Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie chłodzi lub słabo chłodzi


MariuszAudiA4B6
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez MariuszAudiA4B6,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych.
Zaczynając temat na wstępie chciał bym zaznaczyć, że z naprawą klimatyzacji jeszcze nie miałem do czynienia i potrzebuje kilka wskazówek i porad technicznych co do rozpoczęcia diagnozy w rozpoznaniu w czym tkwi problem.
Samochód to Audi A4 B6, który w moich rękach jest kilka lat. Na początku Klima jakoś chłodziła, ale używałem jej rzadko i w sumie nie przywiązywałem do niej większej wagi i używałem jej sporadycznie.
Dwa lata temu chłodziła słabo, a w zeszłym sezonie już prawie w ogóle.
Zbliża się kolejne lato i ciepłe dni więc chciał bym zająć się w wolnym czasie diagnostyką i ewentualną naprawą klimatyzacji w moim aucie.

Stąd też moje pytanie, do osób bardziej biegłych w temacie - to znaczy, od czego w zasadzie zacząć diagnostykę klimatyzacji w Audi A4 B6, tak aby na starcie nie wyrzucić pieniędzy w błoto za nabijanie klimatyzacji nowym czynnikiem?
Z tego co słyszałem to jeśli układ jest sprawny i nie ma dziur, czy wycieków to sam czynnik nie ma prawa się skończyć? Czy to prawda?

Czy jest jakaś możliwość, aby samemu sprawdzić czy czynnik jest jeszcze w układzie, czy może się ulotnił?
A może ma ktoś jakąś inną, mądrzejszą propozycję rozpoczęcia diagnostyki sprawności klimatyzacji?
Też słyszałem, że klimatyzacja zaczyna pracować czy też chłodzić w Audi dopiero jak jest powyżej 18 - 20stopni ciepła na zewnątrz? Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MariuszAudiA4B6 napisał(a):

Stąd też moje pytanie, do osób bardziej biegłych w temacie - to znaczy, od czego w zasadzie zacząć

Podpięcie auta pod komputer i sczytanie błędów.

 

8 godzin temu, MariuszAudiA4B6 napisał(a):

Z tego co słyszałem to jeśli układ jest sprawny i nie ma dziur, czy wycieków to sam czynnik nie ma prawa się skończyć? Czy to prawda?

Bzdura. Z biegiem czasu czynnika ubywa. Jak nie serwisowałeś klimy od 20 lat to się nie dziw, że jest pusta.

8 godzin temu, MariuszAudiA4B6 napisał(a):

Czy jest jakaś możliwość, aby samemu sprawdzić czy czynnik jest jeszcze w układzie, czy może się ulotnił?

Nie ma. Naży podłączyć auto pod urządzenie do serwisowania klimatyzacji, odessać i zważyć ilość czynnika. Nabić klimatyzację azotem i sprawdzić jej szczelność. Gdy układ jest szczelny nabić odpowiednią ilością czynnika i oleju.

 

8 godzin temu, MariuszAudiA4B6 napisał(a):

Też słyszałem, że klimatyzacja zaczyna pracować czy też chłodzić w Audi dopiero jak jest powyżej 18 - 20stopni ciepła na zewnątrz? Czy to prawda?

Bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Podpięcie auta pod komputer i sczytanie błędów.

Błędów w klimatyzacji nie ma żadnych. To dobry znak?

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Bzdura. Z biegiem czasu czynnika ubywa. Jak nie serwisowałeś klimy od 20 lat to się nie dziw, że jest pusta

10 lat na pewno, a kiedy poprzedni właściciel ją nabijał to też nie wiem ;)

 

Przez brak gazu w układzie mogło się coś zepsuć?

Przy niski ciśnieniu lub jego braku kompresor się nie załącza? 

Co Panowie myślicie o takim zestawie do samodzielnego napełniania klimatyzacji? I ewentualnie dodaniu uszczelniacze przed jego zastosowaniem?

 

2581455700_1683925543.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serio chcesz kombinować z jakimś gazem niewiadomego pochodzenia żeby oszczędzić parę zł? tego typu oszczędzanie skonczy się wymianą całego układu i kosztami kilka tyś zł.

Jedź jak człowiek do zakładu zajmującego się klimatyzacją na sprawdzenie szczelności i nabicie czynnika.

 

jazda bez czynnika może grozić zatarciem kompresora i zabrudzeniem całego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MaTeo85 napisał(a):

serio chcesz kombinować z jakimś gazem niewiadomego pochodzenia żeby oszczędzić parę zł? tego typu oszczędzanie skonczy się wymianą całego układu i kosztami kilka tyś zł.

Jedź jak człowiek do zakładu zajmującego się klimatyzacją na sprawdzenie szczelności i nabicie czynnika.

Jeszcze nie wiem czy chce kombinować z tym gazem. Jak narazie to próbuje dowiedzieć się jak w ogóle zacząć diagnostykę układu klimatyzacji samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MariuszAudiA4B6 napisał(a):

Błędów w klimatyzacji nie ma żadnych. To dobry znak?

Pisałem o pełnym autoscanie, odczycie błędów ze wszystkich sterowników.

 

Z takimi butelkami narobisz sobie tylko problemów. Klimatyzację należy serwisować tak jak wyżej opisałem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Pisałem o pełnym autoscanie, odczycie błędów ze wszystkich sterowników.

