borysek88 Opublikowano 6 Maja 2023 Opublikowano 6 Maja 2023 (edytowane) Witam posiadam audi a4 b5 1.9 tdi ajm, obecny przebieg 403 tyś km, od kilku lat męczą mnie wibracje na jałowych obrotach, tj. drga tłumik, lewarek biegów, tylko w cieplejsze dni, po złapaniu ręką za końcowy tłumik, drgania ustają, poniżej temperatury 5 stopni nie występuje ten problem, czuć delikatne mrowienie, im wyższa temperatura powietrza, tym drgania się nasilają, powyżej 20 stopni na tyle wibruje tłumik (rezonuje środkowy i końcowy tłumik) że ciężko wysiedzieć w samochodzie, początkowo myślałem, że to dwumasa bądź wytarty wałek rozrządu, jednak przejechałem ponad 100 tyś km z tymi objawami, więc to chyba nie to, zauważyłem jedną rzeczy, gdy w ciepłe dni złapię ręką za końcowy tłumik i pociągnę go do tyłu samochodu to drgania się nasilają, gdy popcham tłumik do silnika, drgania się zmniejszają co może być powodem tych drgań, plecionka, poduszki skrzyni biegów, silnika, wyciągnięty tłumik? minimalne dodanie gazu powoduje, że drgania ustają Edytowane 6 Maja 2023 przez borysek88
Avdf Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 Sprawdź poduszki i czy ten tłumik nie zapiera Ci się gdzieś o budę
Avdf Opublikowano 18 Maja 2023 Opublikowano 18 Maja 2023 W avancie B5 lubi przegnić taki hak (mocowanie) tłumika ono jest na końcu
borysek88 Opublikowano 31 Maja 2023 Autor Opublikowano 31 Maja 2023 (edytowane) witam, dalej z tym walczę, tłumik o nic nie zaczepia, sprawa wygląda tak, że na obrotach jałowych 1) w mrozach jest OK, nie czuć drgań, 2) do 10stopni C czuć lekkie mrowienie, 3) powyżej 20 stopni tak rezonuje wydech (wydaje specyficzny dźwięk), że nie da się siedzieć, czuć drgania na całym samochodzie, minimalne zwiększenie obrotów silnika do około 950 obrotów powoduje całkowity brak drgań, najbardziej prawdopodobną przyczyną jest plecionka, jeżeli ktoś w upalne dni przytrzyma wydech ręką, (obojętnie czy końcowy wydech, czy też złapie za plecionkę) drgania momentalnie ustają, ale czy różnica 20 stopni C może zrobić taką różnicę, - drgania nie występują na zimnym silniku, nawet w upały, druga opcja to uszkodzone ze starości poduszki silnika, pod wpływem ciepła, poduszki silnika rozchodzą się a silnik osiada coraz niżej, co w konsekwencji powoduje to, że silnik zapiera się o poduszkę przednią silnika (odbój) i plecionka pracuje w nienaturalnej pozycji, trzecia opcja to poduszki skrzyni biegów, pod wpływem wysokiej temperatury, poduszki skrzyni miękną i skrzynia lata, ale chyba mało prawdopodobne, czwarta opcja to padający dwumas, drgania występują niezależnie czy wcisnę sprzęgło czy też nie, z tymi drganiami już przejechałem 100 tyś km, więc po tym czasie padłby już dwumas, piąta opcja, wytarty wałek rozrządu, jednak w tym przypadku przy lekkim dodaniu gazu również powinien drgać tłumik, w moim samochodzie wycięcie plecionki wydechu to nie łata sprawa, jest trudny dostęp, plecionka znajduje się w komorze silnika, ponadto trzeba odkręcić ją od turbosprężarki, a śruby od turbo są skorodowane, to są moje teorie, uważam, że przyczyna drgań może być błaha Edytowane 31 Maja 2023 przez borysek88
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się