Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 alt] Pompa wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od jakiegoś czasu próbuje zdiagnozować stukanie na którejś rolce paska wielorowkowego.

Łożysko w napinaczu paska wymienione, pasek wymieniony.

Zdjąłem pasek i sprawdzałem rolki, na pompie wspomagania rolka sztywna, ale przy obracaniu ręką coś stuka/przestawia się w pompie. Czy to bebechy pompy dają taki  naturalny objaw w czasie pracy? Czy może jest walnięta? Nie wyje, wspomaganie działa lekko, płyn wymieniany w 21 i 22 roku na zielony lhm, układ nie zapowietrzony.  Łożysko w pompie padło?

Sprawdzałem też sprzęgło alternatora i w porównaniu do tylnego łożyska chodzi inaczej, nie stuka ale jakby bardzo delikatnie jakieś cykanie/tarcie się przenosi - czy to dźwięk szczotek? bo typowo na łożysku nic nie słysze?

Słuchałem stetoskopem samochodowym, na alternatorze nie stuka, ale dźwięk sie przenosi na napinacz i wspomaganie, zostaje wał korbowy, rolka odwracająca i rolka klimatyzacji, ale wszystko jest za głęboko żeby na szybko sprawdzić pod blokiem - ręka sie nie mieści.

Jakieś pomysły jak zdiagnozować?

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano (edytowane)

Na rozgrzanym silniku, na parkingu, dwa tysiące obrotów kręcę kierownicą i wyje. Przy maksymalnym skręcie mało się nie wścieknie. Później wrzucę filmik. Sitko i zbiornik ok, były płukane przy wymianie płynu pół roku temu. No i coś stuka jak zdejme pasek i zakręce kołem pompy.

Wyczytałem, że może być jeszcze zawór zwrotny 8E0422529 w maglu. Albo przewód od pompy do magla.

Znalazłem pompe TRW JPR413 ok 560zł( i kaucja 500 za zwrot starej pompki), albo Meyle Meyle 114 631 0052 ok 450zł. Pompe mam 8E0145153H.

Zawór zwrotny 8E0422529 to koszt 60zł

Wąż elastyczny 8e2422893bk jakies o*ujałe pieniądze, albo na alibaba 13$.

 

Komuś pomogła wymiana zaworu zwrotnego? Rozumiem, że się mógł przypchać, ale czy wtedy nie było by problemów ze wspomaganiem, ciężko by kierownica nie chodziła?

Coś mogę sprawdzic jeszcze?

 

 

wspomaganie2.jpg

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Wymień najpierw pompę i jak Cię stać, to wąż 4.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję.

Wąż 4 znalazłem, że ogólnie się nazywa 8E1422893DF i kosztuje 176zł mertt, wcześniej szukałem 8e2422893bk.

Jak to jest z odpowietrzaniem po wymianie pompy?

 

edit

Z magla płynie płyn do pompy 4, i przewodem 3 płynie do zbiornika, więc sama się odpowietrzy, czy odwrotnie i zapowietrzę magiel? 

Rozumiem że po wymianie, kręcić kierownica przy wyłączonym silniku i dolewać płynu?

 

Chyba jednak odwrotnie, pod ciśnieniem wężem 4 idzie do magla. Jak to jest?

 

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Wszystko wiem;). Po zamontowaniu pompy, przez króciec z węża 3 zalewamy pompę, kręcimy kółkiem dolewając płynu, montujemy wąż 3, dolewamy do zbiorniczka jak ubyło, przykręcamy wąż 4 do gniazda śruby. Tyle w teorii.

Opublikowano

Nic nie odkręcasz, normalnie kręcisz kierownicą na boki (przednia oś na kobyłkach) i dolewasz płynu w miarę jak znika. Potem odpalasz auto żeby pompa sama sobie poradziła z odpowietrzeniem.

Opublikowano (edytowane)

Pany, chce kupić trw jpr413 tylko tak, płace kaucje 500zł, odsyłam starą kayaby, sklep odsyła do trw i oni maja 30 dni na zdecydowanie się, czy biorą zdemontowana i zwracają kaucje, czy nie i wtedy kaucja przepada. W iparts powiedzieli że 90% są zwrorty kaucji jeśli to oryginał i nie jest pęknięta. 

Macie jakieś doświadczenia z firmą trw i zwrotami?

Ogólnie to pompy trw to zregenerowane oryginały i dają 2 lata gwarancji.

 

Oprócz chińczyków, to znalazłem tylko meyle 114 631 0052 (500zł), Borsehung B13214(700zł)

Montował ktoś?

 

Jakie macie doświadczenia ze swoimi pompami, ile i jak pracują? Widze też, że sporo osób montuje chinczyki jak skv. 

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Ja mam z SKV i 3 lata bez awarii.

Opublikowano

 

Poszedłem w meyle 114 631 0052 od kolegi Dzika.

Dzięki.

Zdam relacje z wymiany.

Opublikowano

Przy wymianie zalej wstępnie pompę olejem, zanim zakrecisz górny przewód.

Opublikowano
W dniu 1.02.2023 o 14:35, troleslaw napisał(a):

 

Poszedłem w meyle 114 631 0052 od kolegi Dzika.

Dzięki.

Zdam relacje z wymiany.

Witaj, czy jesteś już po wymianie pompy wspomagania ?

Opublikowano

Czy podczas wymiany jest specjalne odpowietrzanie serwisowe czy tylko na podnośniku odpalić kręcić lewo prawo kilka razy i dolać oleju.

Opublikowano

Najpierw na kobyłki i kręcisz, jak układ będzie pełny to odpalasz I kręcisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...