Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kalibracja czujnika Kąta skretu


HeniuM

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jaką wykupiłeś licencję na OBD11?

 

PRO

ale wygląda jak by kod był ok bo przepuszcza dalej i dopiero wtedy wiadomość że nie spełnione wymagania jakies

 

po wpisaniu złego kodu od razu daje FAILD

 

hmm czemu steering angle sensor jest not initialized . dodam że obracałem kierownicą jeździłem autem jakie 3km.

 

mam clona VCDS nigdy nie podłączałem może spróbuje 

 

AA poduszkę powietrzną mam wpiętą w kostkę ale nie wciśniętą w zatrzaski - to chyba nie ma wpływu ?

 

Screenshot_20230831_154948_OBDeleven VAG.jpg

Screenshot_20230831_155607_OBDeleven VAG.jpg

Screenshot_20230831_162222_OBDeleven VAG.jpg

Screenshot_20230831_162230_OBDeleven VAG.jpg

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klonem może też nie da rady.

Musisz spróbować.

Sterownik kupiłeś nowy czy używany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

 

Sterownik kupiłeś nowy czy używany?

nowy niby z autodoc . 

Wiadomo jest pewna nuta niepewności bo to jest moduł + manetka assistant .

Ale widzę że już sporo ludzi walczyło z tą kalibracją , z tym że w większości chodziło o zbyt mocno przekręcony i niby wtedy blokuje się 

 

Zastanawia się czy coś nie blokuje tej kalibracji 

 

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podjechać do kogoś z ODISem. Wiem, że nie wszystkie urządzenia dają radę z tym czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Lipa , 

VCDS daje ten sam komunikat - wymagane warunki nie zostały spełnione lub błąd sekwencji...

 

zastanawia mnie ta wartość steering wheel angle internal value 363.3 stopnia pomimo prostej kierownicy , nie wiem może uszkodzony przełącznik . 

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wygląda jakby taśma była obrócona o cały obrót.

raczej mało prawdopodobne .... w akcie desperacji zmieniłem sam sensor z taśmą na ten który miałem wcześniej . 

Parametry były bardzo podobne .  no chyba że to białe kółko pod sensorem jest obrócone z tym że sensor nowy włożona w nim była czerwona zawleczka .

 

ogólnie przydała by się wiedza jak to skalibrować . Czytam różne tematy i głowa mi oszaleje . Gdzieś widziałem żeby zacząć od abs ( ale tam nie widze nigdzie kalibracji skrętu) . No i jest trop że najpierw trzeba zainicjalizować sensor ( ale jak) 

 

Z odisem to już wiem że będzie ciężko ...

  

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie sytuacja jest taka że zamówiłem jeszcze jeden przełącznik zespolony .

Jak przyjdzie to podłączę i zobaczę czy są inne parametry , może rzeczywiście jakiś felerny kupiłem...

 

Po internetowej lekturze wychodzi mi że inicjacja czujnika powinna dokonać się sama po przejechaniu kawałka i ruchach kierownicy 15 stopni R i L   .

U mnie brak inicjacji czujnika.

 

2ga sprawa jest taka że wewnętrzna wartość kąta skrętu  pokazuje 360 stopni i co ważniejsze co około sekundę wskakuje na 806.3 i wraca do 360 

( więc albo jest to znak uwalonego przełącznika albo naturalny objaw nieskalibrowanego)

 

W każdym razie jak ktoś ma pomysły to chętnie wysłucham . Przechodzi mi też przez myśl zakup VCP jeżeli to ma sens.

 

pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update 

Właśnie został zamontowany nowy przełącznik .

Okazało się że w zasadzie ruszył od razu bez adaptacji,  prawie wszystkie błędy wykasowały się , wniosek jest tylko jeden poprzedni był uszkodzony .

 

Niestety jest inny problem . Control unit in stering wheel - no communication 

wcześniej pokazał się również local data bus 2 - elecrical error  ten niby zniknął

 

Nie ma podświetlania w kierownicy , żaden z guzików nie działa :wacko:

 

Czyli że co 2gii przełącznik z wadą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde tracę nadzieję ,

błędy w module F5 i comfort (databus missing message) to wiem od czego są.

 

wygląda jak by wogóle napięcie nie dochodziło do guzików ... w ramach testu został jeszcze raaz przełożony ten sam przełącznik (zakupiony 1ym razem) i tam guziki działają , są podświetlone etc z tym że tam jest probem z sensorem kąta skrętu .  

Car Audi A5 second.txt

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Z tymi używkami to loteria niestety.

kurna , nie brałem używki nowy meat & doria z autodoc.

 

nie wiem może tam sprzedają ze zwrotów czy coś . 

