Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B8 2.7 TDI kopci na biało, ubywa płyn chłodniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam pewien problem w mojej audi a mianowicie samochód na zimnym strasznie kopci na biało, ubywa płyn chłodniczy po odkręceniu korka przy zapalonym silniku czuć spore ciśnienie i płyn nagle napełnia się w zbiorniku, po przejechaniu 20 km zbiornik pusty, dolewam płyn i nagle zassysa go praktycznie pół zbiornika. Po przejechaniu 10/15 km "kopcenie" zanika ale temperatura w samochodzie wariuje raz jest troszkę powyżej 50 raz 90 a czasami zaczyna się gotować. Nawiew raz na jakiś czas dmucha ciepłym powietrzem ale najczęściej daje zimnym powietrzem mimo temperatury (90 stopni). Błędów na komputerze nie pokazuje, check na desce również się nie świeci. Samochód ma moc i dobre przyspieszenie, przebieg autka na ten moment to 320km, silnik 2.7 TDI 180km. Nie wiem za co się zabrać czy chłodniczka EGR czy uszczelka czy może termostat? Stąd prośba jeśli ktoś może miał podobny przypadek i wie co może być na rzeczy. Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Głowice(liczba mnoga) w górę. Co powoduje(uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica, pęknięty blok) przedostawanie się "ciśnienia" do układu chłodniczego, stwierdzone zostanie po ich demontażu.

 

Ps. Dlaczego dublujesz ten temat...?

 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
Godzinę temu, Tomnik napisał(a):

Głowice(liczba mnoga) w górę. Co powoduje(uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica, pęknięty blok) przedostawanie się "ciśnienia" do układu chłodniczego, stwierdzone zostanie po ich demontażu.

 

Ps. Dlaczego dublujesz ten temat...?

 

Dlaczego twierdzisz że obydwie głowice mają uszkodzoną uszczelkę? Powoli zabieram się za demontaż.

 

Ps. Jeśli jest zdublowany to odeslij do identycznego 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.12.2022 o 17:58, damian1118 napisał(a):

Dlaczego twierdzisz że obydwie głowice mają uszkodzoną uszczelkę? Powoli zabieram się za demontaż.

Proszę wskazać, że napisałem o uszkodzeniu na dwóch głowicach.

W jaki sposób dowiesz się o tzw. banku, na którym wystąpiła usterka ? Można co prawda zmierzyć ciśnienie sprężania ale nie jestem pewien, czy uszkodzenie wyjdzie na pomiarach. Dlatego też demontaż obu głowic. Jeśli po demontażu pierwszej, usterka zostanie znaleziona - Twoje szczęście. 

W dniu 28.12.2022 o 17:58, damian1118 napisał(a):

Jeśli jest zdublowany to odeslij do identycznego 

A nie napisałeś w dziale "Silniki Diesla" identycznego tekstu w nowo założonym przez Ciebie temacie....? Napisałeś (zniknął, został usunięty przez moderację (?) ). 

 

Edit :  @damian1118  Wzorując się na lekturze obejrzanego odcinka Wheeler Dealers :) , można (?) spróbować wprowadzenia do poszczególnych cylindrów(w otwór po świecy żarowej) powietrza pod ciśnieniem i obserwacji, w tym przypadku zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia, na okoliczność przedostających się tam bąbli powietrznych. W przypadku dwóch głowic sposób ten jest warty wypróbowania.

Czy bardziej doświadczeni, mający na co dzień do czynienia z naprawą silników, koledzy (wiem, że mamy tu na Forum kilku), mogliby się wypowiedzieć, co do przydatności tej metody ?

Edytowane przez Tomnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...