Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Utrzymujące sie obroty przy zmianie biegów


Piastu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wiem ze temat był już wałkowany, ale na różnych forach nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Problem jak w temacie, podczas przyśpieszania czy to 2, czy 3 bieg po wciśnięciu sprzęgła obroty podskakują minimalnie i dopiero spadają.

Gdy przycisnę gaz i odpuszczę jest uczucie, że samochód jeszcze ciągnie a po sekundzie obroty spadają.  Na postoju gdy go przegazowuje niema takich objawów.

Na komputerze brak błędów, czujnik sprzęgła wymieniony i sprawdzony, działa,

pedał gazu "potencjometr " działa, adaptacja przepustnicy zrobiona, przepustnica sprawdzona chodzi w pełnym zakresie. Dziś już nie miałem czasu do niej zaglądać jak w środku wygląda. Dodam że sprzęgło jest do roboty, około 3 tygodnie temu założony sportowy filtr powietrza ale wątpie żeby to miało jakieś znaczenie.

Prosze o pomoc co jeszcze mógłbym sprawdzić. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla odświeżenia tematu. Ostatnio sprawdzałem przepustnice i wygląda wzorowo. Wymieniony zawór (recyrkulacja spalin), wymieniony zawór odmy, stary był czysty, ale wszystko było razem w zestawie, został mi jeszcze zaworek odmy, lecz przy teście z korkiem wlewu oleju na ciepłym silniku korek podskakuje, wydaje mi się, że układ odpowietrzenia skrzyni korbowej jest w porządku. Gdzieś na innym forum wyczytałem, że może to być czujnik temperatury cieczy, jeden z mechaników powiedział, żebym wymienił płyn hamulcowy, który też za sprzęgło odpowiada. Zauważyłem jeszcze, że im większe obroty, tym bardziej podbijają obroty przy zmianie biegów. Jeszcze jedno pytanie do was, wskazówka temperatury wody stoi u was pionowo na 90 stopni? U mnie wskazówka styka się z pionowa kreska od 90 stopni, ale jej że tak powiem nie pokrywa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób diagnostykę jak należy a nie coś kombinujesz bo widzę że zaraz minie pół roku a Ty do niczego nie doszedłeś.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, nie wiem gdzie to jest w kodowaniu ale to wspomaganie przy zmianach biegu. Zapewne obroty powoli spadają przy wciśniętym sprzęgle a na luzie opadają od razu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minut temu, Langista napisał(a):

Zapewne obroty powoli spadają przy wciśniętym sprzęgle a na luzie opadają od razu?

Jeżeli mnie pamięć nie myli, to właśnie tak jest jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ja nie zauważyłem nic takiego u siebie. Aż sprawdzę to jeszcz teraz dokładniej bo może nie dokładnie zrozumiałem problem czy tam brak problemu.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spokojnej jeździe nie jest to wyczuwalne ani w żaden sposób nie przeszkadza. Obroty podskakują raczej przy energicznej zmianie biegów na wyższych obrotach.

 

Edytowane przez Piastu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to tak właśnie ma być. Przydatne przy zmianie biegów zwłaszcza jak się ma turbo 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...