kamilok02 Opublikowano 24 Października 2023 Opublikowano 24 Października 2023 Witam. Posiadam problem z wycieraczkami. Już jakiś czas temu zaczynały się z nimi problemy. Na początku wyglądało to tak że w upalne dni (28-30 stopni) nagle przestawały działać, natomiast następnego dnia z rana już działały właściwie. Po pewnym czasie problem ustał. Natomiast w dniu dzisiejszym ponownie wrócił. Od razu wymieniłem mechanizm z silniczkiem ( zakupiłem go już wcześniej za śmieszną cenę ) natomiast problem nie ustaje. Zmierzyłem napięcie na wtyczce od silniczka i pokazuje tylko 0,4V na 2 pinie i 30 Ohma. Gdzie szukać problemu? Od czego mogę zacząć? Dodam iż bezpiecznik jest w porządku a spryskiwacze działają bez zarzutów ( nawet podczas spryskiwania szyby wycieraczki się nie załączają )
sahipp Opublikowano 24 Października 2023 Opublikowano 24 Października 2023 wiesz co nie jestem pewny jak jest z przodem natomiast miałem problem z tyłem... po prostu silniczek tylnej wycieraczki umarł i kupiłem drugi który nie działał.. okazało się że po mimo tego że wszystko pasowało (fizycznie i elektrycznie) to były stosowane różne mechanizmy.. po zakupie właściwego wycieraczka ożyła... może ta sama zasada dotyczy także przodu i po prostu kupiłeś nie właściwy mechanizm...
kamilok02 Opublikowano 24 Października 2023 Autor Opublikowano 24 Października 2023 Godzinę temu, sahipp napisał(a): wiesz co nie jestem pewny jak jest z przodem natomiast miałem problem z tyłem... po prostu silniczek tylnej wycieraczki umarł i kupiłem drugi który nie działał.. okazało się że po mimo tego że wszystko pasowało (fizycznie i elektrycznie) to były stosowane różne mechanizmy.. po zakupie właściwego wycieraczka ożyła... może ta sama zasada dotyczy także przodu i po prostu kupiłeś nie właściwy mechanizm... Wiesz co mechanizm zakupiłem cały używany z tego samego auta. Ten sam rok nawet to samo oznaczenie silnika. Aczkolwiek stary jak i nowy mechanizm po spięciu na krótko działają bez zarzutów
sahipp Opublikowano 24 Października 2023 Opublikowano 24 Października 2023 2 minuty temu, kamilok02 napisał(a): Wiesz co mechanizm zakupiłem cały używany z tego samego auta. Ten sam rok nawet to samo oznaczenie silnika. Aczkolwiek stary jak i nowy mechanizm po spięciu na krótko działają bez zarzutów czyli z tego co rozumiem oba mechanizmy stary i nowy działają po spięciu na krótko i nie potrzebnie kupiłeś drugi dobrze rozumiem tylko że nie działa Tobie po złożeniu wszystkiego tak ?
kamilok02 Opublikowano 24 Października 2023 Autor Opublikowano 24 Października 2023 27 minut temu, sahipp napisał(a): czyli z tego co rozumiem oba mechanizmy stary i nowy działają po spięciu na krótko i nie potrzebnie kupiłeś drugi dobrze rozumiem tylko że nie działa Tobie po złożeniu wszystkiego tak ? Dokładnie tak. I nie wiem czy jest jakiś problem z wiązką czy gdzieś indziej należy szukać problemu
sahipp Opublikowano 24 Października 2023 Opublikowano 24 Października 2023 b5 raczej nie miało problemów z elektryką... na Twoim miejscu przypatrzyłbym się manetce
kamilok02 Opublikowano 2 Listopada 2023 Autor Opublikowano 2 Listopada 2023 W dniu 25.10.2023 o 00:16, sahipp napisał(a): b5 raczej nie miało problemów z elektryką... na Twoim miejscu przypatrzyłbym się manetce Jakieś rady jak mogę tego dokonać? Na moje oko manetki są nitowane aczkolwiek pewności nie mam, jak mógłbym je sprawdzić? Dodam iż wycieraczki magicznie zaczęły działać same z dnia na dzień. Sprawdziłem przekaźnik i ma on na sobie taki dziwny nalot jakby "przypalone" piny. Jest możliwość że wina leży po stronie przekaźnika jeśli spryskiwacze działają bez problemu?
dekiel 13 Opublikowano 2 Listopada 2023 Opublikowano 2 Listopada 2023 Podmień przekażnik i sprawdż efekt, kosztuje grosze.
sahipp Opublikowano 3 Listopada 2023 Opublikowano 3 Listopada 2023 W dniu 2.11.2023 o 19:44, kamilok02 napisał(a): Jakieś rady jak mogę tego dokonać? Na moje oko manetki są nitowane aczkolwiek pewności nie mam, jak mógłbym je sprawdzić? Dodam iż wycieraczki magicznie zaczęły działać same z dnia na dzień. Sprawdziłem przekaźnik i ma on na sobie taki dziwny nalot jakby "przypalone" piny. Jest możliwość że wina leży po stronie przekaźnika jeśli spryskiwacze działają bez problemu? w takim wypadku w pierwszej kolejności jak kolega @dekiel 13 sugeruje sprawdź ten przekaźnik, jeżeli okaże się że nie tędy droga to normalnie rozbierz kolumnę aby dostać się do manetek i popatrz jak to tam wygląda, sprawdź miernikiem takie podstawy chociaż... bo jak wspomniałem b5 jako tako elektryka się nie pindoli albo ja miałem jakiś cudowny egzemplarz przez naście lat, nie wiem 😉 w
kamilok02 Opublikowano 4 Listopada 2023 Autor Opublikowano 4 Listopada 2023 Panowie sytuacja wygląda następująco. Manetki wyglądają okej napięcie od nich wychodzi, wiązka jest w porządku pomiary się zgadzają i jest ciągłość przewodów. Przekaźnik również działa poprawnie i wszystkie pomiary się zgadzają. Natomiast pojawia się mały problem z masą. Napięcie na masie wynosi od 3-12V w zależności od bujania autem. Zgaduje że gdzieś jest słaby styk na masie stąd problem z wycieraczkami. Czy jest ktoś w stanie pomóc mi zlokalizować masę? Zawartość dodana 33 minuty później Mógłby ktoś pomóc mi znaleźć schemat wiązki od wycieraczek?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się