Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słaba kompresja, pali olej na pierwszym cylindrze, remont 1.8T AVJ (szczegółowa historia)


Błażuch
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Błażuch,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, z góry informuję że ten obszerny post dodaje pomimo wielu godzin spędzonych na forach celem wiedzy w tym temacie. Ponad 3 lata temu kupiłem pierwsze w życiu a4 b6 1.8t z uszkodzoną skrzynią multitronic. Założyłem używaną skrzynie która chodzi po dzień dzisiejszy. Po pewnym czasie zauważyłem, że pomimo pierwszej rejestracji w kraju chyba w 2019r auto było zaniedbane mechanicznie (sprowadzone ze Szwajcarii). Autem zrobiłem ok 45-50 tyś km. po drodze wymieniłem masę rzeczy eksploatacyjnych w miarę budżetu na bieżąco (również wewnętrzny filtr w skrzyni biegów). Auto pomimo dużego zużycia paliwa ok 15l /100km zbierało się całkiem dobrze ale od samego początku natomiast jeśli trzymałem na obrotach +4,5 tys. obr/min wypadał zapłon na pierwszym cylindrze. Nie mając w ogóle wiedzy na temat silnika 1.8t po doczytaniu na różnych forach oprócz podstawy czyli sprawdzenie świec i cewek sprawdziłem również napinacz i łańcuszek rozrządu. Był tak wyciągnięty że tarł o pokrywę zaworów. Przy składaniu pokrywy zostawiłem klucz na wale i odpaliłem silnik. Klucz zblokował się o przednią poduszkę i odkręciła się śruba wału i wiadomo rozrząd ch... strzelił. W głowicy wymieniłem kilka pogiętych zaworów oraz kpl. uszczelniaczy zaworowych, nie planowałem głowicy (nie pamiętam czemu). Po ściągnięciu głowicy zauważyłem że "nasi tu byli" tłoki ponumerowane śrubokrętem... oraz widoczne rysy gładzi cylindra głównie na pierwszym cylindrze (nie zauważyłem również śladów honowania. Złożyłem wszystko do kupy, nowy łańcuszek oraz fazator, uszczelka elring chyba 1.22 grubość, auto chodzi ale nadal wypada zapłon na pierwszym cylindrze. Po kilku miesiącach po kolejnej nabytej wiedzy sprawdziłem katalizator, od strony turbo stopiony totalnie... Założyłem DP auto jak by dostało z 30HP+. Pojechałem na usunięcie w sofcie drugiej sondy i SAI, kiedy chciałem zaślepiać zawór ten zawór podciśnieniowy od spalin (ten pod fazatorem) okazało się że nie musze bo kanału tam nie ma, był przykręcony w miejscu gdzie nie bylo potrzeby (głowica bez tego kanału).W miedzy czasie wywnioskowałem że coś w sofcie jest zrobione ponieważ w logach widać było maksymalne zadane ciśnienie doładowania 1.2 bara i tyle faktycznie turbo podawało. Po kolejnych miesiącach przed montażem LPG pojechałem na hamownie i pokazało 147HP, myślę sobie mało jak na te parametry... "tuner stwierdził że ciężko shamować multitronica", jego sugestie olałem, lpg założone auto śmiga pali ok 16l gazu w mieście. Kilka miesięcy temu sprawdzałem pierwszy raz kompresje wyszło słabo od 9.5 na pierwszym do max 10.5 na pozostałych. Ostatnio czułem na światłach, w korku zapach spalin z olejem okazało się że na pierwszym cylindrze świeca czarna, mokra, pozostałe "kawa z mlekiem". Dziś rozkręcam silnik i weryfikuję co nie tak z pierwszym cylindrem... optymistycznie liczę że zrobię honowanie nowe panewki kolben STD i pierście też STD mahle ( weryfikacja pokaże)  i tu moje zasadnicze pytanie czemu według katalogu IC są albo dwa stożkowe pierścienie albo jeden stożkowy drugi zwykły kanciaty... Na co jeszcze zwrócić uwagę? POZDRO600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób na pałę, kup dobrą (najlepiej używkę) średnicówkę ze starych 'dobrych' lat i zmierz najpierw cylindry, bo może się okazać, że będzie potrzebny szlif, nie hon. O ile blok żeliwny to śmiało można szlifować, jak alu i nikasil to już wchodzi droższa opcja - nowe tuleje, do nowych tulei już dobiera się inne pierścienie - nie pracujące po powierzchni nikasilu a stali lub z czegokolwiek będzie tuleja.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Temat rozwiązany, po dwóch tygodniach walki o zakup silnika udało mi się nabyć silnik AVJ w dobrym stanie. Kompresja okolice 12 bar na każdym cylindrze, silnik dziewica. Dina lata jak rakieta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...