Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Światła dzienne a mijania w A3 8P


CherryCoke92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od zawsze jak pamiętam gdy włączałem światła mijania to dzienne (DRL) gasły i paliły sie tylko mijania a od kilku dni zauważyłem, że gdy przełączę się z dziennych na mijania to palą się i dzienne i mijania.. Miał ktoś kiedyś taki "problem" i wie co mogę zrobić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik zapewne już się zużył, spróbuj go wyciągnąć, psiknąć do środka sprayem ze środkiem poprawiającym kontakt elektroniki i może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim aucie mowa? W profilu widnieje A3 8P.

Jakie lampy ? halogen, xenon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Muskel1 napisał(a):

O jakim aucie mowa? W profilu widnieje A3 8P.

Jakie lampy ? halogen, xenon?

Zwykle żarówki są , jedynie dzienne mają LED. Kolega wyzej napisał o tym przeelaczniku i w sumie tak mysle, ze moze to byc to bo ostatnio wyjmowalem wtyczke na chwile , ale nie wieem czy od tego momentu to sie zaczelo czy wczesniej.  Bo przelacznik to ma na mysli ten pod maską, od którego idą kable do reflektora tak?  
I tak jest to auto jak w profili mam.

1111111111111111.jpg

Edytowane przez CherryCoke92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny jesteś, że to światła do jazdy dziennej a nie postojówki się świecą razem ze światłami mijania?

Nie wiem czy w tych lampach też tak jest, że światła dzienne pełnią także funkcję postojówek, tyle że o 50% ściemnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przy kierownicy gdzie jest pokretło od swiatel mam opcje DRL i włączają się te po prawej na dole i one zwykle nie paliły się razem ze światłami mijania. Normalnie by mi to nie przeszkadzało, ale dzienne mam LED i jest białe światło a mijania to są zwykłe H7 (troszkę bielsze niż zwykłe) , ale mimo wszystko nie jest to taki sam biały jak z LED tych dziennych.

Edytowane przez CherryCoke92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest tak, że te dzienne/postojowe, to wstawiony zamiennik led ? Etka wyraźnie podaje, że w tej lampie oprócz innych żarówek, występuje PS19W i to właśnie ona (logicznie rozumując, bo nie jest ona opisana w Etce jako DRL) pełni dwie funkcje - DRL i światła postojowego.

Jeśli tak właśnie jest, to rozwiązanie - wymienić wstawiony zamiennik led na żarówkę PS19W (która znajdowała się tam oryginalnie).  

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale nawet jesli by miały być te same to niepowinny dzienne świecic razem z światłami mijania (pytałem znajomego co ma ten sam model i mu nie świecą razem) no i mi tez nie swieciły razem jeszcze dwa tygodnie temu .

Tylko skoro wczesniej mi to działało to nie rozumiem po co wymieniać na stare żarówki(nie ledowe) .

Edytowane przez CherryCoke92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, CherryCoke92 napisał(a):

to nie rozumiem po co wymieniać na stare żarówki(nie ledowe)

 Bo napisałeś :

6 godzin temu, CherryCoke92 napisał(a):

Normalnie by mi to nie przeszkadzało, ale dzienne mam LED i jest białe światło a mijania to są zwykłe H7 (troszkę bielsze niż zwykłe) , ale mimo wszystko nie jest to taki sam biały jak z LED tych dziennych.

I dlatego zaproponowałem zainstalowanie żarówki tradycyjnej, której temp. barwowa zbliżyłaby się funkcjonując, jako postojówka (bo nie będzie taka sama) do żarówki mijania. Ażeby jeszcze skomplikować, bo napisałeś że żarówki  " H7 (troszkę bielsze niż zwykłe)" -  ta różnica bezwzględna wyrażona w liczbach(stopniach K) w temperaturach barwowych pomiędzy led, a H7, będzie mniej więcej taka sama, jak pomiędzy żarówką tradycyjną  PS19W, a żarówką H7. Reasumując żadne z nich nie zgra się z temp. barwową światła żarówki H7. Chcesz zostać mimo wszystko przy led i chcesz zmniejszyć dystans/dopasować do światła żarówki H7 ? - Szukaj zamiennika led PS19W o temp. b. w przedziale 4000-5000K, najlepiej około 4000K. Ale czy znajdziesz, mam wątpliwości. A jeśli znajdziesz, czy będzie w należyty sposób dopasowana do potrzeb diagnozy tego/tych dwóch (postojowa/DRL) obwodów ? 

