Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów 1.8T BFB - podejrzenie nieszczelności lewego IC


ArmiDali

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam prośbę o analizę logów pod kątem szczelności dolotu (konkretnie lewego IC). Jakiś tydzień temu robiłem mod mojego auta polegający na dołożeniu drugiego IC z silnika BEX. Po zmontowaniu wszystkiego okazało się, że przy zwiększeniu obrotów na postoju było wyraźnie czuć, że rura wychodząca od turbiny do prawego IC "puchnie". To samo rura wychodząca z prawego IC i rura wchodząca do lewego IC. Niestety rura wychodząca z lewego IC prowadząca do przepustnicy już się tak nie zachowywała. Mam podejrzenie, że powietrze gdzieś ucieka przez nieszczelny lewy IC. Próbowałem sprawdzić szczelność lewego IC zaślepiając rurę wchodzącą od dołu i pompując wszystko sprężarką modelarską. Obie rury "puchły" ale chwilę po odłączeniu sprężarki ciśnienie gdzieś uchodziło. Nie pomogło nasłuchiwanie, bo nie było wyraźnie słychać gdzie uchodzi powietrze. Specyfik w piance do sprawdzania szczelności instalacji, który kupiłem na Allegro nie wykazał nieszczelności na łączeniach rur i z tyłu IC (do przodu nie miałem dostępu, bo nie zrzuciłem zderzaka). Logi nie pokazują nic niepokojącego, bo wartości zadane pokrywają się z rzeczywistymi.

Czy powinienem się przymierzać do wymiany lewego IC czy raczej nie muszę obawiać się nieszczelności?

Autko zachowuje się normalnie i dość żwawo przyspiesza. Drugi IC pozytywnie wpłynął na temperatury w dolocie. Prawy IC kupiłem jako sprawdzony pod kątem szczelności i zachowanie rur, która do niego wchodzi i która z niego wychodzi by to potwierdzało.

LOG-01-002-004-115.xlsx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób komplet logów. Na postoju nie uzyskasz żadnego doładowania więc sprawdzanie szczelności na zasadzie puchnięcia rur przy przegazowaniu jest bez sensu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączyłem logi dynamiczne z przyspieszania na trzecim biegu (parametr obciążenie silnika rośnie wraz z RPM). Czy może pominąłem jakiś kanał do logowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ArmiDali napisał(a):

Czy może pominąłem jakiś kanał do logowania?

Zrób

2+33

3+20

115+118

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem chwilę czasu i niezbyt długą prostą na uboczu i zrobiłem komplet logów. Niestety nie udało mi się dociągnąć z obrotami do czerwonego pola, bo dostępny odcinek drogi na to nie pozwolił ale liczę, że to powinno wystarczyć.

Logi komplet.xlsx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładowanie jest ok, przepływ za mały i za duże cofanie zapłonu, zacznij od wymiany przepływki na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się osiągnąć wartości obrotów z maksymalną mocą (5700), bo skończyła mi się prosta na nieuczęszczanej drodze ale z tego co widzę to przebieg wartości przepływu w funkcji obrotów silnika jest liniowy. Po zrobieniu wykresu w excelu wyszło mi, że przepływ dla obrotów 5700 powinien mieć wartość 120 g/s. Dla silnika BFB ta wartość powinna być chyba nieco wyższa (163 KM * 0,8 = 130,4 g/s). Czy mogę jeszcze jakość zdiagnozować przepływomierz? Markowy BOSCHA to dość spory wydatek a nie chciałbym pochopnie wymieniać części. Autko dość sensownie się zbiera i nie wykazuje objawów zużytego przepływomierza jak mój poprzedni samochód też marki Audi z silnikiem 1.8 bez turbiny (wkręcanie się na obroty tylko do 4 tyś. obr. a z czasem i spadkiem sprawności przepływomierza już tylko do 3,5 tyś. obr i odcinka a także bardzo odczuwalny spadek mocy). Jedyny niepokojący objaw to, że samochód szarpie mi na jedynce na niskich obrotach i może przyczyna tego zachowania jest zużyty przepływomierz? MAF raczej nie był wymieniany od nowości i ma już za sobą 240 tyś. km.

Co może być przyczyną zbyt dużego cofania zapłonu? Paliwo raczej wykluczam, bo tankuję na Orlenie i Circle K. W czasie testów w zbiorniku miałem mieszankę PB95 i PB98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofanie zapłonu moze być też przez zanizający przepływomierz, nikt Ci nie karze wymieniać, przepływka jak kazdy inny podzespół eksploatacyjny nie jest wieczny i sie zużywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przy okazji dłubania w aucie wykręciłem część pomiarową przepływomierza i pochodzi ona z tego samego roku co samochód. Ślady korozji na elementach wyglądających na mosiężne widoczne na załączonym zdjęciu oraz wiek samego MAF przekonały mnie do jego wymiany. Udało mi się upolować nowy BOSCH'a w dobrej cenie i jak tylko przyjdzie powtórzę logi. Liczę na poprawę kultury pracy silnika na niskich obrotach i być może lepsze zbieranie się autka.

IMG_4285.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przepływkę na nową Boscha i logi, które uzyskałem z jej użyciem są delikatnie mówiąc niepokojące. Przebieg masy powietrza nie rośnie wraz z obrotami. Występują dziwne piki. O dziwo samochód mimo tych dziwnych wartości jechał normalnie. Mam wrażenie, że nowy MAF musi się "wygrzać" żeby mierzyć poprawne wartości tak jak nowe kolumny głośnikowe potrzebują trochę pograć żeby pokazały klasę tak przepływka potrzebuje przejechać kilkadziesiąt kilometrów żeby działać jak powinna czy może się mylę? Plus, że wartości maksymalne podskoczyły i chyba nie ma już cofania zapłonu.

LOG-01-002-020-118.CSV Logi nowe.xlsx LOG-01-002-020-115.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...