Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wywalanie płynu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam Panowie mam takie pytanie po przejechaniu około 20 km zbiorniczek wyrównawczy zrobił zrzut płynu (nowy korek febi), na gorącym silniku na zbiorniczku około 1,5 cm poniżej minimum, przy odkręconym korku zbiornika wyr. nie wywala płynu temperatuta na vcds dochodziła do 100 stopni przy zatrzymanym wisco i płyn był ok weze w niare twarde teraz sie zastanawiam czemu gdy vcds pokazał 100 stopni na zegarach bylo tylko 90 . a i w czasie jazdy temperatura wacha sie na vcds od 84 do max 91 stopni skoki są o2 czasami 3 stopnie jak ostrzej sie jedzie ale gdy tylko się zwolni mometalnie spada .i czy te zrzuty płynu spowodowane są upg czy moze walniety bądz zle dobrany korek bo z tego co wiem sadwa jeden 1,4 a drugi1,5

Opublikowano

Po co wymieniałeś korek? Temperatury masz dobre, nie ruszaj z nimi nic. Jak wywala płyn to zrób test na CO2 w układzie.

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 05:33, Langista napisał(a):

Po co wymieniałeś korek? Temperatury masz dobre, nie ruszaj z nimi nic. Jak wywala płyn to zrób test na CO2 w układzie.

Rozwiń  

Bo były minimalne wycieki na zbiorniczku 

Opublikowano

Testy na co2 to wielka loteria jezeli chodzi pewność wyniku....

A jest prosty sposób by wykluczyć uszczelkę pod głowica.

Uzupełnij płyn do prawidłowego poziomu, przejedź się spokojnie by rozgrzać silnik i by układ na pewno się odpowietrzył.

Ponownie sprawdź poziom płynu i jak potrzeba to dolej do stanu 

Pod zbiorniczek wyrównawczy upchaj chłonną szmatę.

Poczekaj aż silnik ostygnie do 60-70 stopni.

Odpal motorówkę i przepałuj go bezzwłocznie przez 15 sekund z gazem w podłodze.

Jak po takiej próbie płynu nie ubędzie i szmata będzie sucha to uszczelka oki.

Jak ubędzie i szmata mokra to uszczelka 95% do roboty.

Te pozostałe 5% to na pękniętą głowicę lub blok ....?

 

 

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 07:56, piotrsob1 napisał(a):

Testy na co2 to wielka loteria jezeli chodzi pewność wyniku....

A jest prosty sposób by wykluczyć uszczelkę pod głowica.

Uzupełnij płyn do prawidłowego poziomu, przejedź się spokojnie by rozgrzać silnik i by układ na pewno się odpowietrzył.

Ponownie sprawdź poziom płynu i jak potrzeba to dolej do stanu 

Pod zbiorniczek wyrównawczy upchaj chłonną szmatę.

Poczekaj aż silnik ostygnie do 60-70 stopni.

Odpal motorówkę i przepałuj go bezzwłocznie przez 15 sekund z gazem w podłodze.

Jak po takiej próbie płynu nie ubędzie i szmata będzie sucha to uszczelka oki.

Jak ubędzie i szmata mokra to uszczelka 95% do roboty.

Te pozostałe 5% to na pękniętą głowicę lub blok ....?

 

 

Rozwiń  

Wydaje mi się ze przy pękniętej głowicy bądź bloku pojawiło by się masło pod korkiem oleju bądź na bagnecie lub olej w zbiorniczku wyrownawczym 

Opublikowano

Nie zawsze tak jest, pałowaniem silnika na jałowym bym nie sprawdzał uszczelki, nie jest to dobry pomysł. Za duże ciśnienie może być faktycznie od złego korka, możesz spróbować kupić Ori korek, o ile zbiorniczek jest Ori.

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 09:05, Langista napisał(a):

Nie zawsze tak jest, pałowaniem silnika na jałowym bym nie sprawdzał uszczelki, nie jest to dobry pomysł. Za duże ciśnienie może być faktycznie od złego korka, możesz spróbować kupić Ori korek, o ile zbiorniczek jest Ori.

Rozwiń  

Założyłem ori korek stary uzupełniłem płyn do minimum delikatnie nad minimum zrobiłem ponad 20 km i o dziwo puścił może dwie krople płynu temp max do 94stopnie a vcds płynu nie wywaliło ale jest tak z centymetr ponizej minimum, nowy korek febi walnięty? 

Opublikowano

Febi to ogólnie bardzo słaby zamiennik jeżeli o plastiki chodzi. Dolej jeszcze raz do stanu jak silnik ostygnie i sprawdź.