5 godzin temu, CherryCoke92 napisał(a):

to niepowinny dzienne świecic razem z światłami mijania

Funkcja DRL i światła postojowego realizowana jest(powtórzę - jest to domniemanie z mojej strony) na tej właśnie jednej żarówce, zostało już to wspomniane w temacie.

Przecież można to sprawdzić włączając tylko światło postojowe. 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tomnik napisał(a):

 Bo napisałeś :

I dlatego zaproponowałem zainstalowanie żarówki tradycyjnej, której temp. barwowa zbliżyłaby się funkcjonując, jako postojówka (bo nie będzie taka sama) do żarówki mijania. Ażeby jeszcze skomplikować, bo napisałeś że żarówki  " H7 (troszkę bielsze niż zwykłe)" -  ta różnica bezwzględna wyrażona w liczbach(stopniach K) w temperaturach barwowych pomiędzy led, a H7, będzie mniej więcej taka sama, jak pomiędzy żarówką tradycyjną  PS19W, a żarówką H7. Reasumując żadne z nich nie zgra się z temp. barwową światła żarówki H7. Chcesz zostać mimo wszystko przy led i chcesz zmniejszyć dystans/dopasować do światła żarówki H7 ? - Szukaj zamiennika led PS19W o temp. b. w przedziale 4000-5000K, najlepiej około 4000K. Ale czy znajdziesz, mam wątpliwości. A jeśli znajdziesz, czy będzie w należyty sposób dopasowana do potrzeb diagnozy tego/tych dwóch (postojowa/DRL) obwodów ? 

Funkcja DRL i światła postojowego realizowana jest(powtórzę - jest to domniemanie z mojej strony) na tej właśnie jednej żarówce, zostało już to wspomniane w temacie.

Przecież można to sprawdzić włączając tylko światło postojowe. 

Dobrze, rozumiem i przede wszystkim dziękuję za pomoc, poświęcony czas i wyjaśnienie. Pisząc wiadomość wyźej miałem na myśli to, że skoro wcześniej te ledowe dzienne działały osobno (u mnie jak i u kolegi oraz na forum mi też pisali, ze osobno) a teraz działają razem ze światłami mijania to chciałbym znaleźć przyczynę i ją "naprawić" a nie wymieniać odrazu żarówkę. Spróbuję chyba na początek przeczyścić te styki w przełączniku kontakt sprayem a jak to niewypali to już wtedy wymienię żarówkę (choć pewnie wtedy dalej dzienne będą świecić z mijania). Co do tych H7 to kupiłem kiedyś na allegro co mają trochę więcej Kelwinów przez co nie są źółte a coś pomiędzy białym a źółtym. Dam znać czy ogarnięcie przełącznika pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie czyta ze zrozumieniem i nie odpowiada na zadane pytania.

 

Pisałem już wyżej, że żarówka DRL ma powdójną funkcję. Pierwsza funkcja to światła do jazdy dziennej, czyli DRL. Tu świeci tylko żarówka DRL pełną mocą czyli 100%

 

Druga funkcja to światła postojowe, tu żarówka świeci tylko mocą 50% razem ze światłami mijania lub sama gdy włączymy postojowe.

 

W przypadku gdy przełącznik świateł ustawiony jest w pozycji "Auto" i na zewnątrz jest jasno, czyli w dzień, to czujnik zmierzchu załącza tylko DRL i świecą tylko one (100%).

 

Po zmierzchu, lub gdy natężenie świała jest zbyt niskie do jazdy tylko z DRL (mogą to być nawet pochmurne dni), czujnik zmierzchu załącza światła mijania, i wtedy świecą się żarówki świateł mijania H7 oraz żarówki DRL, które przechodzą w tryb postojówek i świecą z mocą tylko 50%.

