Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wibracje na wolnych obrotach w ciepłe dni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

 

posiadam audi a4 b5 1.9 tdi ajm, obecny przebieg 403 tyś km, 

 

od kilku lat męczą mnie wibracje na jałowych obrotach, tj. drga tłumik, lewarek biegów, tylko w cieplejsze dni, po złapaniu ręką za końcowy tłumik, drgania ustają, 

 

poniżej temperatury 5 stopni nie występuje ten problem, czuć delikatne mrowienie, 

 

im wyższa temperatura powietrza, tym drgania się nasilają, powyżej 20 stopni na tyle wibruje tłumik (rezonuje środkowy i końcowy tłumik) że ciężko wysiedzieć w samochodzie,

 

początkowo myślałem, że to dwumasa bądź wytarty wałek rozrządu, jednak przejechałem ponad 100 tyś km z tymi objawami, więc to chyba nie to, 

 

zauważyłem jedną rzeczy, gdy w ciepłe dni złapię ręką za końcowy tłumik i pociągnę go do tyłu samochodu to drgania się nasilają, gdy popcham tłumik do silnika, drgania się zmniejszają 

 

co może być powodem tych drgań, plecionka, poduszki skrzyni biegów, silnika, wyciągnięty tłumik? 

 

minimalne dodanie gazu powoduje, że drgania ustają 

 

 

Edytowane przez borysek88
Opublikowano

Sprawdź poduszki i czy ten tłumik nie zapiera Ci się gdzieś o budę

Opublikowano

W avancie B5 lubi przegnić taki hak (mocowanie) tłumika ono jest na końcu 

Opublikowano (edytowane)

witam, 

 

dalej z tym walczę,

 

tłumik o nic nie zaczepia, 

 

sprawa wygląda tak, że na obrotach jałowych

1) w mrozach jest OK, nie czuć drgań,

2) do 10stopni C czuć lekkie mrowienie,

3) powyżej 20 stopni tak rezonuje wydech (wydaje specyficzny dźwięk), że nie da się siedzieć, czuć drgania na całym samochodzie, minimalne zwiększenie obrotów silnika do około 950 obrotów powoduje całkowity brak drgań, 

 

najbardziej prawdopodobną przyczyną jest plecionka, jeżeli ktoś w upalne dni przytrzyma wydech ręką, (obojętnie czy końcowy wydech, czy też złapie za plecionkę) drgania momentalnie ustają, ale czy różnica 20 stopni C może zrobić taką różnicę, - drgania nie występują na zimnym silniku, nawet w upały, 

 

druga opcja to uszkodzone ze starości poduszki silnika, pod wpływem ciepła, poduszki silnika rozchodzą się a silnik osiada coraz niżej, co w konsekwencji powoduje to, że silnik zapiera się o poduszkę przednią silnika (odbój) i  plecionka pracuje w nienaturalnej pozycji,

 

trzecia opcja to poduszki skrzyni biegów, pod wpływem wysokiej temperatury, poduszki skrzyni miękną i skrzynia lata, ale chyba mało prawdopodobne,

 

czwarta opcja to padający dwumas, drgania występują niezależnie czy wcisnę sprzęgło czy też nie, z tymi drganiami już przejechałem 100 tyś km, więc po tym czasie padłby już dwumas, 

 

piąta opcja, wytarty wałek rozrządu, jednak w tym przypadku przy lekkim dodaniu gazu również powinien drgać tłumik, 

 

w moim samochodzie wycięcie plecionki wydechu to nie łata sprawa, jest trudny dostęp, plecionka znajduje się w komorze silnika, ponadto trzeba odkręcić ją od turbosprężarki, a śruby od turbo są skorodowane, 

 

to są moje teorie, uważam, że przyczyna drgań może być błaha 

 

 

 

 

 

Edytowane przez borysek88

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...