Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI 130KM AVF - proszę o pomoc w analizie logów


Araskam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu czasem pojawia mi się problem z wyłączaniem się turbo (tak domniemam). Proszę o analizę poniższych logów.

 

błąd

17965 - Regulacja ciśnienia doładowania
            P1557 - 35-10 - przekroczona granica regulacji - Sporadyczny

 

Najczęściej jak jest zimny i go przycisnę ponad 3 tyś obrotów i nie jest rozgrzany. Po rozgrzaniu zdarza się to również. Nie jest to częsty objaw. Po wyłączeniu silnika moc pojazdu wraca.

Nie wiem czy oddać turbo do regeneracji, co jest kosztowne czy coś innego sprawia problem.

Załączam screeny z logów statycznych, nastaw podstawowych i z logów dynamicznych (wykresy i tabelaryczne). Gdyby czegoś było za dużo to z góry przepraszam.

Liczę na Waszą pomoc i podpowiedź, za co z góry dziękuję.

 

 

Logi statyczne

 

obraz.thumb.png.1c370b1c6f52a00e2b528cd321dd1504.png

 

obraz.png.08d9b152769c1277e1bd7b416652faff.png

obraz.png.4d49debc30cf7673ebb03e63db0c250c.png

 

obraz.thumb.png.8fcb584f08e201f4a46c3403822085e9.png

 

obraz.png.61287e1f287fd01c9c697752a03899ae.png

obraz.png.c37fb9cd256fcda5079528e8c30bd4ab.png

 

obraz.thumb.png.197e9febd5a31b1cbb775786c70b4dab.png

 

obraz.png.edf4dc3d86d608f8f29cac112a2a27d6.png

obraz.png.17988b0923335956997999cd082d6409.png

 

LOGI BS

obraz.thumb.png.20e90437be74302de313403d54a0c47c.png

obraz.png.bfded1fc4699cb4cb65b04ea4d54d14d.png

obraz.png.3a1faafa27aee5269bc7c90cc1c06297.png

obraz.png.d9646f34341b5b57672b89c7fb5d2621.png

obraz.png.474fa075192ebb148e405f91d08f9102.png

obraz.png.0558d53c331455dd87fdaf9038f779c4.png

 

obraz.thumb.png.79096710ae57a75357f318575e97ce3a.png

 

obraz.png.de138d2778934f2b3a2105d2e6c55601.png

obraz.png.315827b2620926fa4d094fa61c7435ce.png

obraz.png.c9f60ff2149812a08d7d80fd53323682.png

obraz.png.8e450defd7b57734ba6065c245210896.png

obraz.png.e477db10e61fed3b7651878118a7e2be.png

 

LOGI DYNAMICZNE

 

obraz.thumb.png.9170cbbe3eb86e2a08a267ede8e50e4c.png

 

obraz.png.358bc41358b3a6099826932b4f8fbda1.png

 

obraz.thumb.png.28d6effc630d0bd948f74c7f2d05dea0.png

obraz.png.dd17d6d171f56e3fdb6ff37d4e1b71dd.png

 

obraz.thumb.png.1bfb05fe4cf01b3c13edff421ff3ccc7.png

obraz.png.d014cbd68e400707bab4490f2c8fb187.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac po logach ze tubo przelodowuje, mialem ten sam problem , szukaj nowego turbo, ale najepiej ori uzywki nie regenerowanego.

nie warto czyscic moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności sprawdź czy sztanga turbiny porusza się w całym swoim zakresie. Podepnij strzykawkę 100 ml do gruszki w miejsce przewodu podciśnieniowego i zaciągnij sztangę ręcznie lub (lepiej) podłącz interfejs diagnostyczny i włącz tryb 11BS . Być może masz gdzieś nieszczelność na podciśnieniu, co się często zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2023 o 22:08, Arek8888 napisał(a):

W pierwszej kolejności sprawdź czy sztanga turbiny porusza się w całym swoim zakresie. Podepnij strzykawkę 100 ml do gruszki w miejsce przewodu podciśnieniowego i zaciągnij sztangę ręcznie lub (lepiej) podłącz interfejs diagnostyczny i włącz tryb 11BS . Być może masz gdzieś nieszczelność na podciśnieniu, co się często zdarza.

Okej, w takim razie wrzucę test 11BS i zobaczę czy chodzi w pełnym zakresie. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2023 o 21:50, kubabkb napisał(a):

widac po logach ze tubo przelodowuje, mialem ten sam problem , szukaj nowego turbo, ale najepiej ori uzywki nie regenerowanego.

nie warto czyscic moim zdaniem

Jeżeli okaże się, że sztanga nie pracuje jak trzeba to można pomyśleć o używce turbo. Tylko wydaje mi się, że ryzyko iż może być uszkodzone też jest duże....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% uzytkownikow forum powie Ci to samo co ja ze lepiej kupic uzywke niz turbo po regeneracji.
na start masz slabszy dol w turbinie po regeneracji. 
spokojnie znajdziesz dobre uzywane turbo, jest tego pelno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...