Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd czujnika koła w A4 B6


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka 😀

Mam pewien problem z moją b6 a mianowicie błąd czujnika koła tylne prawe (Tak jak na zdj poniżej) 

Problem jest dość dziwny ponieważ czujnik został wymieniony nie przyniosło to żadnych skutków więc został wymieniony również pierścień i niestety problem nie znikł. 

Mogę dodać tylko że ESP/Abs (jak i sam błąd w kompie) wyświetla się na zegarach dopiero w momencie kiedy auto stoi i to nie zawsze, przy gaszeniu oraz ponownym uruchomieniu raz się zaświecą a raz nie. Zdarzy się też że zapalają się nawet gdy auto jest na samym zapłonie. Nie zapaliły się nigdy podczas jazdy. Teraz pytanie czy trzeba ryć w kiblach czy jest jeszcze jakaś inna opcja, może się komuś coś takiego zdarzyło. 

Pozdrawiam 😁20231021_131222.thumb.jpg.df2c2f6644bb32b150ddf786b2d077e3.jpg

Opublikowano

Sprawdzona odległość między pierścieniem a czujnikiem?

Opublikowano
3 minuty temu, P.Wiśnia napisał(a):

Sprawdzona odległość między pierścieniem a czujnikiem?

Właściwie to nie, poczyściłem itd ale nie sprawdzałem dokładnie.. Jest dość blisko mogłoby się wydawać. Wiesz może jaka powinna być? 

Opublikowano (edytowane)

@Matiso Wciskasz na maxa. Obracasz łożyskiem na którym jest pierścień i sprawdzasz czy nie trze.

Odległość nie powinna być większa niż 0,5-0,6mm.

 

No chyba że coś z kablem od czujnika. Bo z tym w karoserii niema prawa się nic dziać.

Ale sprawdzić okablowanie obok sterownika ABS nie zaszkodzi.

Możesz też sprawdzić sam czujnik czy jest sprawny.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
4 minuty temu, P.Wiśnia napisał(a):

@Matiso Wciskasz na maxa. Obracasz łożyskiem na którym jest pierścień i sprawdzasz czy nie trze.

Odległość nie powinna być większa niż 0,5-0,6mm.

 

No chyba że coś z kablem od czujnika. Bo z tym w karoserii niema prawa się nic dziać.

Ale sprawdzić okablowanie obok sterownika ABS nie zaszkodzi.

Możesz też sprawdzić sam czujnik czy jest sprawny.

Czaje czaje, jutro popołudniu sprawdzę. 

 

No właśnie się tak zastanawiałem i też myślę że to raczej niemożliwe wkoło wtyczki od samego czujnika jest wszystko w porządku bo trochę się z tym męczę i były już myśli o sprawdzeniu tego ale właśnie wydawało się to niemożliwe.. Sprawdzę koło ABS jeszcze raz dokładnie i jutro dam znać co tam wyszło

Opublikowano

Czujnik ABS lub wiązka do niego do sprawdzenia/wymiany. Błąd jest jednoznaczny i nie ma nic wspólnego z odległością.

Opublikowano
7 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Czujnik ABS lub wiązka do niego do sprawdzenia/wymiany. Błąd jest jednoznaczny i nie ma nic wspólnego z odległością.

Czujnik zmieniony, no właśnie tego się obawiam bo przy tym najwięcej zabawy.. Tak w zasadzie masz rację dlatego jest otwarty temat bo człowiek lekko głupieje już 

Opublikowano
9 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Czujnik ABS lub wiązka do niego do sprawdzenia/wymiany. Błąd jest jednoznaczny i nie ma nic wspólnego z odległością.

 

albo yebniety sterownik ABS, włąsnie Cwicze ten temat

Opublikowano

Też możliwe. Miałem tydzień temu u mnie właśnie jedno A4 B6 z podmienionym sterownikiem, bo pomimo wymiany czujnika i sprawdzeniu wiązki, cały czas pokazywał błąd tylnego lewego czujnika. Po wymianie i przyuczeniu sterownika błąd zniknął. 

Opublikowano
6 godzin temu, Dev napisał(a):

 

albo yebniety sterownik ABS, włąsnie Cwicze ten temat

I przez uwalony sterownik cały czas pokazywałoby akurat taki nie inny błąd? 

 

Zawartość dodana 1 minuta później
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Też możliwe. Miałem tydzień temu u mnie właśnie jedno A4 B6 z podmienionym sterownikiem, bo pomimo wymiany czujnika i sprawdzeniu wiązki, cały czas pokazywał błąd tylnego lewego czujnika. Po wymianie i przyuczeniu sterownika błąd zniknął. 

