jak zauwazylem niepokojacy wzrost poziomu oleju.
Doszedlem do wniosku ze to uszczelnienia wtryskiwaczy przepuszczaja. Zostaly wymienione, gniazda wtryskiwaczy wyczyszczone, same wtryskiwacze byly stosunkowo czyste i mieszcza sie w normach swych korekt (najwiekszy odchyl to 1.5 na trzecim cylindrze), to tez nie byly oddawane do sprawdzenia, jedynie czyszczone chemicznie w myjce ultradzwiekowej.
Po tym zabiegu poziom oleju po przejechaniu kilkuset kilometrow w normie.
Wymieniony olej z filtrem oleju, filtrem paliwa i filtrem powietrza.

Dodatkowo przy wymianie turbiny okazalo sie, ze zasilanie spalin z EGR do chlodnicy EGR jest doslownie uciete i zaslepione, totez chlodnica EGR zostala wymieniona na nowa razem z rura zasilajaca.
Podczas wymiany uszczelnien wtryskow byl rowniez blad przepustnicy gaszacej, urwane tryby na zebatce silniczka - wymieniona na nowa.

Wezyki podcisnien sprawdzone "na oko", nie widac nigdzie przetarc, pekniec itp. Rowniez po odpieciu czuc na palcu jak zasysaja, wiec podejrzewam, ze sa ok.
Zaworek jednokierunkowy od podcisnien znajdujacy sie tuz za pompa sprawdzony, dziala w jedna strone, wiec ok.

Filtr DPF rownierz pokazuje wartosci "w normie" ok 20g sadzy i brak bledow. Sprawdzony mimo wszystko poprzez wykrecenie sondy zeby spaliny mialy ujscie przed samym filtrem. Zadnej poprawy

na dzien dzisiejszy w komputerze zadnych bledow, nawet po dluzszej jezdzie. Odpala na dotyk - zimny i cieply silnik. Obroty w normie, nie wachluja.
Jedynie ten brak mocy od obrotow jalowych az do wlaczenia sie turbiny.
Jak turbo dmucha to jazda jest praktycznie normalna, ale nie da sie jezdzic trzymajac silnik ciagle na 2000 obrotow.

ponizej zamieszczam wykonane logi statyczne i dynamiczne - prosze serdecznie od sprawdzenie, bo juz kompletnie nie mam pomyslow czym moze to byc spowodowane.

http://vaglogi.pl/log-001_003_004_R75vieU.html
http://vaglogi.pl/log-008_010_011_0lj15.html
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_NHIS5l8.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do rozrzadu jeszcze nie zagladalem. bede go wymienial na dniach bo do tego wszystkiego doszedl lekki wyciek z pompy wody. 

Ale czy rozrzad moze tak sam z siebie sie rozjechac/przestawic? kilka lat Audi jezdzilo bez problemow.

 

-1.5? mowisz o korekcie tego trzeciego cylindra?

Edytowane przez Beelzi89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o Twoje ustawienia na jałowym -5/+5 to chyba za bardzo rozjechane ale bazuje tylko na mikro wiedzy w tym temacie, tutaj najlepiej jak wypowiedzą się @pelonek1, @przem8, @Dev

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob loga 004BS

Ustaw synchronizacje na 0.- czwarte pole w 004BS.

Nastepnie:

Loga dynamicznego 001+003+011. Tutaj mozesz zrobic 2 logi. Jeden przy ruszaniu z jedynki jak nie chce jechac i na jakims 3 lub 4 biegu od jak najnizszych obrotow. 

Dodatkowo sprawdz cisnienie roznicowe na biegu jalowym kanal cos kolo 074.

 

Ogolnie to turbo slabo pompuje. Pytanie czy to wina kiepskiej regeneracji czy dziury w dolocie czy zabitego dpfa. Najczesciej wszystkie regenerowane turba brd a raczej wszystkie w ktorych wymieniono wirnik lub caly koras bo na tym teraz polega regeneracja najczesciej nadaja sie na smietnik.

 

Aaaaa i w kanale 10 na zgaszonym silniku sprawdz czy wartosci w 2 i 3 polu sie pokrywaja.

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wybacznie tak dluga zwloke w odpowiedzi, ale zbyt duzo pracy by ruszyc cokolwiek w temacie Audi.

A4 zostala zaprowadzona do koncesjonowanego warsztatu VW/AUDI - powiedzieli, ze to albo pompowtryskiwacze, albo pompa zbiorcza. 

Niestety pompy nie udalo mi sie sprawdzic, wiec wtryskiwacze zostaly oddane na stol probierczy.

Diagnoza: wszystkie 4 wtryskiwacze sa uszkodzone, nie nadaja sie do regeneracji. Jeden wtryskiwacz z uszkodzonym cylindrem (?).

(nie bardzo wiem o jaki cylinder we wtryskiwaczu chodzi. Diagnoza przeprowadzona we Francji, wiec tak to tutaj nazywaja.)

Az sie dziwie ze to auto odpalalo w ogole O_o

 

Na razie szukam 4 nowych/regenerowanych wtryskiwaczy, ale cena mnie zabila... ok 350e - 500e sztuka

zastanawiam sie nad drugim, uzywanym silnikiem kompletnym bo wyjdzie w podobnych pieniadzach co 4 wtryski.

 

Pytanie do Was: jesli w oryginale mialem pompowtryski Continental, czy moge je zastapic Boshem? 

z tego co widze pompy Bosch duzo latwiej dostac w moim regionie. 

Bedzie to grac,  czy trzeba przeprogramowac lub zmienic komputer sterujacy?

 

Dzieki za wasze odpowiedzi, jak dostane wtryski wrzuce logi co i jak sie zmienilo, razem z logami o ktore pytales Nadybek. na te chwile auto nie ma mozliwosci odpalenia.

 

Pozdrawiam serdecznie i jestesmy w kontakcie :)

Edytowane przez Beelzi89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pisales ze jest brak mocy na niskich obrotach. Na wyzszych wtryski sie naprawiaja? Ktos Cie tam kantuje. Miales zrobic logi. Jak Cie nie stac na logi to wymien wtryski a pozniej reklamuj diagnostyke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po dlugiej przerwie.

Wtryskiwacze w koncu wymienione. Byl wielki problem ze znalezieniem tego modelu po regeneracji u dostawcow czesci (nie chcialem zamawiac uzywanych z demontazu, z internetu, zeby miec gwarancje i mozliwosc zwrotu).

 

krotka jazda probna (okolo 20km) i....

Problem moge uznac za rozwiazany, silnik wstaje od samego dolu tak jak powinien. 

Zostala mi wymiana rozrzadu i bede w koncu mogl sie cieszyc z jazdy :thumbup1:

 

zrobie i wrzuce Wam logi po wymianie rozrzadu :)

 

dziekuje za zainteresowanie tematem i poswiecony czas, pozdrawiam :hi:

Edytowane przez Beelzi89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...