Faraon221 Opublikowano 4 Października 2023 Opublikowano 4 Października 2023 (edytowane) Witam. Proszę szanownych kolegów o jakiś schemat pinów sterownika silnika i schemat elektryczny zasilania pompy paliwa do Audi 4 b6 1.8 t (Bex). Problem pojawił się z dnia na dzień. Silnik kręci ale nie odpala.. Sprawdziłem na listwie czy jest paliwo,. ale niestety pustynia. Byłem przekonany że to wina pompy w baku, ale niestety problem jest grubszy. Po odłączeniu wtyczki od pompy na wyłączonym zapłonie jest napięcie 1,71 V, takie samo rzecz jasna na bezpieczniku nr 28 od pompy. Identyczne napięcie jest na 87 styku przekaźnika 167 pompy paliwa. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon nic się nie zmienia. Co dziwne na sąsiednich 2 bezpiecznika od sterowania silnikiem jest takie samo napięcie 1,71 V. Dzwoniłem do jednego elektryka, który zacząłby od pompy paliwa. Nie wiem co ma pompa do zasilania skoro wtyczka jest odłączona, a po przekręceniu kluczyka na 2 s powinno pojawić się na wyjściu do pompy napięcie 12 V. U mnie brak reakcji. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek to proszę o pomoc. Mile widziane schematy z Autodaty. Przekaznik sprawdzony i podmieniony z innego - jest sprawny. Pozdrawiam Edytowane 4 Października 2023 przez Faraon221
Skowrix Opublikowano 4 Października 2023 Opublikowano 4 Października 2023 Pompa nie pracuje przy każdym włączeniu zapłonu! Najlepiej sprawdź napięcie na kostce pompy podczas kręcenia rozrusznikiem bo wtedy powinno tam być 12v. Pompę warto też sprawdzić na krótko. Przekaźnik pompy paliwa zasila również wtryski, przepływkę i kilka zaworków więc jeżeli problem leży w nim to będziesz miał błedy od tych elementów w ECU.
Faraon221 Opublikowano 4 Października 2023 Autor Opublikowano 4 Października 2023 niestety błędów brak po podłączeniu vcds. U kolegi które ma identyczne auto na bezpieczniku 28 na chwilę pojawia się napięcie po zapłonie. Raczej u mnie ma być tak samo. Wg. mojej wiedzy to że pompa jest odłączona nie ma znaczenia . Na wtyczce powinno pojawic się zasilanie ,a go nie ma .
Skowrix Opublikowano 4 Października 2023 Opublikowano 4 Października 2023 Wyjmij go i zobacz czy na styku 85 lub 86 po włączeniu zapłonu jest 12v. Na drugi pin sterujący przekaźnika (nr 5 na schemacie) powinna być podana masa z ECU ale tak jak pisałem wczesniej, ta masa nie pojawi się za każdym włączeniem zapłonu więc najlepiej sprawdzić to podczas kręcenia rozrusznikiem. Poniżej masz schemat: J17 - przekaźnik pompy 'b' - stały plus z aku 'c' - plus po zapłonie
Faraon221 Opublikowano 4 Października 2023 Autor Opublikowano 4 Października 2023 Szanowny Kolego,.Dziękuję za schemat . Wlazłem dziś znowu do auta . Wtyczka od pompy wyjęta , brak kluczyka w stacyjce - na bezpiecznikach 28, 32,34 było 0,1 V. Po przekręceniu kluczyka znowu 1,71 V . Włożyłem wtyczkę do gniazda pompy paliwa i kluczyk w pozycję zapłon . Przyłożyłem sondy miernika do bezpiecznika 28, 32.i 34 wszędzie 0 V. Na styku 30 przekaźnika 12 V, styk 86 również 12 V, styk 85 - 3,48 V. Przy kręceniu rozrusznikiem na styku 85 napięcie spada do zera a na bezpiecznikach 28, 32, 34 napięcie około 10 V ( spadek napięcia z uwagi na kręcenie rozrusznikiem ). Podczas kręcenia rozrusznikiem straszny smród oparów paliwa z okolicy pompy. Sprawdziłem na listwie czy jest paliwo - pustynia ... Chciałem sprawdzić pompę na krótko ale nie starczyło mi przewodu. Zastanawiam się czy faktycznie pompa nie zdechła ... Szacowany Kolego. Masz może opis pinów sterownika do tego silnika ? pozdrawiam Mam jeszcze pytanie odnośnie schematu przekaźnika paliwa . Na schemacie od styku oznaczonego nr 2 przekaźnika biegnie przewod do bezpiecznika pompy paliwa, który rozdziela się na 2 kolejne bezpieczniki nr 32 i 34. Rozumiem że na końcu linii od bezpiecznika 28 jest pompa paliwa. która jest chyba oznaczona nr 141. Nie wiem co oznacza 29 i 42 pod bezpiecznikami 32 i 34. Wydaje mi sie ,że jedno z nich to chyba wtryskiwacze benzyny. Z tego co widzę na schemacie, przewód wychodzący że styku nr 2 przekaźnika gdzieś łączy bezpieczniki 28, 32 i 34. Nie wiem czy tam nie jest problem. Pompa paliwa jest na pewno oryginalna, bo strasznie dużo syfu na wierzchu- nikt tam nie zaglądał. pozdrawiam
Skowrix Opublikowano 5 Października 2023 Opublikowano 5 Października 2023 Według tego co napisałeś przekaźnik działa poprawnie więc skupiłbym się na samej pompie. Co do schematu pod nr 29 są wtryskiwacze, a pod 42 MAF i zaworki od EVAP, DV i jeszcze chyba jakiś. Schematy możesz sobie sprawdzić na kolhosniki.ru. 14 godzin temu, Faraon221 napisał(a): że styku nr 2 przekaźnika gdzieś łączy bezpieczniki 28, 32 i 34. Nie wiem czy tam nie jest problem. Skoro na tych bezpiecznikach zmierzyłeś 10v to wszystko jest ok. Sprawdź pompę a później możemy gdybać dalej.
Faraon221 Opublikowano 6 Października 2023 Autor Opublikowano 6 Października 2023 (edytowane) Dzięki za info .Jest przełom w sprawie. Pisałem wcześniej, że strasznie cuchło w momencie kręcenia rozrusznikiem . Podpiąłem się na krótko do pompy paliwa i o dziwo było słychać że działa . W trakcie tej operacji zauważyłem że coś spływa koło zbiornika i już myślałem, że chyba jakaś dziura w baku. Wczolgalem się pod auto i zobaczyłem krople paliwa pod osłoną. Jak ruszyłem osłona pod filtrem paliwa to poleciało sporo paliwa. Przypomniałem sobie, że 2 lata temu partacz wymieniał mi filtr paliwa i najwyraźniej urwał przewód zasilający. Obciął plastikowy przewod i dolożyl gumowy z opaskami. Chyba od początku nie było szczelne, bo latem strasznie było czuć benzynę. Jest tam naprawdę ciasno i opaska musiała się zablokować i plastikowy przewód wyskoczył. Szukam właśnie przewodu, bo nie chce robić druciarstwa - w serwisie 240 zł. Przez patałacha będzie mnie to trochę kosztować . W dodatku trzeba opuścić zbiornik., żeby to zamontować . Osioł chyba nie wiedział jak się sciaga takie przewody. Ps. Podziękowania dla kolegi Skowrix. pozdrawiam Edytowane 6 Października 2023 przez Faraon221
Hucianklbn Opublikowano 19 Września Opublikowano 19 Września Faraon221 udało ci się rozwiązać problem ? Mam prawie identyk sytuację
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się