Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana akumulatora w A4 B9


AdamCezary

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Przyszedł czas wymiany oryginalnego akumulatora AGM 12V 75Ah 420A

tak samo w kodowaniu jest ustawione i w liście wyposażenia z apki Audi.

 

Alternator mam 100-150 A

 

Jaką najpojemniejszą baterie mogę tam wsadzić ?

Po vinie w sklepie wyskakuje nawet 12 V 95Ah 850A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/22/2023 at 1:12 PM, AdamCezary said:

Witajcie

 

Przyszedł czas wymiany oryginalnego akumulatora AGM 12V 75Ah 420A

tak samo w kodowaniu jest ustawione i w liście wyposażenia z apki Audi.

 

Alternator mam 100-150 A

 

Jaką najpojemniejszą baterie mogę tam wsadzić ?

Po vinie w sklepie wyskakuje nawet 12 V 95Ah 850A

Witam,

Nie pomogę przy twoim pytaniu ale przy okazji zapytam czy szukasz zamiennika czy oryginału akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odbiegnę od tematu i zapytam czy pod odpięciu akumulatora coś się stanie? W sensie czy coś się rozkoduje i trzeba podpiąć kompa i coś zakodować? Czy przy odpinaniu jest istotne który przewód odepnę jako pierwszy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odpinasz masę następnie plusowy. Przy podłączaniu najpierw plus następnie masa.

Po odłączeniu akumulatora nic się nie rozkoduje. Skasują się wartości komputera pokładowego (średnie spalanie itp.), będzie trzeba przyuczyć czujnik kąta skrętu oraz przyuczyć krańcowe pozycje szyb w drzwiach.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/28/2023 at 7:36 PM, Primu said:

Witam,

Nie pomogę przy twoim pytaniu ale przy okazji zapytam czy szukasz zamiennika czy oryginału akumulatora?

 

Szukam zamiennika.

Dzięki za info odnośnie kodowania, wiem że trzeba zakodować i podać odpowiednie wartości i zmienić ostatnią cyfrę z nr seryjnego żeby system wiedział że nowe aku siedzi.

 

Dziś sprawdziłem dane z obecnego aku:

 

Napięcie 14.767V

Natężenie pradu akumulatora 33.400A

Stan naładowania 61%

Napięcie spoczynkowe 12.3V

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Wszystkim. Chcę wymienić aku. Kupiłem o takich parametrach (zdjęcie). Podeśle ktoś nastawy w kodowaniu dla tej baterii. Z góry dzięki. 20230506_101025.thumb.jpg.eb25da1ea0f9f5c4b6c80db1c97fa3b8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki miałes do tej pory akumulator?

Też AGM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wapniowy:facepalm:

Ciekawe kto go tam wsadził i przede wszystkim jak zakodował:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w sterownik 19, następnie w adaptacje.
W prawym górnym rogu wpisujesz w pasku wyszukiwania "Batt" lub w zależności od tego w jakim języku masz VCDS -  "Akumulator"

1.thumb.jpg.348d7b206b05ad7348dbb30fa2c38d98.jpg

 

Otwierasz zakładkę i powinienes mieć tam widoczne 4 adaptacje, które Cię interesują.

Czyli:
 - pojemność akumulatora
- rodzaj akumulatora
- producent akumulatora
- numer seryjny akumulatora

2.thumb.jpg.72a1ffda1ed0fcd7a2c277af67abc5a6.jpg

 Wybierasz najpierw pojemność i wpisujesz tam 70 Ah i zatwierdzasz ( u mnie jest 105 Ah bo taki mam).

3.thumb.jpg.bf0038b00b397a5482d95c359b3c684c.jpg

Następnie (i to jest najważniejszy punkt), wybierasz rodzaj akumulatora. Z racji tego, że nowy aku jest AGM, taki musisz wybrać, czyli w moim przypadku Vlies (po polsku maty szklane).Wybierasz i zatwierdzasz.

Zrób zdjęcie i wstaw jaki masz aktualnie ustawiony,  tak z czystej ciekawości, czy jak wsadzili wapniaka zmienili na odpowiedni.

