Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t Quattro Tył siedzi znacząco względem przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, co może być przyczyną różnicy prześwitu tyłu z przodem? Miesiąc temu wymieniane amortyzatory i sprężyny gdyż sprężyny były pęknięte a amortyzatory po wciśnięciu nie wracały do góry. Myślałem że to było przyczyną lecz po wymianie nic się nie poprawiło. Jest to quattro więc nie ma standardowej belki z tyłu. Czy to przód jest za wysoko a tył jest dobry? Jaka może być przyczyna? Z tyłu wchodzą dwa palce, z przodu cała dłoń, auto znacząco skierowane przodem ku górze.

 

1759266178_tysiedzi.thumb.jpg.d95b2feba200b640f506ec55f304b250.jpg

 

 

Opublikowano (edytowane)

może nie prawidłowy zestaw kupiłeś... nie znam się na fachowym nazewnictwie ale były dwie wersje, standardowe i lekko obniżone czyli sportowe... - sam takiego obniżonego kiedyś miałem

 

Twój tył siedzi tak na oko jak w moim (byłym b5) przy sportowym zawieszeniu...

Edytowane przez sahipp
Opublikowano

Problem w tym że to nie ja kupowałem tylko mechanik i nie wiem co tam wsadził, czy da się jakoś to sprawdzić co mi zamontował? I które oznaczenie na nalepce w bagażniku powie mi jakie powinny być prawidłowe?

Opublikowano (edytowane)

masz dwie opcje rozkodowanie auta po win, aby się dowiedzieć jaki typ zawieszenia masz ori... druga opcja zakupienie amorków, sprężyn po winie...

 

co Twój mechanik wsadził to on powinien wiedzieć... Nie wiem jak masz oryginalnie, ale skoro połowa auta wychodzi na to że na sportowym zawieszeniu jest już założona to idź w tę stronę, chyba że tam gdzie mieszkasz są wyboiste drogi.... Te sportowe zawieszenie  tylko delikatnie obniża auto ale wizualnie jest to ogromna różnica na +.. owszem nie jest to tak komfortowe na dziurach czy wybojach oraz krawężnikach przy parkowaniu jak standard, ale za to auto się lepiej prowadzi i lepiej wygląda... jest to fajny kompromis bym powiedział....

 

 

nie pamiętam dokładnie, ale na nalepce masz też wyposażenie auta tylko to w liczbach więc też trzeba rozkodować... gdzieś na forum to jest...

 

miałeś zmieniany tył czy przód ?

Edytowane przez sahipp
Opublikowano

Zmieniany tył, gdy kupowałem auto 3lata temu nie zauważyłem wtedy aby tak było ale nie dam sobie ręki uciąć, jakoś wtedy nie zwracałem uwagi. Prawdopodobnie jak założyłem gaz mogło opaść przez butle 55L w bagażniku. Właśnie przed chwilą rozkodowałem sobie nalepkę. Wychodzi z niej że zawieszenie standard 1BA, Kat wagowa tył OYS, przód OJG. Według ETKI na sprężynie 2 paski białe, 3 paski fioletowe. Czy te oznaczenie barwne można rozkodować tylko na sprężynach Ori czy na zamiennikach też są stosowane takie same? I czy przez dodanie butli z gazem nie zamontować od razu sprężyn o jedną kategorie wagową wyżej. Mi zależy na komforcie i na wysokim zawieszeniu.

Opublikowano (edytowane)

ja aż tak na zawieszeniach się nie znam jeżeli chodzi o oznaczenia i w tej kwestii nie umiem pomóc... po prostu tylko pilnuje co było ori w aucie i zwracam uwagę aby nikt rutynowo nie wstawił czegoś innego, a raz prawie się zdarzyło...

 

co do butli z gazem to ona nie powinna mieć takiego wpływu aby tył tak mocno usiadł... mi się wydaję że masz założone nie ten zestaw co być powinien skoro masz standard... aby tak mocno Tobie tył usiadł to byś faktycznie musiał mieć mocno załadowane auto z tyłu, a sama butla lpg.... Na zdjęciu faktycznie przód wyraźnie w górze... Tak patrze na Twoją fotkę auta i bez kitu tył sport, przód standard tak to wygląda na oko

 

wiesz co, zdjęcie masz po ciemku i trochę nie widać, chodzi mi o tył... pomiędzy oponą a rantem nadkola wsadzisz dwa palce ?

Edytowane przez sahipp
Opublikowano

z tyłu 2 palce z przodu cała dłoń

Opublikowano
23 minuty temu, D4wek napisał(a):

Czy te oznaczenie barwne można rozkodować tylko na sprężynach Ori czy na zamiennikach też są stosowane takie same?

nie no obojętnie czy kupujesz ori czy innej marki to oznaczenia obowiązują... może niekoniecznie paski ale są opisane... zresztą nie pamiętam co dokładnie było na pierwszym montażu ale ori to też jakaś konkretna marka ale nie pamiętam już jaka to...

Opublikowano
5 minut temu, D4wek napisał(a):

z tyłu 2 palce z przodu cała dłoń

no to dokładnie jak u mnie również wchodziły dwa palce zarówno tył jak i przód... mój obecny również sportowe zawieszenie i również szczelina na dwa palce...

