Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelny zaworek klimatyzacji.


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez mich93,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie.

Mam problem ze swoją a4, a dokładnie z nieszczelnością w układzie klimatyzacji. 

Ostatnio zwrócono mi uwagę na słaby stan skraplacza/chłodnicy klimatyzacji więc zdecydowałem się na wymianę (chociaż klima jeszcze działała. 

Dzień po wymianie klima przestała się włączać. Winny wydawał się być czujnik klimatyzacji. Wyglądał słabo. (Zdjęcie do wglądu). Po paru tygodniach problem wrocił. Postawiłem na to samo i przy próbie poluzowania czujnika aby sprawdzić jego stan zaczęło cieknąć spod zaworu. Próbowałem go dokręcić ale nieszczelnosc było słychać. Pojechałem więc do mechanika aby odciągnąć czynnik i zobaczyć co z tym zaworem. Tak też zrobiliśmy, mechanik stwierdził że brakuje jednej uszczelki, założył ją i wydaje się być okej. Jednak osoba która wymieniała skraplacz uważa że tam nie było i nie powinno być uszczelki. Starałem się znaleźć schemat ale problem jest taki, że o ile faktycznie wydaje się, że na schemacie uszczelki nie ma to część wygląda też zupełnie inaczej.. 

Czy może ktoś mi pomóc, może ktoś wykręcał i widział jak to powinno wyglądać? 

 

Nr 4 na schemacie to 8A0820855AA.

 

received_887389635690994.jpeg

received_918447449264740.jpeg

20230513_140228.jpg

Screenshot_20230513_162319_Chrome.jpg

Edytowane przez mich93
Opublikowano

Dodam, że niestety ale klima w tym momencie nie daje zimnego powietrza. Na panelu jest włączona. 

Wcześniej w ogóle nie dało się jej włączyć na panelu.(Od razu gasła). 

Stawiałbym, że czujnik przekłamuje i daje złe dane ale sam nie wiem.

Opublikowano

Wg. poniższego rysunki jest tam oring:

image.png.3160224a7a29463a3beddae219065c61.png

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Dzięki jasne. Chodziło o drugą uszczelkę pod elementem "C".

Ogólnie okazało się, że problemem jest niedokręcony zaworek, który się tam właśnie znajduje. Lekko wystawał przez co czujnik na niego naciskał i powodowało to nieszczelość, co z kolei doporowadzało do zalania czujnika. 

Było to może pół milimetra, a jednak robiło różnice. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...