Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem 3.0 TDI w Q7 4m


xXPiotrekXx19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , od około 1,5 miesiąca jestem posiadaczem Q7 4m z 2017 roku gdzie napędza to auto silnik 3.0 TDI o mocy 218 km kod silnika czza i kod skrzyni biegów  QEN . Przez ten okres zauważyłem następujące zeczy na zimnym silniku jak się jedzie bardzo spokojnie to kilka razy zdążyło się już że jak by troszkę poszarpywalo podczas jazdy takie jak by kangurowanie nie jest to wyczuwalne podczas zmian biegów tylko podczas jazdy . Wystąpiło to zaledwie 3 razy w tym okresie . Szukając usterek nie wiadomo na tą chwilę czego to wina ale mechanik zauważył że koło pasowe wału ma luz i jest do wymiany . Podczas tych poszukiwań odkryte zostały też wycieki dość mocne z pod pokryw zaworów gdzie leci na tyle że aż są wiszące krople oleju . Od kupna zrobiłem autem około 1200 km i przez ten dystans musiałem dolać 1 litr oleju . Zamierzam wymienić komplet wszystkich uszczelek pokryw i wtrysków oraz przelewów paliwowych lecz tu nasuwa się pytanie czy w tych silnikach były jakieś wadliwe pokrywy zaworów ponieważ nie wiem czy ten wyciek mógł powodowac aż taki ubytek oleju czy też może silnik trochę spala go poprzez odmę w wężu przed turbo jest troszkę oleju ale to jest raczej takie jak by zapocenie na ściankach węża. Jeżeli chodzi o poszarpywanie nie wiem z kad się bierze ale z tego co udało mi się ustalić to auto ma przejechane 215 tys km i było serwisowane w ASO do samego końca i nie ma w żadnej historii napraw zapisu że był wymieniany olej w skrzyni biegów . Silnik ma obroty na postoju około 650 a wczoraj poraz pierwszy jak odpaliłem pojawiło się około 900obr i nawet jak się rozgrzał do temp roboczej to tak samo trzymał obr nie wiem czemu ale wczoraj tak było przez caly dzień użytkowania . Proszę o informację jaki olej był by najlepszy dla tej przekładni automatycznej oraz też jaki olej jest najlepszy do silnika bo zaraz po zakupie wymieniłem olej w silniku i wybrałem Ori audi ale nie wiem co tak dokładnie jest w środku banki . Proszę o pomoc bo chciał bym rozwiązać tę sprawy i wtedy udać się do fachowca na zrobienie programu silnika wraz z poprawą wady ciśnienia oleju . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xXPiotrekXx19 napisał(a):

lecz tu nasuwa się pytanie czy w tych silnikach były jakieś wadliwe pokrywy zaworów

Nie.

Albo odma jest niesprawna, co powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wypieranie oleju albo może ktoś już ściągał pokrywy zaworów i je  pokrzywił za mocno dociągając, lub dał stare uszczelki, lub nieodpowiednio dokręcił.

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej dać nowe pokrywy zaworów, gdyż są one plastikowe i właśnie mogą się pokrzywić gdy ktoś je za mocno dokręci.

 

Co do skrzyni masz ośmiobiegowy tiptronic ZF8HP. Audi nie przewiduje wymiany w tych skrzyniach, twierdząc, że olej jest dożywotni, dlatego nic nie ma na ten temat w historii pojazdu. Producent skrzyni ZF przewiduje natomiast wymianę oleju między 80-120 kkm.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Nie.

Albo odma jest niesprawna, co powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wypieranie oleju albo może ktoś już ściągał pokrywy zaworów i je  pokrzywił za mocno dociągając, lub dał stare uszczelki, lub nieodpowiednio dokręcił.

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej dać nowe pokrywy zaworów, gdyż są one plastikowe i właśnie mogą się pokrzywić gdy ktoś je za mocno dokręci.

 

Co do skrzyni masz ośmiobiegowy tiptronic ZF8HP. Audi nie przewiduje wymiany w tych skrzyniach, twierdząc, że olej jest dożywotni, dlatego nic nie ma na ten temat w historii pojazdu. Producent skrzyni ZF przewiduje natomiast wymianę oleju między 80-120 kkm.

Czyli rozumiem żeby dobrze i porządnie uszczelnić i wyeliminować ewentualnie niesprawne odmy to pokrywki wsadzić nowe oczywiście Ori audi jak i wszelkie uszczelki . Jaki olej możesz poradzić do skrzyni oraz dyfra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma do sprawdzenia w każdym razie, jeżeli odma jest ok. to trzeba pewnie wymienić uszczelki lub najlepiej komplet (uszczelki i pokrywy). 

O olej zapytaj tutaj podając VIN. 

https://a4-klub.pl/forum/449-audi-a4-b9/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2023 o 08:13, xXPiotrekXx19 napisał(a):

Witam , od około 1,5 miesiąca jestem posiadaczem Q7 4m z 2017 roku gdzie napędza to auto silnik 3.0 TDI o mocy 218 km kod silnika czza i kod skrzyni biegów  QEN . Przez ten okres zauważyłem następujące zeczy na zimnym silniku jak się jedzie bardzo spokojnie to kilka razy zdążyło się już że jak by troszkę poszarpywalo podczas jazdy takie jak by kangurowanie nie jest to wyczuwalne podczas zmian biegów tylko podczas jazdy . Wystąpiło to zaledwie 3 razy w tym okresie . Szukając usterek nie wiadomo na tą chwilę czego to wina ale mechanik zauważył że koło pasowe wału ma luz i jest do wymiany . Podczas tych poszukiwań odkryte zostały też wycieki dość mocne z pod pokryw zaworów gdzie leci na tyle że aż są wiszące krople oleju . Od kupna zrobiłem autem około 1200 km i przez ten dystans musiałem dolać 1 litr oleju . Zamierzam wymienić komplet wszystkich uszczelek pokryw i wtrysków oraz przelewów paliwowych lecz tu nasuwa się pytanie czy w tych silnikach były jakieś wadliwe pokrywy zaworów ponieważ nie wiem czy ten wyciek mógł powodowac aż taki ubytek oleju czy też może silnik trochę spala go poprzez odmę w wężu przed turbo jest troszkę oleju ale to jest raczej takie jak by zapocenie na ściankach węża. Jeżeli chodzi o poszarpywanie nie wiem z kad się bierze ale z tego co udało mi się ustalić to auto ma przejechane 215 tys km i było serwisowane w ASO do samego końca i nie ma w żadnej historii napraw zapisu że był wymieniany olej w skrzyni biegów . Silnik ma obroty na postoju około 650 a wczoraj poraz pierwszy jak odpaliłem pojawiło się około 900obr i nawet jak się rozgrzał do temp roboczej to tak samo trzymał obr nie wiem czemu ale wczoraj tak było przez caly dzień użytkowania . Proszę o informację jaki olej był by najlepszy dla tej przekładni automatycznej oraz też jaki olej jest najlepszy do silnika bo zaraz po zakupie wymieniłem olej w silniku i wybrałem Ori audi ale nie wiem co tak dokładnie jest w środku banki . Proszę o pomoc bo chciał bym rozwiązać tę sprawy i wtedy udać się do fachowca na zrobienie programu silnika wraz z poprawą wady ciśnienia oleju . 

Kupiłeś auto do którego sprzedający powinien dawać w gratisie worek z pieniędzmi na naprawy ....😋

Jak masz możliwości finansowe na odpowiednim poziomie to nie ma problemu ale tanio nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...