Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pełna konwersja samochodu (Audi Q5 PHEV 2020) z rynku US na EU.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

latem sprowadziłem do kraju swoje Audi Q5 PHEV 2020 i chciałbym w tym miejscu opisać kilka swoich doświadczeń oraz zapytać o kolejne kroki w dostosowywaniu pojazdu z innego rynku do Europy - co dalej z tak rozpoczętą zabawą ! Ponieważ na forach można znaleźć dziesiątki opisów typu przeróbka pojazdu z USA na EU i jeszcze więcej ogłoszeń typu zapłać a my  w ramach usługi zrobimy to i tamto ... to po sprowadzeniu od razu skorzystałem z usług przerobienia (przekodowania i wymiany oprogramowania) systemu infotaiment oraz wyświetlacza deski rozdzielczej. 

 

Nowy soft obejmuje wymianę języka polski (i inne), zmianę wyświetlania danych w systemie metrycznym. Przełączenie metrycznego systemu i calowego w systemie pojazdu jest dostępne w MMI ale nie obejmuje prawidłowego wyświetlania wszystkich danych. Np. wyświetla się prędkość w km/h na okrągłym prędkościomierzu (elektronicznym) ale duże cyfry pokazują mile/h ! Podobnie na hadzie część danych w systemie metrycznym część w calowym (pomimo wyboru metrycznego systemu zobrazowania) - wymiana softu daje pełen system metryczny a ponadto pełne oraz prawidłowe wyświetlanie map oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Bez wymiany softu znaki są rozpoznawane ale nieprawidłowo, wyświetlane (np. włączenie i wyłączenie ograniczeń prędkości, etc). Oczywiście przeróbka objęła również tylne światła - wymiana na oryginalne lampy w wersji ROW/EU i tu wymagana jest najpierw drobna przeróbka wtyków (męskich w lampach) za pomocą noża do tapet  i kodowanie. No i to tyle co można zrobić na miękko - czyli bez wymiany sprzętu. Tak, niektórzy technicy proponują włączenie dodatkowych funkcji, jeżeli pojazd ma na pokładzie odpowiednie czujniki możecie dostać coś gratis co było do tej pory wyłączone programowo w komputerach. Niestety u mnie było wszystko włączone więc .... O co chodzi dalej?

 

No tak, MMI z rynku US ma radio satelitarne, które nie jest do użycia w Europie więc po konwersji znika z menu (i tak nic z nim nie zrobisz bo brak jest usługi w europie), ale w zamian nie masz niestety DAB/+ dostępnego w Europie - bo nie masz odpowiedniego sprzętu na pokładzie. Ponadto nie masz możliwości wykorzystania systemu SOS..., nie masz możliwości używania Audi connect (my Audi app - nie zarejestrujesz pojazdu bo nie ma łączności LTE/GSM - moduł LTE (ten na esim) z US pracują z inną częstotliwością lub usługodawca np. Verizon nie występuje w Europie), nie masz możliwości zakodowania bram (moduł koduje, przyjmuje częstotliwości ale nie otwiera bram), Nie działa też czytnik SIM ten w schowku podobnie jak moduł inne częstotliwości lub blokada... Tego wszystkiego nie obejmuje i nie załatwi prosta wymiana softu i kodowanie.

 

Koszty: wymiana lamp tylnych zrobiona samodzielnie (zakup 800zł za sztukę na allegro) a oryginalne US sprzedane za 900 zł na ebay :), kodowanie pełne z lampami wgraniem map i polonizacją albo raczej europizacją systemu to 1200zł.

 

I teraz prośba o podpowiedź (może wskazania gdzieś wątku na forum) lub wskazanie specjalisty i podpowiedź co zrobić dalej (wymiana sprzętu ? na jaki ?) by dostać wymienione wyżej funkcje. Wizyta w ASO Audi skończyła się grzeczną podpowiedzią by zwrócić się do specjalistów spoza ASO, bo koszt wymiany modułu SOS (tylko) to kosmiczne pieniądze liczone w tysiącach zł...plus kodowanie.

 

Co udało mi się ustalić na dzisiaj:

- wymiana całego MMI na europejską wersję (z kodowaniem) da dostęp do DAB/+, europejskiego modułu GSM/LTE co powinno dodatkowo załatwić odczyt kart SIM w czytniku i włączenie modułu SOS oraz możliwość korzystania z myAudi (uruchomienie europejskiego modułu LTE/GSM). To pozwoli na zarejestrowanie pojazdu (oczywiście opcja dodatkowo płata w wersji full usługi) ale i w wersji bezpłatnej pozwala na wiele funkcjonalności (np. lokalizowanie pojazdu, włączenie, wyłączenie ładowania pojazdu (PHEV) czy włączenie ogrzewania pojazdu zimą gdy pojazd stoi na parkingu przed robota a na dworze jest - 15 :). I nie nie włącza się silnik tylko ogrzewanie - klima, fotele, kierownica. Nie wiem czy przepis już obowiązuje ale zgodnie z przepisami UE pojazdy wyprodukowane po 2018 muszą mieć SPRAWNY system SOS, inaczej nie przechodzisz badania technicznego... 

- moduł bram - podobno w niektórych modelach wymagane jest tylko kodowanie... a w niektórych wymiana modułu (anten) który umieszczony jest gdzieś pod tylnym zderzakiem ?!

I to tyle uwag i prośba o ewentualne wskazówki. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...