Opublikowano

Zawsze przy aucie grzebie sam, staram się unikać mechaników, ale mieszkam w bloku i w tych warunkach nie chciało mi się grzebać na mrozie pod blokiem. Z tego co czytam to fabrycznie w tym modelu auta jest 20 rodzajów sprężyn i można się w tym pomylić... Muszę zobaczyć co tam zostało wsadzone i zweryfikować to.

 

Opublikowano

Jeżeli zostało wsadzone na tył sportowe to żeby wymienić na standard trzeba wymienić dodatkowo amortyzator? Wahacze były takie same?

Opublikowano
3 minuty temu, D4wek napisał(a):

Z tego co czytam to fabrycznie w tym modelu auta jest 20 rodzajów sprężyn

aż tyle ? nie miałem pojęcia że aż tyle tego... ale faktycznie trzeba bardzo uważać aby ktoś nie pomylił zawieszenia obniżonego ze standardem i zawsze zwracam na to uwagę informując mechanika...

Opublikowano
3 minuty temu, D4wek napisał(a):

Jeżeli zostało wsadzone na tył sportowe to żeby wymienić na standard trzeba wymienić dodatkowo amortyzator? Wahacze były takie same?

wahacze te same, tylko amorek ( troszkę inny skok) i sprężyna... przy zastosowaniu innego amorka jak u mnie raz się pomylili i do sportowego wsadzili standard skutkowało waleniem po dziurach...

Opublikowano

Na Etce faktycznie 20 różnych rodzajów...

 

324845362_490002866664165_3254699624339822847_n.thumb.png.0ba5efb0f926fb61cc6208a82a9176f2.png

Opublikowano

faktycznie ale to może ze względu na przód, tył, sedan, avant, silnik, quattro, ośka plus standard/sportowe i może faktycznie tyle wyników jest

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak, jeszcze pewnie zależne od wyposażenia dodatkowego, to są sprężyny na sam tył na przód jest 28 :)

Edytowane przez D4wek
Opublikowano
1 minutę temu, D4wek napisał(a):

Dokładnie tak, jeszcze pewnie zależne od wyposażenia dodatkowego

to już nie... jak wspomniałem podejrzewam że masz wstawione nie to co trzeba... butla lpg nie dociąży ci tak tyłu... aby tył tak mocno siadł do dwie ciężki osoby na tylna kanapę plus spory bagaż... moja starą b5 czasem coś wiozłem i nigdy mi tak nie siadło z wyjątkiem jednego razu ale to ciężka maszynę do mieszania ciasta wiozłem...

Opublikowano

Kolego, butlę LPG masz za tylną osią. Sama swoje waży, do tego jak ją zatankujesz, to bardzo obciąża to tył samochodu. Do tego jeśli jeszcze masz sporo benzyny i "nie wiadomo jakie amortyzatory i sprężyny", to masz już odpowiedź dlaczego tak to wygląda.

Też mi usiadł tył po założeniu LPG i to nie od razu!

Wymień sprężyny tylne na twardsze, z wyższą klasą wagową i to ci załatwi temat.:guma:

Ja tak zrobiłem i jest igła, zarówno wygląd jak i prowadzenie.

 

Pozdr!

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, dayd_4 napisał(a):

Kolego, butlę LPG masz za tylną osią. Sama swoje waży, do tego jak ją zatankujesz, to bardzo obciąża to tył samochodu. Do tego jeśli jeszcze masz sporo benzyny i "nie wiadomo jakie amortyzatory i sprężyny", to masz już odpowiedź dlaczego tak to wygląda.

kolego jakim cudem wam siadają tyły od lpg a mi dopiero przy naprawdę mocno załadowanym aucie?

ja nie pamiętam ale do a4 b5 chyba wchodziło około 65 w quattro litrów paliwa i nigdy z tego powodu auto nie siadło aż tak jak na zdjęciu u kolegi... jego auto siedzi konkretnie.... korzystałem z aut z lpg i żadne z tego powodu nie miało modyfikowanego zawieszenia pod tym kontem i żadne tak nie siedziało...

 

jak wspomniałem na oko po wyglądzie wychodzi tak że założył inny zestaw i tutaj bym się zainteresował... patrząc na zdjęcie to tył siedzi dokładnie na wysokości mojej starej b5 na pusto ze sportowym zawieszeniem... aha weź pod uwagę że tył jest nowy bo jeszcze bym zrozumiał jakby miał ,,stare wyrobione,, zawieszenie to może....

 

Dobra inaczej, ja nie jestem nie omylny,, ale to się po prostu nie klei że to przez butlę według mnie... ale jest sposób niech kolega wyciągnie butlę i zobaczy czy mu się auto podniesie, wróć niczego nie demontować, po prostu wyjeździć lpg do zera i zobaczyć czy się podniesie... waga samej pustej butli to pikuś... więc gdyby faktycznie to było lpg to auto powinno się podnieść... już pomijam że avant fabrycznie ma mocniejsze zawieszenie z uwagi na to że to avant a nie sedan...

Edytowane przez sahipp
Opublikowano
6 godzin temu, sahipp napisał(a):

kolego jakim cudem wam siadają tyły od lpg a mi dopiero przy naprawdę mocno załadowanym aucie?

Bo widocznie miałeś inne sprężyny.

Wystarczy, że masz wyższą klasę wagową od kogoś innego i u ciebie nie obniży się tył, a u kogoś obniży. Przecież to jest kwestia twardości sprężyn!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...