Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grubość uszczelki pod głowicę 1.9 tdi


marekp24

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, zapomniałem że jak planuje się głowice to nie zbiera się w ogóle materiału i zawory nie zbliżają się do tłoków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Langista napisał(a):

No tak, zapomniałem że jak planuje się głowice to nie zbiera się w ogóle materiału i zawory nie zbliżają się do tłoków.

Jak planujesz głowice to robisz też przylgnie zaworową. Czyli podczas frezowania gniazd, zawór wchodzi głębiej przez co zawory nie wystają. 

 

To samo tyczy się zaworów, ponieważ gdy zawór wchodzi głębiej w gniazdo to trzonek zaworu idzie bardziej w górę. Więc zawory się również skraca. Ale tym zajmuje się już osoba która robi kompleksowo głowice. 

 

PS. Nie obrażaj się bo nie ma o co, ale po prostu jeśli nie masz dość wiedzy w tym temacie to doczytaj i udziel komuś konkretnej i solidnej pomocy. 

 

Edytowane przez oneskypemen
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażam się. Temat był odnośnie głowicy i moim zdaniem, zastosowanie najgrubszej uszczelki może mieć również miejsce kiedy głowica była mocno zebrana, a my chcemy zachować stopień sprężania. Są ekstra grubsze uszczelki + pierścienie wzmacniające na odprężanie, co pozwala na większe doładowanie turbiną.

 

Zebranie powierzchni z bloku silnika uznałem za analogiczny temat jednak autorowi tego tematu niewiele by to wniosło. Nie mniej jeżeli zebranie powierzchni jest minimalne, jak w moim przypadku 0,07 z głowic i 0,06 z bloku, dobieranie ekstra grubszej uszczelki na takie wymiary mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Langista napisał(a):

Nie obrażam się. Temat był odnośnie głowicy i moim zdaniem, zastosowanie najgrubszej uszczelki może mieć również miejsce kiedy głowica była mocno zebrana, a my chcemy zachować stopień sprężania. Są ekstra grubsze uszczelki + pierścienie wzmacniające na odprężanie, co pozwala na większe doładowanie turbiną.

 

Zebranie powierzchni z bloku silnika uznałem za analogiczny temat jednak autorowi tego tematu niewiele by to wniosło. Nie mniej jeżeli zebranie powierzchni jest minimalne, jak w moim przypadku 0,07 z głowic i 0,06 z bloku, dobieranie ekstra grubszej uszczelki na takie wymiary mija się z celem.

Zastosowanie grubszej uszczelki nic Ci nie da. Tak jak mówię przy planowaniu głowicy nie zmienia się również stopień sprężania jeśli uszczelka zostaje taka jaka była wcześniej założona. Chyba, że planujesz blok to wtedy z automatu stopień sprężania się zmienia ponieważ tloki będą wystawać więcej o płaszczyznę która została zebrana z bloku. Przyjmując, że planujesz głowice i nie planujesz bloku, to gdy założysz wyższa uszczelkę czyli grubszą zwiększa się powieszchnia pomiędzy głowica a tłokiem. Tym samym  zmienieszasz stopień sprężania. Ponieważ, silnik diesla posiada komorę spalania wewnątrz tłoka. A nie tak jak w przypadku silnika benzynowego, gdzie komora spalania jest w głowicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos jest na rzeczy Panowie bo jednak odczulem troche spadek mocy po wymianie uszczelki na grubsza, ale nigdy nie wiazalem tego spadku z zastosowaniem grubszej uszczelki. 

Zawsze ten maly spadek mocy zwalalem na inne rzeczy.

No nic teraz juz nic nie zrobie, mienelo 6 lat od wymiany uszczelki.

Zrobiony mam program na 160 KM  z ciekaowci pojade kiedys na hamownie i zobacze jaka aktualnie ma moc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar sprężania i będziesz wiedział ile brakuje. Ale to będzie niewiele. Raczej to coś inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dos sprawdzenia synchronizacja wałka rozrządu. Plus sprawdził bym korekcje pompowtryskow. Czy gniazda pompek były regenerowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grubosc uszczelki w dieslu nie ma nic wspólnego z planowaniem głowicy

przed montażem nowej uszczelki nalezy wyrównac przylgnie bloku, najlepiej frezując go

ale jak motor jest w aucie to o to bedzie bardzo cięzko

ja mam kamien szlifierski którym przecieram blok wzdłuż, juz po kilku ruchach wyraznie widac w jakim stanie jest blok, czasami trzeba go trzec tak z godzine zeby był w miare równy

po tym wszystkim sprawdzam ile wystaja tłoki i na podstawie pomiaru dobieram grubosc uszczelki

i jeszcze jedna uwaga, zmiana grubosci uszczlki nr 2 na nr 3 nie wpływa na moc silnika

jeżeli jednak ta moc jest niższa znakiem tego coś jest nie halo z osprzetem silnika

N75, turbo, podcisnienia itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...