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od miesiąca posiadam a4b9 i brakowało mi kilka udogodnień z poprzedniego auta. Jednym z nich jest line assist i na razie kupiłem sobie manetkę z przyciskiem. Tak naprawdę na razie nie mam parcia aby ją wymienić a już na pewno nie zrobiłbym tego w całości. Rozebrałem zatem manetkę do cna i wychodzi na to że taśma airbag to również taśma grzanej poduszki. Posiada ona w opcji dodatkowe dwa piny służące do grzania kierownicy i wcale nie trzeba zmieniać całego modułu kierownicy aby uruchomić grzaną kierownicę. Manetka z przyciskiem Line Assist to nic więcej jak mikrostyk umieszczony na końcu manetki do którego przylutowano dwa przewody a one idą prosto do płyty głównej modułu kierownicy. Rozebranie całego pająka jest trochę zawiłe ale wykonalne. Co ważne po wyjęciu taśmy mamy biały pierścień z zębatką a pod nim dwa koła zębate pod którymi jest ścieżka  grafitowa i stawiam na to że to jest czujnik położenia kierownicy a nie jakiś w taśmie.  Będę miał chwilkę to nawet zdejmę swój pajączek ale każde położenie ruchomych elementów zaznaczę jak przy rozrządzie markerem, a wymienię samą manetkę do LA. Wydaje mi się że na mojej płycie głównej będzie złącze do przycisku i być może układ rozpozna przycisk a jeżeli nie to trzeba to będzie ogarnąć. Na pewno nie wymieniłbym całego pająka na nowy bo tylko narobię sobie bigosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, imnothep napisał(a):

również taśma grzanej poduszki. P

co autor miał na myśli ?

grzanie kierownicy .

Grzanie kierownicy to dwa dodatkowe piny w sleeping ring  

Sleeping ring nie posiada w sobie żadnych czujników nie ma w nim kąta skrętu , czysta mechanika taśma i piny .

Piny zasilające podgrzewanie idą na wylot nie łączą się z przełącznikiem zespolonym .

 

pozostaje jeszcze przycisk grzania który jest zamiennie z joke button , wiec pewnie coś trzeba flashować zeby zadziałało (może tylko moduł komfort)

 

Czujnik skrętu jest w przełączniku zespolonym , właśnie tam gdzie dwie białe zębatki .

Trik jest taki że zębatki są ustawione w sobie tylko znany sposób po przekręceniu nawet o jeden ząbek przełącznik się nigdy nie skalibruje .

Po wyjściu poza skale eprom zawiesza się , trzeba wtedy flashować. (wiem że da się ) ale jak ustawić białe zębatki to chyba tylko producent wie.

Wydaje mi się że drugi czujnik wbudowany jest w samą kolumnę .

46 minut temu, imnothep napisał(a):

Manetka z przyciskiem Line Assist to nic więcej jak mikrostyk umieszczony na końcu manetki do którego przylutowano dwa przewody a one idą prosto do płyty głównej modułu kierownicy. 

 

no tak jasne , z tym że na płycie głównej przełącznika zespolonego jest gniazdo do podłączenia tego włącznika . W teorii możesz dolutować + dwa rezystory i dwa kondensatory .

Do tego penie trzeba będzie flashować modół żeby zatrybiło z tym że w tej sytuacji jak to poskładasz skoro nie wiesz jak ustawić białe zębatki .

46 minut temu, imnothep napisał(a):

 Na pewno nie wymieniłbym całego pająka na nowy bo tylko narobię sobie bigosu.

 hehe , akurat to jest najłatwiejsze  

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2022 o 12:25, Muskel1 napisał(a):

[Basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 3 should say "OK".

[Done, Go Back]

 

[Meas. Blocks - 08]

Group 032 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±1.5 °

[Done, Go Back]

To nie działa, nie ma takich opcji nawet. Zrobiłem poniższej instrukcji i nawet klonem daje radę ;)

 

Start engine, let idle.

Rotate steering wheel full lock left, hold for +10 seconds.

Rotate steering wheel full lock right, hold for +10 seconds.

Center steering wheel, front wheel straight ahead.

[Select] [16-Steering Wheel]

[Security Access - 16] Submit the value 40168 [Do it!]

[Basic Settings - 04] [IDE02284] Steering angle sensor: carry out zero calibration [Go!]

We suspect you will get a message of "Finished Correctly" (u mnie było cały czas "running" ale w danych pomiarowych zmieniło się z not calibrated na calibrated więc dałem stop)

[Stop]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

  

W dniu 22.10.2022 o 13:26, HeniuM napisał(a):

wyrzuca: że niektóre wymagania nie są spełnione.

też to miałem, przyczyna, źle przeprowadzana kalibracja. Jak po GO! ruszy i jest "running" to już mamy sukces. Trzeba próbować aż wszelkie aspekty procedury zostaną spełnione i umożliwią start kalibracji.

 

Pozdro!

Edytowane przez jackq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...