Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A5 F5 błedy


Johnu
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Johnu,

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Muskel1 dzięki za podpowiedź, w bagażniku wczoraj badałem po kolei i były ok, bezpiecznik który wskazałeś sprawdziłem teraz jeszcze raz był dobry. 

 

Sprawa namierzona miałem całą podłogę wyjętą kostki spryskałem contactem, wiec juz tam nic nie grzebałem pozatym ze wszystko działało łącznie z podświetleniem nóg tył.

Rozebrałem kostki jeszcze raz bo jak nie bezpiecznik to co w końcu

 

Edytowane przez Johnu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Muskel1 uporałem się z tym fotelem już chwile temu.  Pozostały błedy których nie idzie skasować.

Wrzucę jeszcze autoscana może coś podpowiesz. 

Auto miało niewielką kolizje prawa stroną poduszki nie wystrzeliły. 

dodatkowa akumulator był całkowicie rozładowany, wymieniony na nowy i zakodowany pod nowy 80 Ah

 

Więc auto miało tylko takie przygody nic oprócz.

 

autoscan_20230501_1441.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki. W sterowniku komfortu (46) brakuje stałego zasilania (z zacisku 30). Może to być przyczyną tych licznych błędów komunikacji w innych sterownikach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kolego wszystkie bezpieczniki miernikiem bagaznik, lewo kierowca podnóżek, boczek kierowcy. Nie namierzyłem żadnego spalonego. 

Nie wiem czy sa jeszcze jakies bezpieczniki na klemie plus? 

Na liczniku wywala takie błedy

 

IMG_20230503_120000.jpg

IMG_20230503_115957.jpg

IMG_20230503_115950.jpg

IMG_20230503_115945.jpg

IMG_20230503_115941.jpg

IMG_20230503_115936.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągaľeś i wsadzałeś każdy bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tylko miernikiem badałem wieczorem przeglądane recznie po kolei. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzałem wszystkie bezpieczniki po kolei, wyjmowanie drobny papierek każdy bezpiecznik . 

Spalonego nie namierzyłem żadnego. Później scan i kasowanie błędów wracają te same.

Gdzie szukać dalej w komorze akumulatora ? ten zacisk 30 do modułu >? 

 

 

 

img_20230504_134425.jpg

img_20230504_135005.jpg

img_20230504_141052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacist 30 to pojęcie ogólne na punkty łączenia i przewody zasilające sterowniki stałym napięciem 12V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zaglądne jeszcze w tą komorę akumulatora może tam coś jest luźne. 

Wymieniałem aku nic poza tym. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lewym tylnym boczku masz sterownik komfortu J393.

 

Są w nim 2 kostki doprowadzające stałe napięcia z zacisków 30, czyli stałe 12V.

 

Pierwsza kostka to 17-to pinowa brązowa kostka T17a, oznaczona na rysunku jako kostka A.

W tej kostce na pinach 16 oraz 17 powinno dochodzić te stałe 12V.

 

Druga kostka to też 17-to pinowa ale  czarna kostka T17b, oznaczona na rysunku jako kostka C.

W tej kostce powinno na pin 16 dochodzić również stałe 12V.

 

 

20230504_212227.jpg

 

20230504_213456.jpg

20230504_212341.jpg

20230504_212740.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opóźnieniem nie miałem jak czasowa zbadać. Dziś mi sie udało i sprawdziłem wskazane piny w tym module i jest 12v na wszystkich 3. Sprawdziłem tez bezpieczniki na klemie "+" Są ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj wszystkie błędy,  wykonaj świeży pełny autoscan i go tu wrzuć.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpirczniki które są pod podstopnicą kierowcy. Na poniższym zdjęciu masz zaznaczone rząd ST2 oraz rząd ST3.

 

W rzędzie ST2 sprawdź bezpiecznik nr SB15.

W rzędzie ST3 sprawdź bezpiecznik SB3, SB9 oraz SB10.

 

Bezpieczniki te zasilają sterownik BCM1, który znajduje się pod rączką otwierania maski w nogach kierowcy.

 

Sprawdź czy do tego sterownika dochodzi stałe napięcie na pokazanych na zdjęciu pinach.

20230506_124100.jpg

20230506_125145.jpg

20230506_130117.jpg

20230506_132456.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów zasilania z zacisku 30 już nie ma. Masz natomiast prawie w każdym sterowniku błędy dotyczące komunikacji ze sterownikiem ABS/ESP. Było tam coś robione? Jest uszkodzony? Lub wiązka do niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik sprawdzone jest w nich przejście, wzrokowo też nic nie widać podejrzanego.(może je wymienić dla pewności?)

Gniazdo B przy dźwigni maski pin 66, 12 mają napięcie 

Gniazdo C przy dźwigni maski pin 66, 1 mają napięcie 

 

Jeżeli chodzi o ABS/ESP nic nie robiłem, hamulce sprawne, ręczny również. 

Może czujnik w kole ?

Edytowane przez Johnu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rozpiąć kostkę przy Sterownik ESP i potraktować "Kontaktem", auto stało dłuższy okres z tego 

co się dowiedziałem około pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczników nie wymieniaj bo tak jak pisałem, nie masz już błędów zasilania z zacisku 30 i masz napięcia na pinach, więc tu jest wszystko ok.

 

Wtycznę od ABSu możesz odpiąć i sprawdzić jak wygląda. 

 

To na 100% nie jest żaden z czujników ABS.

Problem jest gdzieś w komunikacji więc pewnie CANy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wiec bezpieczników nie ruszam.

Może dziś mi się jeszcze uda podejść do tej wtyczki ABS, będę informował co tam się dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...