 

Z takimi butelkami narobisz sobie tylko problemów. Klimatyzację należy serwisować tak jak wyżej opisałem.

Dobrze...

W takim razie, co mogę sprawdzić, czy też od czego zacząć diagnostykę klimatyzacji, zanim do układu zostanie wprowadzony nowy czynnik/gaz przez serwis zajmujący się nabijaniem klimatyzacji?

Czy mój pomysł z wcześniejszą diagnostyką ma w ogóle sens? Czy raczej to głupi pomysł, a najlepszą diagnostyką w tym temacie jest uzupełnienie układu z kontrastem i dopiero później szukanie przyczyny problemu - jeśli Klima dalej nie będzie działać/chłodzić prawidłowo?

Narazie, co już udało się ustalić to to, że komputer nie pokazuje żadnych błędów związanych czy też dotyczących klimatyzacji. Więc co następne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic już więcej sam nie sprawdzisz. 

Musisz oddać auto do serwisu klimy. Resztę już wyżej opisałem co należy z klimą zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj powyzszy temat, zrób oględziny wizualne kompresora czy nie jest uszkodzone sprzęgło koła pasowego, czy wałek (nie tylko koło pasowe) się obraca itp. diagnostykę za pomocą vcdsa...

myślę że wtedy dojdziesz do jakiegoś wniosku, a jeśli nie to wtedy pytaj co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MaTeo85 napisał(a):

poczytaj powyzszy temat, zrób oględziny wizualne kompresora czy nie jest uszkodzone sprzęgło koła pasowego, czy wałek (nie tylko koło pasowe) się obraca itp. diagnostykę za pomocą vcdsa...

myślę że wtedy dojdziesz do jakiegoś wniosku, a jeśli nie to wtedy pytaj co dalej

Ok. Dzięki wielkie za info i podrzucony temat?

Będzie dobra lektura na niedzielę, swoją drogą szacunek dla Ciebie się należy za stworzenie i tak rozległy opis o klimatyzacji. Dzięki i pozdrawiam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ponownie.

Sprawdziłem bloki pomiarowe i według mnie wszystko jest w normie? Tylko ciśnienie trochę niskie 5-6 bar, czyżby jednak za mało czynnika? Wystarczy jechać na serwis klimatyzacji i uzupełnić czynnik? Czy powinienem sprawdzić coś jeszcze w blokach?

Zobaczcie sami:

20230522_071656.jpg

20230522_072536.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odessać i zważyć ile jest czynnika. Jeżeli brakuje wpuścić do układu azot i sprawdzić szczelność. Jeżeli jest szczelny nabić czynnikiem. Jeżeli jest nieszczelny, zlokalizować nieszczelność i naprawić, dopiero nabić czynnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Odessać i zważyć ile jest czynnika. Jeżeli brakuje wpuścić do układu azot i sprawdzić szczelność. Jeżeli jest szczelny nabić czynnikiem. Jeżeli jest nieszczelny, zlokalizować nieszczelność i naprawić, dopiero nabić czynnikiem.

Ok, czyli nic więcej sprawdzać nie muszę, zanim pójdę na serwis?

 

Próżnie też powinni zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz na serwis klimy, tam niech odciągną czynnik i wyciągną dyszę rozprężna, jak jest brudna (szara itp.) to wtedy cały układ do robienia. przed pojechaniem kup sobie dyszę żeby w razie co wsadzić nową po spuszczeniu czynnika, koszt kilkanaście zł w zamienniku np z firmy NRF. po sprawdzeniu dyszy i przed ponownym napełnieniem układu oczywiście obowiązkowo będą sprawdzali szczelność, próżnią na 100%, a czy azotem to zależy ile czynnika odciągnęli (jak za mało, to próba ciśnieniowa też powinna być zrobiona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, MaTeo85 napisał(a):

kup sobie dyszę żeby w razie co wsadzić nową po spuszczeniu czynnika,

ALLEGRO.PL

Chodzi o taką dyszę?

NRF 38449 Zawór rozprężny, klimatyzacja

Edytowane przez MariuszAudiA4B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MariuszAudiA4B6 napisał(a):
ALLEGRO.PL

Chodzi o taką dyszę?

NRF 38449 Zawór rozprężny, klimatyzacja

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko już wiem???

Wielkie dzięki Panowie za fachowe doradztwo! ???

 

Na koniec może jeszcze tylko zapytam czy kolor tej dyszy ma znaczenie? Bo na wielu ofertach jest napisane, że kolor pomarańczowy. W jakimś konkretnym celu jest przez sprzedających podawany kolor tej dyszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomarańczowy jest OK.

kolor najczęściej oznacza rozmiar dyszy (średnicę tej rurki która jest w jej srodku)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Dzisiaj byłem na serwisie klimatyzacji, układ został oczyszczony, dysza wymieniona olej tak samo. Czynnika w układzie było tyko 40g więc miało prawo nie chłodzić, ale po 20 latach nic dziwnego, że tak było.

Z kompresorem było wszystko ok, nawet nie piszczał, sama dysza a raczej jej siatka 

była stosunkowo czysta natomiast stary olej czarny jak smoła. Po sprawdzeniu szczelności, maszyna podała 440g nowego czynnika.

Po serwisie wszystko działa jak należy ??

Dzięki Panowie za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...