No to słabo w takim razie.. Złe informacje bo tu już braknie pomysłów

Zawartość dodana 26 minuty później
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Też możliwe. Miałem tydzień temu u mnie właśnie jedno A4 B6 z podmienionym sterownikiem, bo pomimo wymiany czujnika i sprawdzeniu wiązki, cały czas pokazywał błąd tylnego lewego czujnika. Po wymianie i przyuczeniu sterownika błąd zniknął. 

Aa powiedz mi jeszcze czy masz może schemat wtyczki od sterownika? Bądź coś podobnego żebym wiedział gdzie jaki kabel idzie, oszczędził bym może trochę w ten sposób rozbieranie i sprawdzanie kabli.. 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Matiso napisał(a):

I przez uwalony sterownik cały czas pokazywałoby akurat taki nie inny błąd? 

Tak.

Adresse 03: Bremsenelektronik        Labeldatei: DRV\8E0-614-517.lbl
   Teilenummer: 8E0 614 517 A
   Bauteil: ABS/ESP allrad      3429  
   Codierung: 04457
   Betriebsnr.: WSC 06435  
   VCID: A61E1BF331F7C09AD57-51CE

1 Fehler gefunden:
00290 - Drehzahlfühler hinten links (G46)
            30-00 - Unterbrechung / Kurzschluß nach Plus

 

 

9 godzin temu, Matiso napisał(a):

masz może schemat wtyczki od sterownika?

Tu masz schemat. Czujniki są na stronie 5 (Nr. 55/3).

Tylny prawy czujnik G44. Pin 1 niebieski idzie na pin 31 sterownika ABS, pin 2 brązowo-niebieski idzie na pin 30 sterownika ABS. Oba idą przez złączkę T17 znajdującą się przy lewym słupku A.

Drehzahlfühler, Steuergerät für ABS mit EDS.pdf

Edytowane przez Muskel1
  • Super 1
Opublikowano
7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak.

 

Tu masz schemat. Czujniki są na stronie 5 (Nr. 55/3).

Tylny prawy czujnik G44. Pin 1 niebieski idzie na pin 31 sterownika ABS, pin 2 brązowo-niebieski idzie na pin 30 sterownika ABS. Oba idą przez złączkę T17 znajdującą się przy lewym słupku A.

Drehzahlfühler, Steuergerät für ABS mit EDS.pdf 3.14 MB · 1 pobranie

Dziękuję bardzo za pomoc 😁 Będę sprawdzał popołudniu. W razie czego wymienić sam sterownik czy polecasz całą pompe odrazu? 

Opublikowano

Sterownik wystarczy. Ale najpierw przewody/wtyczki i łączenia należy wykluczyć.

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Sterownik wystarczy. Ale najpierw przewody/wtyczki i łączenia należy wykluczyć.

Taa wiemy o co chodzi. 

Dlatego pytałem gdzie jaki wchodzi żeby oszczędzić sobie rycia całego auta a wiadomo chodzi też o czas żeby zaoszczędzić 😁

Opublikowano
W dniu 25.10.2023 o 10:08, Matiso napisał(a):

Taa wiemy o co chodzi. 

Dlatego pytałem gdzie jaki wchodzi żeby oszczędzić sobie rycia całego auta a wiadomo chodzi też o czas żeby zaoszczędzić 😁

Wszystko wskazuje już teraz na sterownik pompy i teraz pytanie, czy szukać sterownik po numerze pompy abs (w sensie po tym 0 265 225 048 tak jak u mnie) czy po numerach na sterowniku chociaż z tego co tu widzę to chodziłoby tylko o ten nr na dole sterownika z pominięciem pierwszych sześciu cyfr. 

Pytam ponieważ dzwoniąc dzisiaj po okolicznych miejscach z częściami używanymi chcieli cały ten numer że sterownika na dole a podglądowo każdy początek jest inny

Opublikowano

Numer sterownika zaczynający się na 8E0....

Zawartość dodana 2 minuty później

Według auto-scanu masz sterownik o numerze 8E0 614 517 A

Opublikowano
22 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Numer sterownika zaczynający się na 8E0....

Zawartość dodana 2 minuty później

Według auto-scanu masz sterownik o numerze 8E0 614 517 A

Dziękuję za informacje 😁 Rozumiem że mimo tego samego sterownika (w sensie po numerach) i tak czeka mnie kodowanie? 

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Kodowanie i przuczenie czujnika kąta skrętu.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dziękuję wszystkim którzy pomogli a zwłaszcza Muskel1 za pomoc jak i za informacje 😁

Audi wróciła do żywych po wymianie sterownika. Pozdro 🤗

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...