Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI Problem z odpalaniem silnika


wisnia92GD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono

 

Mam dość duży problem z autem polegający na tym, że auto na zimny odpala od strzała natomiast na ciepłym po godzinnym postoju czy też krótszym ( póki nie wychłodzi się totalnie) ma problem z odpaleniem. Polega to na tym, że kręci odpala i natychmiast gaśnie, potem kręci i w ogóle nie odpala, za 3cim razem trochę dłużej kręci, odpala i jakby wszystko wraca do normy. Zdarza się też tak, że mogę nim kręcić i 10 min i w ogóle nie chce odpalić, po dłuższej chwili nagle odpala od strzała i nie ma problemu, również jak jest rozgrzane to przy odpaleniu zachowuje się jakby łapał zapłon nie na wszystkich garach, dosłownie 3-5 sek i nagle wraca do normy, obroty się normują i wraca do żywych. Komputer nie wyrzuca żadnego błędu, sporadycznie wyskakuje tylko EVAP. Podłączyłem go pod komputer (vcds) i próbowałem go diagnozować, tak jak wcześniej napisałem 0 błędów, wartości które kontrolowałem to ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia, niskiego ciśnienia, czas wtrysku, powietrze doładowania, temperatura powietrza doładowania, korekty, wypadanie zapłonów. Szczerze jeśli chodzi o paliwo i ciśnienia z nim związane to nie mam czego się doczepić, brak wypadania zapłonów, wszystko według wymaganych wartości. Natomiast pojawiła się bardzo dziwna rzecz tj. na biegu jałowym turbina jakby ciągle ładowała, ciśnienie wymagane to 0,3 bara, a rzeczywisty pomiar to 0,99 bar, a przy tym temperatura w dolocie aż 65-70 st. Turbina została zdemontowana i wysłana do przejrzenia ale dalej niepokoi mnie dlaczego tak dziwnie zachowuje się z odpalaniem. Świece, cewki, odma, filtr, olej wszystko wymienione i wymieniane na bieżąco. Zauważyłem również, że jest delikatny przeciek na uszczelnieniu między pokrywą zaworów, a świecami, nie jest tragiczny ale czy może mieć jakiś duży wpływ? Może ktoś miał podobny problem, może ktoś może naprowadzić gdzie dalej szukać? Na tę chwilę sprawdzam dziwnie zachowującą się turbinę ale też nie chce rozebrać całego silnika na części i szukać szczęścia aż w coś trafię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak auto pracuje podczas jazdy? (nierówna praca, brak mocy)

 

Sprawdzałeś sondę? Ona czasami potrafi oszukiwać sterownik silnika, zwłaszcza jak jest gorąca.

 

Czujnik położenia wałka rozrządu też może płatać takie figle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie podczas jazdy auto pracuje normalnie, choć mam wrażenie, że traci moc, nie ma tego co było na początku. Dość późno buduje boosta, kreci pod 4 tys obrotow, chce wyrwać, a nie może i dopiero przy 4 tys obrotow nagle zaczyna ożywać ale myślę, że to mogło być spowodowane wastegatem bo przed demontażem turbiny nie byłem w stanie w ogóle ruszyć ręcznie sztangi. Po zdjęciu i rozruszaniu zaczął chodzić.  Co do sondy to nie sprawdzałem, a jeśli chodzi o czujnik położenia walka to wydaje się być w porządku, przynajmniej tak twierdzi vcds ale jak wróci turbo to jeszcze raz się temu przyjrzę. Dziękuję za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...