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 11:09, Langista napisał(a):

Febi to ogólnie bardzo słaby zamiennik jeżeli o plastiki chodzi. Dolej jeszcze raz do stanu jak silnik ostygnie i sprawdź.

Rozwiń  

Tak zrobię nie mam wyjścia a man jeszcze pytanie odnośnie wentylatora elektrycznego czy załączy się przy wyłączonej klimie? Jeśli tak to przy jakiej temperaturze bo nie załącza się więc może też być walnięty ori był czarny teraz mam zielony hella 

Opublikowano

Wentylator bez klimy załącza się chyba dopiero przy 100 stopniach.

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 12:46, Langista napisał(a):

Wentylator bez klimy załącza się chyba dopiero przy 100 stopniach.

Rozwiń  

104,5 miałem i nic??

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 09:05, Langista napisał(a):

Nie zawsze tak jest, pałowaniem silnika na jałowym bym nie sprawdzał uszczelki, nie jest to dobry pomysł. Za duże ciśnienie może być faktycznie od złego korka, możesz spróbować kupić Ori korek, o ile zbiorniczek jest Ori.

Rozwiń  

Na jałowym to można silnik przekręcić ?

Pisząc o pałowaniu miałem na myśli jazdę z maksymalnym obciążeniem silnika ....?

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 08:28, Maro2063 napisał(a):

Wydaje mi się ze przy pękniętej głowicy bądź bloku pojawiło by się masło pod korkiem oleju bądź na bagnecie lub olej w zbiorniczku wyrownawczym 

Rozwiń  

W tych silnikach raczej nic z tego co napisałeś nie zobaczysz , mimo ze uszczelka będzie do wymiany....

Po dłuższej jeździe z uszkodzona uszczelka w zbiorniczku zauważysz za to na ściankach sadze...?

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 10:59, Maro2063 napisał(a):

Założyłem ori korek stary uzupełniłem płyn do minimum delikatnie nad minimum zrobiłem ponad 20 km i o dziwo puścił może dwie krople płynu temp max do 94stopnie a vcds płynu nie wywaliło ale jest tak z centymetr ponizej minimum, nowy korek febi walnięty? 

Rozwiń  

Przepałowałeś go na maksymalnym obciążeniu ?

Szmata pod zbiorniczkiem sucha czy mokra ?

Centymetr ubytku płynu może świadczyć po prostu o tym ze się układ się solidnie odpowietrzył.....

 

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 11:13, Maro2063 napisał(a):

Tak zrobię nie mam wyjścia a man jeszcze pytanie odnośnie wentylatora elektrycznego czy załączy się przy wyłączonej klimie? Jeśli tak to przy jakiej temperaturze bo nie załącza się więc może też być walnięty ori był czarny teraz mam zielony hella 

Rozwiń  

Z tego co pamiętam to nie G2/G62 wprost załącza wentylator elektryczny chłodnicy, czujnik temperatury odpowiedzialny za to powinien się znajdować na dole chłodnicy .

Dopiero gdy płyn chłodzący po przejęciu przez chłodnicę nie zostanie odpowiednio schłodzony to załącza się wentylator na podstawie odpowiednio wysokich jego wskazań.

Przy takich temperaturach na dworku jak teraz to ten wentylator załącza się tylko z powodu włączonej klimy , a nie zbyt dużej temperatury płynu chłodzącego ...?

 

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 13:56, piotrsob1 napisał(a):

Przepałowałeś go na maksymalnym obciążeniu ?

Szmata pod zbiorniczkiem sucha czy mokra ?

Centymetr ubytku płynu może świadczyć po prostu o tym ze się układ się solidnie odpowietrzył.....

 

Rozwiń  

Max do 3 tyś obrotów puścił może tak na oko 10 ml

Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 15:00, Maro2063 napisał(a):

Max do 3 tyś obrotów puścił może tak na oko 10 ml

Rozwiń  

 

IMG_20230430_175050.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jednak czapka do zdjęcia 

 

 

Edytowane przez Maro2063
Błąd
Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem korek nowy zbiorniczek wyrównawczy a dziś dalej to samo wywala jak wywalało wyjąłem termostat i niestety czapka do zdjęcia 

Edytowane przez Maro2063
Błąd
Opublikowano
  W dniu 30.04.2023 o 05:33, Langista napisał(a):

Po co wymieniałeś korek? Temperatury masz dobre, nie ruszaj z nimi nic. Jak wywala płyn to zrób test na CO2 w układzie.

Rozwiń  

Nic nie wyszło nie zmienił koloru 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...