Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zużyty wirnik turbosprężarki a spalanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moja turbosprezarka ma zużyty wirnik, wyglada to tak jakby ktoś dosyć długo nie zmieniał filtra lub była jakaś nieszczelność ( strona zimna ). 
Łopatki nie są „na ostro” tylko tak bardziej ulizane.

Poza tym luzy są w normie, brak wzdłużnych, na boki minimalne, czyli tak jak ma być.

Błędów brak, lecz przy pracy na niskich obrotach, oczywiście zagrzany silnik, wymaga na wartość doładowania to 1000, mi pokazuje 950.

Dodatkowo dodam, że spalanie wzrosło, kiedyś oscylowalo 0.9-1.0l / h. ( oczywiście po zagrzaniu )

W tym momencie jest to raczej 1.1-1.2l/h. Nierobilbym problemy gdyby nie fakt, że u znajomego pokazuje wartości rzędu 0.6-0.7l, i średnie spalanie z jazdy wychodzi praktycznie 1.5l mniej. 
Wtryskiwacze mam po sprawdzeniu.

Reasumując ; Czy zużyty wirnik turbosprężarki mimo braku błędów odnośnie doładowania może mieć wpływa na spalanie ? 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, MechanikAmator napisał(a):

Błędów brak, lecz przy pracy na niskich obrotach, oczywiście zagrzany silnik, wymaga na wartość doładowania to 1000, mi pokazuje 950.

Nie bierz tego pod uwagę.

1 godzinę temu, MechanikAmator napisał(a):

W tym momencie jest to raczej 1.1-1.2l/h. Nierobilbym problemy gdyby nie fakt, że u znajomego pokazuje wartości rzędu 0.6-0.7l,

1. Przy tym samy silniku w tych samych warunkach (znajomy) ?

2. Myślę, że jednak wywołujesz problem... Rozumiem, że to spalanie na biegu jałowym jest przy rozgrzanym silniku ? Nawet jeśli wskaźnik temp. pokazuje 90st., to w rzeczywistości może być to 70st płynu chłodzącego, tak właśnie "pracuje ten odczyt".

Ale do rzeczy - mniemam, że :

- temperatura płynu jest niższa niż 80 (to ważne uwaga w kontekście tego o czym za chwilę wspomnę *)

-dodatkowa elektryczna nagrzewnica, w którą jestem prawie pewien, wyposażone jest Twoje auto, jest wysterowana (pracuje). Jej obciążenie instalacji elektr. jest spore, alternator stawia większy opór podzespołowi, który go napędza (czytaj silnikowi) i stąd też większe zapotrzebowanie na paliwo. Możesz to w prosty sposób zweryfikować, warunek posiadanie MMI. Wchodzisz w CAR- na ekranie w dolnym prawym rogu wyświetli Ci się "AC" klikasz odpowiednim klawiszem wokół koła/pokrętła wyboru - adekwatnie do pozycji AC na ekranie będzie to prawy dolny (jeden z czterech wokół pokrętła wyboru). Pojawia się podmenu, wybierasz dogrzewanie automatyczne wybierasz, pojawia się kolejne małe podmenu wyłącz/włącz, wybierasz wyłącz, spoglądając na ekran komp. pokładowego (tzw. FIS). Po wyłączeniu dodatkowego ogrzewania spalanie na biegu jałowym spadnie o 0,2-0,3 l. 

Każde włączenie/wyłączenie urządzenia elektrycznego większej mocy (np. grzana tylna szyba) lub kilku urządzeń o mniejszych mocach spowoduje "reakcję" widocznego odczytu spalania na biegu jałowym. 

* Dodatkowa elektryczna nagrzewnica po jej automatycznym włączeniu ( włączenie tego podzespołu możliwe przy temp. mniejszej od 5st C, jej pracą zarządza sterownik silnika), zostaje wyłączona gdy temp. płynu chłodzącego osiągnie z tego co pamiętam 80 st C. I dlatego też, jeśli wydaje Ci się, wzorując się na wskazaniach odczytu temp. na liczniku, że silnik osiągnął 90st, to wcale nie musi być zgodne ze stanem faktycznym (piszę o tym wyżej), temp. płynu mogła jeszcze nie osiągnąć 90 i elektryczna nagrzewnica jeszcze nie została wyłączona. Stąd większe zużycie paliwa na "nagrzanym silniku". 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

U mnie po zagrzaniu spalanie na postoju 0.6l/h,0.5l/h z nagrzewnica 0.7 l/h, 0.8l/h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...