 

Ja myślę, że ten scenariusz właśnie ma miejsce u Ciebie i wszystko jest tak, jak ma być. W zimowe dni na zewnątrz jest po prostu za ciemno na jazdę tylko z DRL i czujnik zmierzchu uruchomia światła mijania. W A4 jest w MMI możliwość ustawienia czujnika zmierzchu na "późny" , wtedy czujnik zmierzchu aktywuje światła mijania dopiero gdy na zewnątrz robi się na prawdę ciemniej. Nie wiem jak w A3, bo dawno w takiej nie siedziałem, ale z tego co pamiętam już w A4 B7 była też taka możliwość

 Poszukaj w ustawieniach.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szkoda Twojego czasu na "majstrowanie" przy włączniku świateł. To nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Być może odniosłoby skutek, gdyby był to pojazd sprzed epoki CAN z jaką mamy obecnie do czynienia. Styki włącznika w Twoim aucie nie są obciążone natężeniem prądu wynikającym z zamknięcia obwodu, jakim są żarówki lamp przednich i tylnego/tylnych przeciwmgielnych, postojowych. Włącznik ten podaje "prąd sygnałowy" (czyt. niewielki) do modułu centralnej elektryki [09] (jeden ze sterowników w aucie), który to otrzymując taki "rozkaz" zasila (odpowiednim już "prądem") dany obwód żarówki. Możesz porównać to do przekaźnika - przełącznik świateł małym prądem zasila cewkę przekaźnika, zwierają się styki przekaźnika, które zostają obciążone odpowiednim już natężeniem prądu, wynikającym z mocy żarówki/żarówek w danym obwodzie, którego rozkaz został wydany z włącznika.

Wykonaj test Stań przed autem, poproś drugą osobę o pomoc, która to będzie przełączała z DRL na postojowe w tym czasie obserwuj, czy żarówka lub zamiennik led przy przejściu na postojowe zmniejsza intensywność świecenia.  

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Kolega nie czyta ze zrozumieniem

I za to zdanie przyznałbym Ci "Rozwiązanie problemu"  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Kolega nie czyta ze zrozumieniem i nie odpowiada na zadane pytania.

 

Pisałem już wyżej, że żarówka DRL ma powdójną funkcję. Pierwsza funkcja to światła do jazdy dziennej, czyli DRL. Tu świeci tylko żarówka DRL pełną mocą czyli 100%

 

Druga funkcja to światła postojowe, tu żarówka świeci tylko mocą 50% razem ze światłami mijania lub sama gdy włączymy postojowe.

 

W przypadku gdy przełącznik świateł ustawiony jest w pozycji "Auto" i na zewnątrz jest jasno, czyli w dzień, to czujnik zmierzchu załącza tylko DRL i świecą tylko one (100%).

 

Po zmierzchu, lub gdy natężenie świała jest zbyt niskie do jazdy tylko z DRL (mogą to być nawet pochmurne dni), czujnik zmierzchu załącza światła mijania, i wtedy świecą się żarówki świateł mijania H7 oraz żarówki DRL, które przechodzą w tryb postojówek i świecą z mocą tylko 50%.

 

Ja myślę, że ten scenariusz właśnie ma miejsce u Ciebie i wszystko jest tak, jak ma być. W zimowe dni na zewnątrz jest po prostu za ciemno na jazdę tylko z DRL i czujnik zmierzchu uruchomia światła mijania. W A4 jest w MMI możliwość ustawienia czujnika zmierzchu na "późny" , wtedy czujnik zmierzchu aktywuje światła mijania dopiero gdy na zewnątrz robi się na prawdę ciemniej. Nie wiem jak w A3, bo dawno w takiej nie siedziałem, ale z tego co pamiętam już w A4 B7 była też taka możliwość

 Poszukaj w ustawieniach.

Ja w swojej Audicy nie mam czujnika zmierzchu z tego co się orientuję a w przełącznikach nie mam opcji AUTO. Jest  : 1 wylaczone, 2 DRL, 3 Postojowe, 4 Mijania. Wykonam ten test co pisał "Tomnik" . Tylko jak juz pisaleem, ja z tymi zarówkami jeźdzę od 3 lat i nigdy nie było tak, że dzienne świeciły z światłami mijania. Rozumiem co staracie się mi powiedzieć, ale skoro by było tak jak piszecie to wymiana żarówek od swiatel dziennych na te same (NOWE) powinna pomóc tak? bo wczesniej nawet jeśli by swieciły ze swiatlami mijania to nie było to zauważalne. Takze nawet jeśli zmniejszają one swoja moc o dajmy 50% to jeszcze kilka tygodni temu nie bylo to widoczne (w sensie z przodu jak sie patrzylo na auto miało sie wrazenie, ze swieca tylko mijania) a teraz widac normalnie , ze dzienne swiecą na 100% oraz mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na próbę zamontować żarówki, które tam siedziały.

