Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A5 F5 błedy


Johnu
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Johnu,

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdziłem wtyczkę tak na szybko bo auto mam na zewnątrz obecnie a deszcz.

Udało mi się ją rozpiąć i wsunąć tak 3 razy, nie zauważyłem żeby była jakaś nieszczelność, 

wewnątrz była sucha i ok, ale nie jest to pewność na 100% jak wyglądają piny, 

słaby dostęp przewody od pompy, sterownik nad ABS.

 

może przycisk ESP ? robiłby takie cyrki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Johnu napisał(a):

może przycisk ESP ? robiłby takie cyrki ?

 

Raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po wymianie manetki na koncu filmiku uruchamia silnik i wywala mu te same błedy co u mnie na zegarach ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te systemy są ze sobą powiązane, więc jeżeli jeden z nich nie działa to inne także wysiadają. Znaczenie ma to, co zapisane jest w autoscanie, bo przyczyn wywalania tych samych błędów na desce co na filmiku jest 1000, więc nie znaczy, że na filmiku jest ten sam problem co u Ciebie. Ty masz problem z komunikacją sterownika ABS/ESP dlatego także inne systemy wysiadły. 

W najgorszym wypadku sterownik ABS uwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli trzeba szukać w komunikacji.

Kierownica nie ma związku z tematem. 

No to jak pisałem wtyczkę na ile mogłem rozpiołem i wsunołem do 3 razy. Wewnątrz wygląda na ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś wcześniej, że auto jest powypadkowe i że było w środku zalane. Co dokładnie było uszkodzone po wypadku, gdzie która strona i zakres zniszczen?

 

Jak do auta dostała się woda, co było zalane? Jak długo woda stała?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otarcie prawą stroną. Drzwi 2 sztuki prawe do wymiany. Auto stało około pół roku na parkingu woda dostawała sie przez prawe tylne i czesciowo przednie drzwi ( szyba gorą odstawała). Zalanie było po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może wiązki gdzieś, podobnie jak wtyczka pod siedzeniem skkorodowały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jeszcze wiązkę po prawej tak jak mówisz. 

Z tego co pamiętam biegnie po prawym progu i jedyne miejsce gdzie jest poniżej i mogla być pod woda to kostki fotela. 

Czy w słupku środkowym  napotkam jakieś kostki połaczenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Johnu napisał(a):

Czy w słupku środkowym  napotkam jakieś kostki połaczenia? 

Złącze do tylnych drzwi jest na słupku B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem w próg prawy po całości, przy przednich drzwiach jest punkt "masy", jedynie niżej, ale jego czyściłem 

przy naprawie fotela pasażera tak poza tym wydaje się ze cała wiązka idzie górna częścią progu i

nie widać na niej nalotu.

Dzięki za wszelką pomoc. 

I teraz na to zwróciłem uwagę, ale przy otwieraniu drzwi pierwszy raz słychać jakby "mruczenie" sterownika około 4 -5 sekund

i mam wrażenie ze dobiega z BCM2. Było tak ciągle ale dziś na to zwróciłem uwagę nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

Bo w poprzedniej A5 nie było tego dźwieku. 

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że bez rozplatania wiązki nie sprawdzisz dokładnie czy któreś połączenie jest skorodowane. W przeciwieństwie do punktów masy, które są widoczne i przykręcone do karoserii, punkty łączenia CAN BUS są niewidoczne i nigdzie nie jest opisane, w których miejscach dokładnie się znajdują. Są złączone (zaciśnięte lub zlutowane) ze sobą i bez rozplecienia wiązki ich nie widać. W zeszytach naprawczych opisane są np. tylko jako punkt łączenia CAN High czy CAN Low w wiązce deski rozdzielczej i szukaj sobie gdzie.

Możliwe, że te przewody i właśnie takie łączenie przewodów CAN gdzieś skorodowało. Trudno powiedzieć.

Poprawność przesyłania danych po magistrali CAN BUS można zdiagnozować tylko oscyloskopem i to wiedząc na co zwrócić uwagę i czego szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem sprawa generalnie wymaga już sprzętu na miejscu przy aucie, odstawie do warsztatu żebym nie namieszał 

w kablach jeszcze. Ogólnie wygląda ok ale tak jak mówisz może być coś po rozwinięciu.

 

Jeszcze raz dzięki za poświęcony czas i pomoc. 

Jak mi ktoś ogarnie temat to dam znać czym to było spowodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już z czystej chęci rozwiązania problemu. Znalazłem taki temat.

U mnie auto jeździło bez kierownicy niestety skradziono ją w czasie transportu i

została założona bez jakiejkolwiek kalibracji.  

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/21662/

Edytowane przez Johnu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Johnu napisał(a):

To już z czystej chęci rozwiązania problemu. Znalazłem taki temat.

21662

 

Link nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Johnu napisał(a):

To już z czystej chęci rozwiązania problemu. Znalazłem taki temat.

U mnie auto jeździło bez kierownicy niestety skradziono ją w czasie transportu i

została założona bez jakiejkolwiek kalibracji.  

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/21662/

Trzeba będzie przeprowadzić kalibrację czujnika skrętu i zobaczyć czy błędy znikną.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem delikatnie poprawić kierownice bo nie była w linii prostej względem drogi. 

Udało się. W VCP jest procedura kalibracji czunika G85 ale nie ma mojego pojazdu do wyboru. Czy mozna to zrobic ręcznie.? 

Bo znalazłem twoj opis ale dla VCDS czy robic wg. niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Johnu napisał(a):

W VCP jest procedura kalibracji czunika G85 ale nie ma mojego pojazdu do wyboru

Ale A4 B9 powinien być.

2 godziny temu, Johnu napisał(a):

Bo znalazłem twoj opis ale dla VCDS czy robic wg. niej

Możesz spróbować ale zdarzają się przypadki, gdzie w B9 VCDS nie dawał rady chociaż jest taka funkcja. Z tego co wiem to VCDS nie daje rady gdy masz aktywny układ kierowniczy (Audi Dynamic Steering).

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma dziwne. Jest Audi A4 8K.

 

Spróbuję recznie. 

W 44 wspomaganie kierownicy

Nastawy podstawowe dobrze myślę tam szukac kalibracji ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...