Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie haka w A4 B9


93003
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Można by tak zostawić jak jest, ale jak chcesz mieć jak w oryginale, to zmień.

Funkcja ta sprawia, że sterownik przyczepy w stanie niepodpiętym zużywa mniej energi elektrycznej, gdyż jest częściowo nieaktywny (CAN partial networking).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już teraz ogarnięte wszystko :)

Muskel1, czy jest możliwe że coś się zmieniło w sterowaniu światłami przód po kodowaniu? Czy światła dzienne to jest ramka Led wokół reflektora, czy prostokątny Led wewnątrz? Można u mnie włączyć doświetlanie zakrętów? Tylny kierunkowskaz jest zwykły?

Miłej niedzieli :)

Log-FKB AM75-WAUZZZF41MA006138-75399kmgotowe.txt

Edytowane przez ArtekM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArtekM napisał(a):

czy jest możliwe że coś się zmieniło w sterowaniu światłami przód po kodowaniu?

Nie jest możliwe, gdyż w sterowniku 09 zmieniłeś tylko bit 4 w bajcie 13 (odpowiedzialny za hak).
Wszystkie inne bity zostały nienaruszone. Na zdjęciu masz porównanie Twojego kodowania sprzed i po zmianach.
Screenshot(302).png.38db75c41e7944302994c1e713191035.png

Światła do jazdy dziennej to pasek górny oraz dolny w lampie. Służą one też do postojówek i w trybie postojówek są one o 50% ściemniane.

Screenshot(305).png.693c550f43d3c664d92eb66756d914d9.png

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzienne wygląda tak... 

20240310_111401.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem, że masz wersję poliftową. Ta lampa którą wyżej wkleiłem, jest lampą przedliftową Matrix.

 

Ty masz tę najniższą wersję lamp LED Basic. W Poliftach były także 3 rodzaje lamp LED Basic, Full LED i LED Matrix.

W przedliftach były także 3 rodzaje lamp, ale ta najniższa wersja Basic była Xenon,  później Full LED i LED Matrix.

 

W Twojej wersji lamp światła do jazdy dziennej są właśnie tak realizowane, jak na Twoim zdjęciu, czyli wszystko jest ok.

Screenshot_20240310_134733_Opera.jpg

Screenshot_20240310_134836_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle rzeczowa i wyczerpującą odpowiedź. Dziękuję. A chociaż doświetlenie zakrętów da się włączyć? 

Edytowane przez ArtekM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2024 o 14:38, Muskel1 napisał(a):

Muskel1 głupie pytanie: bit1 na 0 to znaczy odznaczyć? Bit2 na 1 to znaczy zaznaczyć? Dobrze rozumię? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ArtekM napisał(a):

Muskel1 głupie pytanie: bit1 na 0 to znaczy odznaczyć? Bit2 na 1 to znaczy zaznaczyć? Dobrze rozumię? 

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, po 4 godzinach nierównej walki z montażem haka zostały mi dwa tematy w kwestii kodowania.

Nr 1 sterownik ABS nie chce mi przyjąć zmian twierdząc, że kodowanie poza zakresem.

Nr 2 Sterownik przyczepy ma kodowanie j.n. 

 

kodowanie69.PNG.e191b13ce0d6fe403b223268e234c45c.PNG

 

Przy próbie wpisania mu nowego kodowanie krzyczy j.n.:

 

kodowanie692.PNG.cc55ea4a2ca6d5e8fec5566a940acd19.PNG

 

Normalne to? Zgodzić się?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku ABS musisz najpierw aktywować w bajcie 8 bit 6 następnie przeskakujesz do bajtu 23 (bez zatwierdzania kodowania) i aktywujesz bit  1 dopiero gdy oba są zmienione, zatwierdzasz kodowanie. W przeciwnym razie gdy zmienisz tylko w jednym bajcie i będziesz próbował zatwierdzić, wyskoczy komunikat, że jest poza zakresem, gdyż oba muszą być jednocześnie zmienione. Najlepiej wpisz w bajcie 8 wartość HEX 51 (w miejsci 11), i przeskocz do bajtu 23 i wpisz tam nową wartość HEX 8A (w miejscu 88) i dopiero teraz zatwierdź kodowanie.

