Karol664 Opublikowano 26 Lutego 2023 Opublikowano 26 Lutego 2023 Witam Mam pytanie jak można wprowadzić środek do czyszczenia dpf w przypadku gdy nie idzie odkręcić czujnika w dpf próbowałem różnymi sposobami ale nie idzie go ruszyć. Auto to Audi a4 b8 z silnikiem 2.0 tdi jest tam bardzo słaby dostęp i stąd moje pytanie
Muskel1 Opublikowano 26 Lutego 2023 Opublikowano 26 Lutego 2023 Taki cudactwem zapchasz tylko w pełni dpf i będzie nadawał się tylko do wymiany. Dpf należy wymontować i oddać do profesjonalnego czyszczenia w zakładzie specjalizującym się tym.
Dev Opublikowano 26 Lutego 2023 Opublikowano 26 Lutego 2023 co i tak niczego nie zmieni, bo jak jest problem z osprzetem silnika to za dwa trzy dni bedzie tak samo zapchany
Karol664 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Opublikowano 27 Lutego 2023 (edytowane) 10 godzin temu, Dev napisał(a): co i tak niczego nie zmieni, bo jak jest problem z osprzetem silnika to za dwa trzy dni bedzie tak samo zapchany Którym osprzętem silnika? Turbina? Edytowane 27 Lutego 2023 przez Karol664
Muskel1 Opublikowano 27 Lutego 2023 Opublikowano 27 Lutego 2023 (edytowane) Wtryski, EGR, Turbina... Należy zweryfikować czy dpf zapchał się bo ma już swoje przejechane, czy może zapchał się przedwcześnie. Nie napisałeś nic jaki masz przebieg, więc nie wiadomo czy miał prawo się zapchać. Edytowane 27 Lutego 2023 przez Muskel1
Karol664 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Opublikowano 27 Lutego 2023 (edytowane) Godzinę temu, Muskel1 napisał(a): Wtryski, EGR, Turbina... Należy zweryfikować czy dpf zapchał się bo ma już swoje przejechane, czy może zapchał się przedwcześnie. Nie napisałeś nic jaki masz przebieg, więc nie wiadomo czy miał prawo się zapchać. Przebieg 230 tysięcy egr działa poprawnie nie dawno był czyszczony. Dpf nie jest chyba zapchany bo wypala się normalnie silnik ma moc nie kopci. Edytowane 27 Lutego 2023 przez Karol664
Muskel1 Opublikowano 27 Lutego 2023 Opublikowano 27 Lutego 2023 4 minuty temu, Karol664 napisał(a): Przebieg 230 tysięcy egr działa poprawnie nie dawno był czyszczony. Dpf nie jest chyba zapchany bo wypala się normalnie silnik ma moc nie kopci. Chyba? Jaka jest wartość popiołu? Dlaczego chcesz tam wprowadzić środek do czyszczenia?
Karol664 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Opublikowano 27 Lutego 2023 18 minut temu, Muskel1 napisał(a): Chyba? Jaka jest wartość popiołu? Dlaczego chcesz tam wprowadzić środek do czyszczenia? Wawartość popiołu 0.16l Chciałem wprowadzić ten środek bo znajomy mi powiedział że przedłoży się żywotność dpfa
Muskel1 Opublikowano 27 Lutego 2023 Opublikowano 27 Lutego 2023 (edytowane) 30 minut temu, Karol664 napisał(a): Wawartość popiołu 0.16l Chciałem wprowadzić ten środek bo znajomy mi powiedział że przedłoży się żywotność dpfa Przy 0.175 l jest zapełniony i należało będzie pomyśleć o jego wymianie lub czyszczeniu ale nie tak jak Ty masz to zamiar zrobić Edytowane 27 Lutego 2023 przez Muskel1
Karol664 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Opublikowano 27 Lutego 2023 58 minut temu, Muskel1 napisał(a): Przy 0.175 l jest zapełniony i należało będzie pomyśleć o jego wymianie lub czyszczeniu ale nie tak jak Ty masz to zamiar zrobić Czyli ile mniej więcej jeszcze powinien wytrzymać?
