Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie haka w A4 B9


93003
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobione.

Sterownik adblue zamówiony.

Czy hak można uznać za zakodowany?

Bardzo dziękuję za pomoc, bez niej bym sobie nie poradził. Dziękuję.

Log-WAUZZZF43HA114573-150135km_1.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, hak jest zakodowany. 

Masz w sterowniku 09 błąd zasilania zacisku 30-5.

Możliwe, że bezpiecznik C6 od zasilania gniazd 12V masz spalony. Jest w podstopnicy tam gzie zaznaczone na zdjęciu.

 

Screenshot_20240229_135730_Adobe Acrobat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałeś także osobny sterownik haka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. jest to w planach, póki co przygotowuję się. Hak oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podpiętego sterownika haka nie zakodujesz, a dokładniej mówiąc nie wszystko zakodujesz i będziesz miał dużo błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa, chodzi mi bardziej to szybsze uruchomienie już po samym montażu. Zamontować, oprogramować, sprawdzić i jak wszystko ok - montować zderzak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, lepiej mieć już wszystko przygotowane niż potem szukać i kompletować.

 

Sterownik 19: Gateway zaznaczyć sterownik 69 przyczepa na liście urządzeń
Sterownik 01: Silnik -> długie kodowanie -> w bajcie 5 zaznaczyć bit 4
Sterownik 03: ABS ->długie kodowanie -> w bajcie 8 zaznaczyć 6
w bajcie 23 zaznaczyć bit 1

Sterownik 09: BCM1-> długie kodowanie ->w bajcie 13 zaznaczyć bit 4
Sterownik 17: Zegary->. długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 5
Sterownik 46: BCM2-> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 6
Sterownik 6C: Tylną kamerą ->długie kodowanie ->w bajcie 4 zaznaczyć Bit 0
Sterownik 6D: Tylną klapa-> długie kodowanie-> w bajcie 1 zaznaczyć Bit 7
Sterownik A5: Kamerą na przedniej szybie ->długie kodowanie ->w bajcie 11 zaznaczyć bit 0
Sterownik 69: sterownik haka -> długie kodowanie ->jeżeli masz inne kodowanie w sterowniku haka niz to tutaj, to wklej  0110000202000000

 

Widziałem na auto-scanie, że masz jakiegoś cichego poborcę prądu. W stanie spoczynku pobiera Ci 227 mA. Wyczerpie Ci powoli aku. Masz może podłączony rejestrator z funkcja czuwania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za instrukcję. Tak, to kamera ssie prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: Daj znać, czy hak ruszy ale powinien bez problemu, gdyż kodowania te są wielokrotnie testowane i stosowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pl_adamk napisał(a):

Dzięki za instrukcję. Tak, to kamera ssie prąd.

Mocowanie modułu 1szt 8w0907297

Śruba haka 2szt  N91256801

Śruba haka 2szt N91256901

przełącznik 1x 8W0959511
ramka przełącznika  1x 8W5867255

do tego wiązka tu

moduł: nie może być starszy niż twoje auto (takie info znalazłem w necie)

hak : Poczytaj cały  temat , była akcja serwisowa na te haki i żeby nie kupić wadliwej wersji.  

 

kolejna sprawa czy będziesz haka używka np.do bagażnika rowerowego czy chcesz holować przyczepę kempingową. Jeśli coś ciężkiego musisz sprawdzić czy masz egzemplarz przystosowany fabrycznie do haka . Można to sprawdzić po kodach PR lub najprościej zobacz czy masz dziurę wyciętą dziurę  na hak pod zderzakiem, powinien też być uchwyt sterownika. Jeśli nie masz przygotowania i zamierzasz holować np. Przyczepę kempingową to musisz dokonać zmian w układzie chłodzenia. Audi nie podaje oficjalnie jakie to zmiany, ja metodą sprawdzenia kilku egzemplarzy w ASO z fabrycznym hakiem dowiedziałem się że różnica polega na grubości chłodnicy cieczy chłodzącej silnik (2.0 150KM DEUA). Naczytałem się różnych info o większych wentylatorach, o podwójnych wentylatorach , co okazało się nieprawdą. 

Zastanów się na hakiem wypinanym Westfalia (oni robią dla Audi, także te  elektryczne o których piszemy ). 
Miałem taki w B8 i są bardzo dobre. TU masz link , ale zweryfikuj czy pasuje do Twojego

 

 

 

 

Ją założyłem całość w oryginale i pracuje bd. @Muskel1 Pomógł mi zakodować (za co bardzo jestem wdzięczny tak przy okazji 🙂)

Edytowane przez A4B9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za instrukcje. Moduł najbardziej mnie niepokoi. Kupiony używany 8w1907383c sw:0057, hw:h10. Sprzedający zapewniał, że pochodzi z a4 natomiast dołączył przycisk od q5 zarzekając się że pasuje też do a4 🫡

 

Myślę, że ciężko znaleźć starszy b9 od mojego. Podobno to pierwsza sztuka która znalazła się w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien zadziałać ten sterownik.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1 Bezpiecznik był spalony - wymieniony. Rozumiem że nie miał on nic wspólnego z AdBlue. Pytam bo wymieniłem go równocześnie ze sterownikiem.

Z wątkiem o awarii/zabezpieczeniem sterownika adBlue zapoznałem się wcześniej. Sterownik wymieniony, membrany zamówione :) . Drzwi (szyba) zaadaptowana - błędy usunięte.

Z racji że mam "kabel" działam z funkcjami. W razie czego będę szukał pomocy w odpowiednich tematach.

Jeszcze raz bardzo DZIĘKUJĘ.

Log-WAUZZZF43HA114573-150192km_1.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, bezpiecznik C6 nie ma z AdBlue nic wspólnego, także myślę, że to przypadek akurat, że w tym samym czasie.😉

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Kupiłem hak wypinany Westfalia (305 447 600 001) wraz z wiązką dedykowaną Westfalia (305 437 300 113). Montaż w najbliższą wolną sobotę. 

Chciałbym Was poprosić o pomoc w kodowaniu haka. W jakich sterownikach i jakie wartości będę musiał pozmieniać?

Tak "łopatologicznie" - nie mam doświadczenia z kodowaniem. Dołączam skan i instrukcję kodowania od producenta.

Życzę miłej niedzieli, pozdrawiam.

Log-A4.txt Nachruestung_AHK.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji Westfalia jest wszystko dokładnie opisane . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Jest opisane przykładowo, a mi chodzi konkretnie o mój samochód... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ArtekM napisał(a):

No tak. Jest opisane przykładowo, a mi chodzi konkretnie o mój samochód... 

Myślę, że jak chcesz konkretnie to trzeba podłączyć sterownik według instrukcji, następnie zrobić autoscan i wtedy wyjdzie co konkretnie trzeba przestawić/zakodować. Nie żebym się znał, ale tak było w moim przypadku. Po montażu widać co nie działa i gdzie jest ewentualnie coś do zmiany. Jest też szansa że jak zrobisz według instrukcji to wszystko będzie ok.

Na moim przykładzie "forum" okazało się bardzo pomocne i po kilku wskazówkach uzyskanych od @Muskel1 wszystko działa jak należy.

 

Edytowane przez Kerim08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrobić według instrukcji. Mam nadzieję że zadziała. Pytam, bo dobre rady "przed" są przydatne... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...