Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.2FSI CALA - podobno nie warte naprawy


Speedy044

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, potrzebuje opinii, a być może rozwiązania problemu. Na początku zaznaczy tylko, że nie jestem mechanikiem, ani nawet amatorem - ewentualnie łatwo łapie rzeczy techniczne i w miarę wiem jak rzeczy działają, więc wybaczcie niedopowiedzenia lub braki merytoryczne :)

Mam B8 z silnikiem 3.2FSI CALA przebieg 215tys. (auto kupiłem przy przebiegu 212 tys.) i ostatnio zaczęło mi wywalać Check Engine. Posprawdzaliśmy z mechanikiem błędy i wyszło:
- wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze

- błąd czujnika położenia wałka rozrządu

W każdym razie wymieniliśmy wszystkie świece, poprawiliśmy wtyczki od cewek (były podłamane, mogły coś nie kontaktować), wymieniliśmy wtrysk na pierwszym cylindrze, wszystkie katy poszły do czyszczenia (jeden lewy, przód wymieniony całkiem), dwa czujniki położenia wałków oraz czujnik położenia wału. Dzwoni do mnie dzisiaj, że jest problem i auto nadaje się tylko na sprzedaż w takim stanie jakim jest, bo naprawa silnika to połowa wartości samochodu. Mianowicie, po zmontowaniu całego auta, zaprogramowaniu wtrysku etc. wywala mu błąd na VAGu z synchronizacją wałka z wałem rozrządu (mam nadzieję, że dobrze zapamiętałem), dodał też, że jak wymieniał czujnik wałka to na czujniku były opiłki (tu mogę się mylić czy na czujniku czy gdzieś indziej, w każdym razie je znalazł).

Skonsultował się, ze znajomym serwisantem Audi i ten powiedział mu (bazując na informacjach o dotychczasowych wymianach), że do wymiany rozrząd (co i tak chciałem zrobić) ale też wariatory. Myślę sobie: Wszystko spoko, trzeba naprawić no to się naprawi, ale jak wyleciał z ceną za dwa wariatory 16tys. to aż zwątpiłem. Rozrząd to wiadomo, że kilka tysięcy złotych pójdzie, ale nigdzie, ale to naprawdę prze nigdzie nie mogę znaleźć wariatorów, które by kosztowały więcej niż 2 tysiące.