Tomnik Opublikowano 27 Lutego 2023 Opublikowano 27 Lutego 2023 (edytowane) Co to znaczy dla Ciebie "ile powinien wytrzymać" ? Jeśli masz na myśli za jaki czas/przebieg mogą zacząć się kłopoty związane z przebiegiem procesów regeneracji, to nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Wartość popiołu, która zapisana jest w sterowniku jest wartością nierzeczywistą, obliczona algorytmem. Jego rzeczywista zawartość na chwilę obecną, może być mniejsza, jak i większa od tej liczby. Według algorytmu i obliczonej wartości popiołu, jego "wytrzymałość" dobiega końca. Decyzja należy do Ciebie - demontaż i, nazwijmy to profesjonalne czyszczenie, teraz lub w chwili pojawienia się problemów. Edytowane 27 Lutego 2023 przez Tomnik
Karol664 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Opublikowano 27 Lutego 2023 13 minut temu, Tomnik napisał(a): Co to znaczy dla Ciebie "ile powinien wytrzymać" ? Jeśli masz na myśli za jaki czas/przebieg mogą zacząć się kłopoty związane z przebiegiem procesów regeneracji, to nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Wartość popiołu, która zapisana jest w sterowniku jest wartością nierzeczywistą, obliczona algorytmem. Jego rzeczywista zawartość na chwilę obecność, może być mniejsza, jak i większa. Według algorytmu i obliczonej wartości popiołu, jego "wytrzymałość" dobiega końca. Decyzja należy do Ciebie - demontaż i, nazwijmy to profesjonalne czyszczenie, teraz lub w chwili pojawienia się problemów. Czy jeśli na razie nie ma żadnych niepokojących objawów to można tak jeździć? A zająć się tym gdy już będzie coś się działo?
Muskel1 Opublikowano 6 Marca 2023 Opublikowano 6 Marca 2023 W dniu 27.02.2023 o 13:10, Karol664 napisał(a): Czy jeśli na razie nie ma żadnych niepokojących objawów to można tak jeździć? A zająć się tym gdy już będzie coś się działo? Jazda z zapełnionym dpfem szkodzi silnikowi, turbinie itp. Czekanie aż wystąpią jakieś objawy nie jest zalecane, gdyż może to być za późno.
lucasek Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca W dniu 27.02.2023 o 09:24, Muskel1 napisał(a): Wtryski, EGR, Turbina... Należy zweryfikować czy dpf zapchał się bo ma już swoje przejechane, czy może zapchał się przedwcześnie. Nie napisałeś nic jaki masz przebieg, więc nie wiadomo czy miał prawo się zapchać. Czy wyciągając DPF do regeneracji warto też zdemontować wtryski i oddać je do sprawdzenia/regeneracji? Na dniach chciałbym zdemontować filtr DPF i zastanawiam się nad wtryskami...samochód to A4 B8 z silnikiem CAGA, przebieg 300tyś. km
Muskel1 Opublikowano 18 Czerwca Opublikowano 18 Czerwca (edytowane) Nie jestem zwolennikiem regenerowanych części. Są przypadki gdzie po regeneracji części są bardziej zepsute niż przed. Wszystko zależy od tego kto i jak wykonał regenerację. Jeżeli już to wymiana na nowe i spokój na kolejne kilka lat. Z racji tego, że wymiana wszystkich na nowe jest wsokim wydatkiem, mja się to z celem, dopóki nie ma żadnych objawów. Można zrobić test na przelew ale nie da to miarodajnego obrazu na stan wtrysków, a pomoże orientacyjnie okreścić czy któryś odbiega od pozostałych. Edytowane 18 Czerwca przez Muskel1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się