 

4.thumb.jpg.d46b8a6002a2519df5f406a4e084f1f7.jpg

Kolejna adaptacja to producent aku, u mnie jest JCB i to w sumie nie gra roli jakiego wpiszesz. Możesz wpisać Bosch i zatwierdzić.

 

Ostatnia adaptacja to numer seryjny i jest także bardzo ważna, gdyż po zmianie numeru seryjnego system zarządzania energią (BEM) "wie", że wstawiono nowy akumulator.
Zmień ostatnie 2 znaki w aktualnym numerze seryjnym i zatwierdź.

 

6.thumb.jpg.9748a543f0555793a01cad6ecc17d2fc.jpg

 

To wszystko:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Wchodzisz w sterownik 19, następnie w adaptacje.
W prawym górnym rogu wpisujesz w pasku wyszukiwania "Batt" lub w zależności od tego w jakim języku masz VCDS -  "Akumulator"

1.thumb.jpg.348d7b206b05ad7348dbb30fa2c38d98.jpg

 

Otwierasz zakładkę i powinienes mieć tam widoczne 4 adaptacje, które Cię interesują.

Czyli:
 - pojemność akumulatora
- rodzaj akumulatora
- producent akumulatora
- numer seryjny akumulatora

2.thumb.jpg.72a1ffda1ed0fcd7a2c277af67abc5a6.jpg

 Wybierasz najpierw pojemność i wpisujesz tam 70 Ah i zatwierdzasz ( u mnie jest 105 Ah bo taki mam).

3.thumb.jpg.bf0038b00b397a5482d95c359b3c684c.jpg

Następnie (i to jest najważniejszy punkt), wybierasz rodzaj akumulatora. Z racji tego, że nowy aku jest AGM, taki musisz wybrać, czyli w moim przypadku Vlies (po polsku maty szklane).Wybierasz i zatwierdzasz.

Zrób zdjęcie i wstaw jaki masz aktualnie ustawiony,  tak z czystej ciekawości, czy jak wsadzili wapniaka zmienili na odpowiedni.

 

4.thumb.jpg.d46b8a6002a2519df5f406a4e084f1f7.jpg

Kolejna adaptacja to producent aku, u mnie jest JCB i to w sumie nie gra roli jakiego wpiszesz. Możesz wpisać Bosch i zatwierdzić.

 

Ostatnia adaptacja to numer seryjny i jest także bardzo ważna, gdyż po zmianie numeru seryjnego system zarządzania energią (BEM) "wie", że wstawiono nowy akumulator.
Zmień ostatnie 2 znaki w aktualnym numerze seryjnym i zatwierdź.

 

6.thumb.jpg.9748a543f0555793a01cad6ecc17d2fc.jpg

 

To wszystko:wink:

Dzięki, porada jak zawsze wyczerpująca. Jest mały problem. Mam OBDeleven ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Balonickk napisał(a):

Dzięki, porada jak zawsze wyczerpująca. Jest mały problem. Mam OBDeleven ?

Też da radę.

Musisz tylko odszukać danych adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel podsyłam dotychczasowe ustawienia dla starej baterii - ciekawe czy uznasz je za właściwe? 

Możesz też podpowiedzieć który typ aku wybrać dla nowego - lista na zdjęciu. 1666480975_Screenshot_20230507_152437_OBDelevenVAG.thumb.jpg.1d71f1eebcfa32661c7f303df2487fcc.jpg851048163_Screenshot_20230507_152525_OBDelevenVAG.thumb.jpg.e1508eb2f7ebcc962b4f7310d9811bf4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przypuszczałem, że źle zakodowali. Zakodowali na włókninę czyli maty szklane (AGM), a powinni wtedy wybrać mokry (czyli na zdjęciu wilgoć), bo wapniowy aku jest jak ołowiowy kwasowy.:whistling:
Ty w każdym razie zostaw tak jak masz, czyli włóknina:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy konieczne jest podanie napięcia podtrzymowującego do wymiany akumlatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest konieczna ale jak chcesz aby nie skasowały się wartości zapisane w komputerze pokładowym (zużycie paliwa i przebiegi), to dobrze jest podłączyć napięcie podtrzymania.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...