 

Nie zmieniałeś przypadkiem czegoś w kodowaniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, CherryCoke92 napisał(a):

Rozumiem co staracie się mi powiedzieć, ale skoro by było tak jak piszecie to wymiana żarówek od swiatel dziennych na te same (NOWE) powinna pomóc tak?

No to znaczy, że nie rozumiesz... nie pomoże, lub inaczej - na podstawie informacji, które podałeś, mój wniosek nie pomoże.

Jeśli napisałbyś - czy problem rozwiąże wymiana tego, co obecnie jest tam zamontowane - zamienników led- na żarówkę tradycyjną, napisałbym : może pomóc (nie musi).

Zapytasz dlaczego ? Ano dlatego, że (ale to co napiszę jest tylko domysłem, nie widziałem tego Twojego zamiennika led) elementy led tego zamiennika najprawdopodobniej zasilane są układem zasilacza popularnie zwanego driverem osadzonym na płytce zamiennika. Driver ten służy do stabilizacji natężenia prądu elementów led pomimo obniżenia lub zwiększenia się napięcia w jakimś tam przedziale, czyli obniżenie się (bo to w przypadku "problemu", którym się zajmujemy jest istotne) napięcia do jakiejś tam wartości nie będzie skutkowało zmniejszeniem jasności świecenia zamiennika, driver utrzymuje sztywno prąd mimo "napotykanych przeciwności". Ale do czasu, aż napięcie nie obniży się do wartości, przy której nie będzie mógł spełnić powierzonego mu zadania i wyłączy zasilanie elementów led. Jeśli, a wszystko na to wskazuje (bo nie podałeś takiej informacji), że tak, w tej lampie jeden element świetlny spełnia podwójna rolę - światło postojowe i DRL, to potrzebna byłaby wiedza na temat wielkości napięcia, panującego w chwili przejścia tego punktu świetlnego na funkcję postojową (napięcie zostaje wtedy zmniejszone). W jakim celu potrzebna ? Ponieważ :

- jeśli to napięcie byłoby poniżej progu, przy którym driver może zasilać elementy led, to nie mógłby tego zrobić i funkcja postojówek nie byłaby możliwa, zamiennik nie świeciłby się

-jeśli to napięcie, byłoby powyżej progu, przy którym driver może zasilać elementy led, to nadal utrzymywałby natężenie prądu takie samo, jak w przypadku  włączonych świateł DRL, czyli nie zmieniłby natężenia prądu, a co za tym idzie nie zmniejszyłaby się jasność świecenia zamiennika.

Czy jest to zrozumiałe (starałem się aby było...) ? I tu można doszukiwać się przyczyny dla której zamiennik led "nie che" (bo nie może)świecić zmniejszoną jasnością, wynikającej z wyłączenia DRL i włączenia świateł postojowych. Widzisz jakie to skomplikowane...? A to niby takie proste - wymienić żarówkę tradycyjną na zamiennik led, prawda ? Nie wspomnę o problemach z diagnozą, które bardzo często występują przy takich modyfikacjach. 

Nie ustaliłeś jeszcze i nie podałeś informacji, bo my poruszamy się w sferze własnych domysłów (przynajmniej ja na podstawie Etki), podstawowej rzeczy - czy źródłem światła postojowego i DRL jest ta sama żarówka, ten sam punkt świetlny w lampie przedmiotowego auta. Od tego trzeba zacząć. I to staramy Ci się między innymi powiedzieć/"wyciągnąć" info. Do tej pory bezskutecznie

Nie napisałeś też, czy to Ty dokonałeś wymiany tradycyjnych żarówek na zamienniki led w tym aucie, czy może też, te led zamienniki "odziedziczyłeś" po poprzednim właścicielu... 

Chcesz rozwiązania "problemu" w aucie zdalnie ? Podaj wszystkie newralgiczne informacje lub dane. Nie wiesz, które są ważne ? - słuchaj tych, którzy starają Ci się pomóc i reaguj na ich pytania i sugestie.

 

I po jasną cholerę ten "elaborat" ?... :doh:

:D

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...