 

Co do sterownika 69 możesz kliknąć na tak (wtedy VCDS przypisze kod warsztatu WSC 21354/231/45312 jako wartość domyślną. Możesz też kliknąć na nie, wartość WSC pozostanie taka jaka była. Nie gra to roli i nie ma wpływu na poprawność kodowania.

 

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

W dniu 16.03.2024 o 19:44, Muskel1 napisał(a):

W sterowniku ABS musisz najpierw aktywować w bajcie 8 bit 6 następnie przeskakujesz do bajtu 23 (bez zatwierdzania kodowania) i aktywujesz bit  1 dopiero gdy oba są zmienione, zatwierdzasz kodowanie. W przeciwnym razie gdy zmienisz tylko w jednym bajcie i będziesz próbował zatwierdzić, wyskoczy komunikat, że jest poza zakresem, gdyż oba muszą być jednocześnie zmienione. Najlepiej wpisz w bajcie 8 wartość HEX 51 (w miejsci 11), i przeskocz do bajtu 23 i wpisz tam nową wartość HEX 8A (w miejscu 88) i dopiero teraz zatwierdź kodowanie.

 

Co do sterownika 69 możesz kliknąć na tak (wtedy VCDS przypisze kod warsztatu WSC 21354/231/45312 jako wartość domyślną. Możesz też kliknąć na nie, wartość WSC pozostanie taka jaka była. Nie gra to roli i nie ma wpływu na poprawność kodowania.

 

 

Miałem dokładnie ten sam problem. Jesteś nie do ocenienia :D Dzięki

 

A mam pytanie, dałbyś rade zerknąć na mój pełny skan? Dodałem stare kodowanie jak i nowe, by lepiej było widać zmiany. Wydaje mi się że wszystko mi działa poprawnie, nie jestem do końca przekonany do wszystkich kodowań, a już na pewno 01 i 03 nie wiem czy są wymagane (brak opisu bitów w moim klonie).

 

 

 

Edytowane przez MarcinMarci
cyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, MarcinMarci napisał(a):

A mam pytanie, dałbyś rade zerknąć na mój pełny skan?

Jest ok, poza sterownikiem 69, możesz spróbować wkleić kodowanie 0110000202000000. Jeżeli nie przyjmie to zostaw jak jest, bo z aktualnym też będzie działało.

36 minut temu, MarcinMarci napisał(a):

a już na pewno 01 i 03 nie wiem czy są wymagane

Są wymagane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się ta wiedza przyda, gdy zacznie kompletować graty. Bez kodowania, tylko po podłączeniu wszystkiego w bagażniku, przycisk od razu działał i można było zwolnić hak.

Myślę że taki test już coś o haku i sterowniku mówi, czyli sterownik jest sparametryzowany i prawdopodobnie poprawnie podłączony. Sam miałem wątpliwości jakim sposobem szybko można przetestować. :) 

 

Dzięki Muskel1 jeszcze raz za pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Muskel1 napisał(a):

:hi:

Co do sterownika haka.

Przyjmuje tylko

0110000202001000

Ten jeden bit nie przechodzi.

Może różnica w modelu sterownika, ten jest 8W1, i dlatego nie przechodzi? 

 

Wiesz może za co odpowiada ten ostatni bit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni? O jakim bajcie i bicie piszesz? Bo ostatni bajt jest ustawiony na 00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Ostatni? O jakim bajcie i bicie piszesz? Bo ostatni bajt jest ustawiony na 00

 

Ostatni brakujący bit, który u mnie nie przeszedł.

Czyli:

Byte 6 -> bit 4

 

Nie mogę tego bitu ustawić na 0. Wiesz może do czego jest? Masz może opis?

 

 

 

Edytowane przez MarcinMarci
moreinfo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw tak jak jest. Dla tego sterownika jest to odpowiednie kodowanie.

 

Screenshot (336).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze sparametryzowaiem haka w A4 B9 2020 Sedan

Sterownik haka 8w5907383d - brak parametru w VCP. Próbowałem inne ale nie da rady wgrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...