neo82 Opublikowano 15 Października 2023 Opublikowano 15 Października 2023 Cześć. Posiadam jak wyżej kod silnika BRF . Co i w jakiej kolejności robić ( zmiany mechaniczne i nowe mapy ) aby z 140 km zrobić więcej Wiem zaraz padną odpowiedzi " zmień silnik" ... nie w tym rzecz Podpowie ktoś coś ? Luźna dyskusja .
SkOs Opublikowano 15 Października 2023 Opublikowano 15 Października 2023 silnika nie zmieniaj... po co? Po prostu zmień samochód 2.0TDi w B7 to słaba opcja niestety :(
sahipp Opublikowano 15 Października 2023 Opublikowano 15 Października 2023 auto to ośka, a więc takich aut sporo... nie wiem czy bym zmieniał auto czy nie, to już autor musi wiedzieć.... jeżeli buda nienaganna i autor chce zainwestować to czemu nie... co do silnika hmm ciężka sprawa kurde, w razie czego zrobi remont to polata trochę... można zrobić chip tuning u dobrego tunera... no i tyle, dbać i obserwować... i moim zdaniem to powinno wystarczyć biorąc pod uwagę możliwości wykorzystania tej mocy w codziennym użytkowaniu z uwagi na ryzyko mandatów oraz utraty prawka.... natomiast jeżeli nadal mało mocy, to wiadomo trzeba by trochę gratów pozmieniać (wtryski, turba i tak dalej + strojenie)... Jeżeli miałoby do takiej decyzji dojść to nie wiem czy nie warto innej jednostki wpakować...
neo82 Opublikowano 15 Października 2023 Autor Opublikowano 15 Października 2023 2 godziny temu, sahipp napisał(a): natomiast jeżeli nadal mało mocy, to wiadomo trzeba by trochę gratów pozmieniać (wtryski, turba i tak dalej + strojenie)... Jesteś w stanie troszkę w szczegóły wejść. Czy musi to być wszystko na raz czy stopniowo . Jakie wtryski jaka turbina
sahipp Opublikowano 16 Października 2023 Opublikowano 16 Października 2023 (edytowane) 4 godziny temu, neo82 napisał(a): Jesteś w stanie troszkę w szczegóły wejść. Czy musi to być wszystko na raz czy stopniowo . Jakie wtryski jaka turbina Tu byś musiał sobie poszukać i poczytać, albo ktoś z kolegów podpowie.... Ja konkretnie w 2.0Tdi PD to biegły nie jestem... Natomiast co mogę powiedzieć, zasada prawie jak w każdym Tdi, a nawet prawie jak w benzynie.... stage 1 to sam chip tuning, chyba ok 30PS powinno dojść w zależności od kondycji mechanicznej jednostki i podzespołów.. stage 2 to byś musiał końcówki wtrysków na wydajniejsze wymienić (aby podać więcej paliwa), do tego mocniejsze turbo ( od jakiejś mocniejszej wersji 2.0tdi najlepiej i najwygodniej, chodź można również jakąś hybrydę - ja jestem osobiście zwolennikiem gotowców, czyli po prostu turbo od mocniejszej wersji), jak dołożysz turbinę to i wydajniejszy IC no i strojenie.... - to powinno dać ci okolice 200+ stage 3 i 4 i 5 to to samo co w punkcie 2 tylko wydajniejsze graty zakładasz.... poza konkursem jeżeli faktycznie chciałbyś iść w poważniejsze moce to może warto by się zastanowić nad zmiana słupka na 1.9.... koszta przy poważniejszych mocach jakieś są, a koszt słupka przy tym chyba nie jest jakiś mega kosmiczny, a unikniesz kłopotów wytrzymałościowych jednostki... Czy musisz od razu wszystko na raz hmm .... ? sam chip tuning wiadomo sam chip i gotowe..... w dalszej drodze najlepiej by było wszystko od razu.... jednak jak wstawisz sobie mocniejsze turbo, a po miesiącu wtryski lub na odwrót i wtedy korekta to nie powinno się nic stać... ale trzeba mieć świadomość że spalana mieszanka to konkretny stosunek paliwa i powietrza... jak czegoś będzie więcej to będzie nie prawidłowa mieszanka i silnik będzie kulał z tego powodu... jak to w miarę szybko ogarniesz to nie powinno się nic stać, ale trzeba pamiętać że taki stan jest nie zdrowy dla silnika... dłuższe użytkowanie niezestrojonego silnika z nieprawidłową mieszanką na pewno z czasem doprowadzi do uszkodzeń jednostki... jakich to już zależy czego było więcej a czego mniej.... jak nikt nie podpowie lub nie znajdziesz odpowiedzi to znajdź dobrego tunera... jedź na sam chip ( sam chip daje największego banana w gębie bo wtedy jest największa odczuwalna różnica w stosunku do serii, a im więcej koni tym tak naprawdę coraz trudniej zbić chodź trochę czas przyspieszenia).... i podczas wizyty dopytaj co i jak dalej... naciesz się mocą i w miedzy czasie podejmij decyzję w jakim kierunku iść i czy w ogóle iść.... Edytowane 16 Października 2023 przez sahipp 1
neo82 Opublikowano 16 Października 2023 Autor Opublikowano 16 Października 2023 Chip na 100% będzie. W poprzednim aucie też zrobiłem i byłem bardzo zadowolony . Dzięki za objaśnienie bardzo mi pomogłeś
sahipp Opublikowano 16 Października 2023 Opublikowano 16 Października 2023 38 minut temu, neo82 napisał(a): Chip na 100% będzie. W poprzednim aucie też zrobiłem i byłem bardzo zadowolony . Dzięki za objaśnienie bardzo mi pomogłeś moja taka osobista opinia, jeżeli chcesz pozostać przy tym silniku to zrób sam chip tuning tylko... potem dbaj i obserwuj... miałem szybkiego do zabawy 1.9 ( ktoś mi porządnie w tyłeczek wjechał), w zastępstwo trochę do zabawy kupiłem (cała buda) 2.5tdi 180ps - demon to nie jest, ale wolny też nie i po moim obcowaniu ze znacznie szybszym autem stwierdzam że na te czasy to jest zupełnie wystarczające aż nadto... głupie 180ps a po zimie ciężko to odmulić bez ryzyka mandatu i utraty prawka... w mieście nie ważne czy masz 1.6 czy 6.0v12, również jeździmy wszyscy tym samym tempem... czasy się zmieniły, ważne aby auto do tych 100km/h dosyć się zbierało i więcej chyba nie trzeba...
neo82 Opublikowano 16 Października 2023 Autor Opublikowano 16 Października 2023 Masz rację zgadzam się. Z poprzedniego kluby VKP mam kolege . Z Vectry C 2.0t zrobił ponada 400+ km . Jednak czasami śmigam autostradami nie zawsze polskimi . Choć staram sie dbac o samochód zapas mocy zawsze się przyda . Czasami chce się depnąć choć na chwilę
sahipp Opublikowano 16 Października 2023 Opublikowano 16 Października 2023 3 minuty temu, neo82 napisał(a): Czasami chce się depnąć choć na chwilę rozumiem, fakt są chwile gdy mi również brakuje poważniejszego buta chodź na chwilę... z drugiej strony mój kolega zmieniał turbo i wieczorem chciał sprawdzić czy wszystko jest ok i sobie na chwilę depnoł... no i 3 miechy bez prawka, miał mega pecha
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się