Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1995r. 1.9 TDI 1Z Sedan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Jak w tytule. A4B5 95r. produkcja 01.1995r. więc głęboki przedlift. Oczywiście jedyny słuszny silnik czyli 1.9 TDI 90KM :D przebieg przy zakupie 317kkm
IMG_8837.jpeg.87a993860f3d9a38356aad76a3b484d7.jpeg
Ż wyposazenia auto ma:
- climatronic
- skórkę i elektryczny fotel kierownika

- podłokietnik z przodu i z tyłu
- centralny zamek

- 2 Airbagi
- halogeny
- elektryczne szyby przód i lusterka
- chyba oryginalne Aluski 16tki

Kolorek to LY3K, bordowy, który czasami wpadaj w brąz albo czarny z dystansu patrząc :D

Generalnie w aucie prawie wszystko działa. Z wyposażenia na pewno muszę się przyjrzeć klapie recyrkulacji bo jest mam błąd na VAGu V71 i domyślam się, że to od tej klapy, szyba kierowcy też słabo chodzi i idzie skosem. Ogrzewanie też słabo chodzi więc trzeba pewnie jakieś czujniki poczyścić.

Z tego co zdążyłem już wymienić to oczywiście pakiecik startowy w postaci oleju 5W-40 Motul X-cess z płukanką oraz wszystkie filtry. Posprzątałem też podszybie z dwóch stron bo był tam niezły gnój i szyby parowały. A także zbiorniczek wyrównawczy bo w moim był pęknięty króciec i sączył się płyn powoli:
IMG_8860.jpeg.9d0211cd3f3f5832ec6275622d750a84.jpeg
Dodatkowo wleciało modyfikowane ECU 16bit na ok. 115KM od kolegi MUNIORa z forum audi80.pl i co się okazało: poprzednie ECU było uszkodzone pewnie dlatego, że obudowa komputera była nie przykręcona i dostała się tam woda (komp jest na podszybiu). Po wymianie miałem błąd zaworka N75 i szybka diagnostyka z pomocą ww. kolegi wykazała, że kable do tego zaworka się utleniły. Polutowane i auto zwija asfalt. Jestem serio zaskoczony elastycznością tego silnika bo z każdego biegu od 1200 RPM ciągnie i nie ma turbo dziury. Jeździ mi się tym lepiej niż RAV4 z 2.2 170KM dieslem. Komputer oczywiście przykręciłem jak fabryka przykazała na wszystkie śruby i teraz jest szczelnie. N75 zakupiłem na wszelki wypadek więc wymienię bo ten na aucie jest cały zardzewiały więc wątpię, że działa poprawnie.

 

W planach mam doprowadzić auto do ładu technicznego czyli: wymiana obydwóch drążków i końcówek, wymiana kompletnych hamulców przód i tył (tarcze, klocki, zaciski i może wrzucę przewody w oplocie), a także opon bo jeśli dobrze odczytałem to te na aucie mają 15 lat :D chyba mam też do wymiany vacuum pompę bo zmierzyłem i na wyjściu z vacuum jest -0.65 bar a powinno być chyba 0.9 z tego co czytałem.

 

Oprócz tego muszę uzupełnić jakieś plastiki wnętrza bo brakuje no i zadbać o lakier bo niestety ale schodzi klar z maski i dachu.

 

 

Edytowane przez serdzio
Opublikowano

powodzenia z nowym  nabytkiem.Ps dalej mu deptaj od niskich obrotów to za długo nim nie pojeżdzisz...

Opublikowano (edytowane)

Mało kto już wstawia swoje tematy z b5, dział na wymarciu, chyba większość przeszła na coś nowszego. Ogólnie to powodzenia w ogarnianiu, niech służy.

Edytowane przez --Rafcio--
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...