Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szum z okolicy turbiny w A4 B6 1.8T


Andrzejgruz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem w swoim Audi 1.8T, robiłem ostatnio turbo, pierwsze była regeneracja, która okazała się być spaprana i zakupiłem nową turbinę ORI

w dwóch przypadkach był taki dźwięk jak na filmie poniżej, chodzi o sam dźwięk! turbiny mi nie przeładowuje, nie ma żadnego błedu.


czy ktoś miał podobny problem? mapę poprawić u tunera czy sprawdzać uszkodzenia mechaniczne?

 

Edytowane przez Andrzejgruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu kolejny film jaki udało mi się znaleźć 

w filmie szukałem rozwiązania, ale znalazłem tylko że uszczelka przy turbo do wymiany, ale przy wymianie ją wymieniałem na nową, wiec raczej to bym odrzucił.

odrzucam też mechaniczne uszkodzenie wirnika, bo w regenerowanej, jak i w nowej był taki sam dźwięk.

 

wyczytałem w internecie, żeby też sprawdzić uszczelki przy wtryskach i założyć nowe oringi i dać troche silikonu do uszczelnienia.

szczelność była sprawdzana i jest szczelne. auto po przekładce z automatu na manual. 

 

 

Edytowane przez Andrzejgruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek kasowałem błędy w aucie, dziś sprawdzałem to miałem błąd P0299 - niskie ciśnienie turbo

usunąłem, przegoniłem auto i na razie błędu nie ma, sprawdziłem również DV sprawna

sprawdziłem też n75 zawór i tu mnie coś zaciekawiło, odłączyłem kostkę od zaworu n75 (zawór n75 to zamiennik z febiego) i pojechałem sie przejechać, wiadomo auto nie ciągnie tak dobrze, ale dźwięku takiego jak na filmie nie było, podłączyłem kompa był bład od zaworu n75, więc wpiąłem kostke, usunąłem bład i pojechalem sie ponownie przejechać i dźwięk powrócił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwięk typowy w przypadku uszkodzonych łopatek turbiny lub poprostu taki załozony wirnik w tej turbinie, im wiecej ładuje tym gwizd głośniejszy, dlatego po odłaczeniu wtyczki n75 gdy turbina ładuje 0,3 bar dzwieku nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIałem kiedyś taki dźwięk na seryjnym turbo. Też myślałem, że coś z wirnikiem ale po montażu fmic dzwięk zniknął i było to zarówno przed jak i po sofcie. Także musiały robić się jakieś zawirowania. Dolot oczywiście był szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przem8 napisał(a):

MIałem kiedyś taki dźwięk na seryjnym turbo. Też myślałem, że coś z wirnikiem ale po montażu fmic dzwięk zniknął i było to zarówno przed jak i po sofcie. Także musiały robić się jakieś zawirowania. Dolot oczywiście był szczelny.

Turbo mam nowe kkk 53039880005, tip z nierdzewki, dp 2.5, ic fmic i dźwiek jest, wymienie jeszcze kolektor wydechowy bo moze on nie jest szczelny i gdzies wieje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być że jakaś szpilka na kolektorze wydechowym . 

Zobacz dokładnie czy nie ma okopceń 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Może być że jakaś szpilka na kolektorze wydechowym . 

Zobacz dokładnie czy nie ma okopceń 

Będzie sprawdzane w przyszłym tygodniu, zdejmę kolektor zobaczę czy wogóle jest płaszczyzna czy jest banan i dobrze nie dolega.

A co do szpilki masz na myśli ze zerwana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minut temu, Andrzejgruz napisał(a):

 

A co do szpilki masz na myśli ze zerwana?

Tak , wtedy gwizda/ wpada w rezonans jak jest ciśnienie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2023 o 23:27, Lukaa5 napisał(a):

Tak , wtedy gwizda/ wpada w rezonans jak jest ciśnienie 

Zdejmę kolektor zobaczę co tam gra, ale chciałem zaznaczyć ze na regenerowanej jak i na nowej tak samo było, szpilki były całe, bo w sumie bym to zauważył, jakby była uszkodzona.

 

Zdjąłem kolektor, nie zauważyłem wycieków spalin, sprawdziłem też luzy na wirniku są dopuszczalne.

Założyłem kolektor z bexa i zawór n75 ori i będę testować, lecz narazie czekam na srube do turbo bo mi jedna sie ukręciła 😕 Wiec będę pisać na dniach

 

Wszystko poskładane, dźwięk nadal jest, z tego co zauważyłem, jak uchylę szybę pasażera to dźwięku praktycznie nie ma, a gdy uchylę szybę kierowcy to słychać. Auto po przekładce automat na manual, wiec ma pompe podciśnienia(dziś odpiąłem kostkę od niej i będę tak jeździć bo nawet błedu nie wyrzuciło). Scerze już nie mam pomysłu co może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWW.VEED.IO

Make stunning videos with a single click. Cut, trim, crop, add subtitles and more. Online, no account needed. Try it now, free. VEED

 

najlepiej filmik obejrzeć bez żadnych bassów, bo nie słychać tego tak wyraźnie. Auto wstaje około 2600 i dźwiek utrzymuje się do 3000 a potem juz nie słychać. (na filmie ruszam z trzeciego biegu, dlatego tak wolniej wstaje). Program robiony na starym turbo, bylo w miarę turbo tylko bralo olej i plyn, dlatego zrobilem wymianę, może korekta mapy pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem przepływkę i w sumie nie czułem różnicy, auto jechało jak zwykle, wywaliło błąd tylko od przepławki i mi sie wydaje że jak odłaczyłem to dźwiek ustał, ale to ustale jak jeszcze pojeżdżę trochę.

Sprawdziłem też blok 003 i na postoju przy 4400 obrotów daje 16 g/s

 

edit przepławka podczas jazdy

na drugim biegu 6200 obrotów 116 g/s

 

wybaczcie, narazie nie mam jak zrobić dynamicznych logów.

 

Edytowane przez Andrzejgruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie mam jak zrobić logów, zwłaszcza przepływomierza. Błąd P0299 powraca, mam nadzieje że winny jest przepływomierz, a nie pęknięte żeliwo w turbinie 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2023 o 19:34, przem8 napisał(a):

Przeciez ten błąd nie ma nic do przeplywki.

Czytałem w tym temacie 


jutro sprawdzę czy błąd powróci, ewentualnie jak wróci to odłączę przepławkę i sprawdzić czy błąd powróci, błędu nie było po wymianie turbiny, tylko pojawił się gdy wymieniłem stary Ezektor, a zamówiłem oryginalny i założyłem, stary byl rozjebany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej byloby jakbyś wstawił logi. 

13 minut temu, Andrzejgruz napisał(a):

jutro sprawdzę czy błąd powróci, ewentualnie jak wróci to odłączę przepławkę i sprawdzić czy błąd powróci,

Kiepska metoda dedukcji wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, przem8 napisał(a):

Łatwiej byloby jakbyś wstawił logi. 

Kiepska metoda dedukcji wg mnie.

postaram się ogarnąć logi, jakie bloki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

115+118

LOG.TUNEZILLA.COM


002+033+115

LOG.TUNEZILLA.COM
 
logi robione od 1500 na 3 biegu do odcięcia (no prawię :D)
w 2 logu 6300 obrotów i tylko 130 g powietrza

 

Edytowane przez Andrzejgruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka zaniża, turbo niedoladowuje. Pewnie jak wróci przepływ to wtryskiwacze będą pętlić, bo juz teraz jest na styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...