Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem na zimnym BFB LPG


mavashi

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód palił coraz gorzej, ale tak sobie nim jeździłem do momentu aż pewnego dnia musiałem kręcić 6 razy, żeby odpalił. Zakręciłem butle z gazem. Wypaliłem nie raz resztki w przewodach. Bez poprawy. Mechanik zaproponował wymianę pompy. Tak zrobiłem. Niestety nic nie pomogło. Potem znajomy zaproponował dolanie uszlachetniacza do paliwa. Nie wiem, czy to mogło jakoś zaszkodzić? Bez zmian. Następny w kolejce był filtr paliwa i tu szok bo kilka dni, ok. 5 odpalał jak nowy. Niestety się skończyło i wróciliśmy do punktu wyjścia. Sprawdziłem czujnik położenia wału. Obroty w normie. Zmierzyłem ciśnienie na listwie. Musiałem kilka razy kręcić do osiągnięcia ok. 2 bar, żeby w końcu odpalił. Manometr pokazywał 2.5 bar bez obciążenia, a po wciśnięciu gazu spadało do 2.Stwierdziłem, że może ten uszlachetniacza coś zrobił, może filtr się tak szybko zapchał. Znowu wymieniłem filtr i znowu przez kilka dni było dobrze. BYŁO! bo znowu to samo. Nie mam pojęcia co może być przyczyną. Może macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym problem, że tak odwlekałem sprawdzenie ciśnienia na dobrze palącym, że w końcu nie sprawdziłem. Pierwszy był od Filtrona drugi z Boscha. Chyba bym musiał mieć strasznego pecha, żeby dwa razy źle trafić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest pełno tematów odnośnie nowych ale nie do końca albo krótko sprawnych filtrów paliwa. 

Większość pisze, że kupuje w ASO i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie za odpowiedź. Tak się jeszcze zastanawiam nad kilkoma sprawami. Czy jest szansa złego podłączenia filtra paliwa, tak żeby silnik odpalał? Czy zamiennik pompy może podawać za duże ciśnienie rozwalając regulator w filtrze? Oczywiście tak, jak sugerujecie wymienię filtr na ori ale wolę się upewnić, czy coś innego nie spowoduje kolejnego uszkodzenia generującego koszty i nadszarpane nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat na forum wałkowany nie raz. W większości przypadków jest to wina filtra paliwa, nie wiem czemu szukasz dziury w całym, jakość części jest jaka jest. Co do zamiennika pompy to bardziej bym sie spodziewał, że podaje za niskie ciśnienie. Ori filtr paliwa nie kosztuje 20 PLN, ale jak chcesz wymienić cały układ paliwowy to nikt tego nie broni.

 

Podsumowując, zaglądasz na forum , trzeba było poczytać o filtrach paliwa w tych silnikach i od razu kupić ori oszczędził byś sobie: czas, pieniądze i jak to określiłeś nadszarpnięte nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przerobić układ ma tradycyjną listwę z regulatorem paliwa i wtedy nie ma problemów z filtrem. 

Znam przypadek, że nowe filtry boscha 3x pod rząd były wadliwy, przy ori też się trafiają ale jednak mniejsze ryzyko. 

U mnie z mann'a działa dzielnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadziłem tak, jak radziliście filtr z ASO. Na razie wszystko działa, ale po wcześniejszych filtrach też kilka dni było dobrze, więc będę jeździć i  obserwować. Ciśnienie na listwie wynosi 3,4 bar na zapłonie i 3,9 po odpaleniu. Po wciśnięciu gazu dalej utrzymywane jest 3,9 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...