Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Problem uciekającego boostu w 1.8t po raz X.

Doładowanie podczas przyspieszania potrafi się zmieniać nawet do 0,3-0,4 bara (założony VFIZ), czuć, że samochód "ciągnie" z przerwami, jakby buja. Wymieniony był eżektor, DV, n75 nie ruszałem. Do sprawdzenia szczelność dolotu.
Założony jest gaz, problemów z check'iem, etc. brak. Spalanie w normie.

Silnik jest po programie, rzekomo ok. 215km.

Zrobiłem standardowy pakiet logów:

003-020

002-033

115-118

 

Wydaje mi się, że albo przepływka jest słaba,  albo auto już nie ma tych 200+ koni. Dodatkowo, jadąc na gazie korekty między 4500 a 5200 obr. lecą do 20~25%, na benzynie maks 14, z reguły 11-12.

 

Może ktoś coś podpowiedzieć? Dolot będę sprawdzał na dniach, ale coś poza tym?

Opublikowano

Jeśli dolot ok to turbo już odchodzi w zaświaty, popękane żeliwo lub lużna klapka, to w kwesti doładowania i błedu, druga sprawa to przepływka do wymiany.

Opublikowano

Dzięki za sugestie. Nie dopisałem jednej rzeczy - podczas przyspieszania, ok 2500 obr, słychać takie buczenie, jakby lekka wibracja. Zgaduję, że jednak turbo jest na wykończeniu?

Opublikowano

Szczelność to podstawa wiec zacznij od tego.

Opublikowano

Przeplywka na wolnych obrotach silnika ma być w granicach 3-4g/ms, korekty do 25% są jeszcze maksymalnie do zaakceptowania im bliżej zera tym lepiej, sprawdź szczelność dolotu, (próba dymowa najlepiej),

Opublikowano
W dniu 20.02.2023 o 22:31, sirmonk napisał(a):

korekty do 25% są jeszcze maksymalnie do zaakceptowania

Chyba se żartujesz, 11-12% co ma na benzynie to jest źle, a 25% to koniec zakresu regulacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...