Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pokrywy zaworów w A4 B8 2.0TDI


lukpie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy jest na forum jakis poradnik krok po kroku jak wymienic pokrywe zaworow ewentualnie uszczelke pod nia( szukalem ale nic konkretnego mi nie znalazlo) w audi a4 b8 2.0tdi CAHA z 2011r. Wymienialem tylko w audi a6c5 1.8t i tam bylo to bardzo proste. To jest moj pierwszy diesel i jak zagladam pod oslone to mam wrazenie ze bedzie trzeba pol silnika rozebrac. Jak to jest naprawde? W moim samochodzie na razie sam wymienilem swiece. Z pod pokrywy sa wycieki i albo wymienie uszczelke albo i cala pokrywe z uszczelka bo cieknie tez z takiego prostokatu ktory jest z tej strony co wlew oleju. Swoja droga co to jest? Pomoze ktos? podesle jakies linki? pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wtyczki potem przewody

Potem wtryski i pokrywa. Nie ma filozofii.

Jak będziesz  odpowietrzać układ paliwowy to bezwzględnie na odpietych wtyczkach na wtryskach.

To wszystko 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dev napisał(a):

 

Jak będziesz  odpowietrzać układ paliwowy to bezwzględnie na odpietych wtyczkach na wtryskach.

 

 

Dlaczego trzeba na odpiętych wtyczkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dev napisał(a):

Najpierw wtyczki potem przewody

Potem wtryski i pokrywa. Nie ma filozofii.

Jak będziesz  odpowietrzać układ paliwowy to bezwzględnie na odpietych wtyczkach na wtryskach.

To wszystko 

przyznam szczerze ale z bolem ze za glupi jestem na taka instrukcje:D ale dzieki za odpowiedz! potrzebuje chyba jednak bardziej dokladnej bo nie chcialbym z rozebranym samochodem zostac pod garazem:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dostaniesz bardziej rozbudowaną instrukcję, samo się nie zrobi, masz wypisane co po kolei demontować i jak złożyć, czego Ci tu brakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Langista napisał(a):

Nie wiem czy dostaniesz bardziej rozbudowaną instrukcję, samo się nie zrobi, masz wypisane co po kolei demontować i jak złożyć, czego Ci tu brakuje?

przede wszystkim nie wiem jak odpowietrzyc uklad. Po drugie nie wiem co moze mnie zaskoczyc. Moze jest cos co moze ulatwic prace?na co uwazac? jak napisalem pierwszy raz rozbieralbym diesla. W benzynie bylo to proste. Cewki swieczki i pokrywe.

 

chcialbym zeby zostal sprecyzowany punkt pierwszy. Chodzi o wtyczki wtryskow i przewody do nich? lub moze powinienem zapytac jakie wtyczki i jakie przewody? no i zeby zostalo wyjasnione jak odpowietrzyc uklad paliwowy. Chociaz to pewnie znajde na forum..W kazdym razie pytalem czy moze jest gdzies link do jakiejs fotorelacji czy cos w ten desen bo czasem sa takie poradniki. Miedzy innymi korzystalem z takiego jak wyciagnac swieczki w dieslu zeby ich nie ukrecic.

Edytowane przez lukpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz auto z przebiegiem ok 314 kkm i jeżeli wtryski nigdy nie były wyciągane, to raczej łatwo nie wyjdą, więc bez odpowiedniego  narzędzia do wyciągania  wtrysków raczej ich nie wyciągniesz. Druga sprawa, przed ponownym montażem wtrysków, należy wszystkie otwory dokładnie wyczyścić (też specjale do tego narzędzia), oraz zastosować nowe uszczelki, podkładki dla wtrysków. Zapmiętaj lub zaznacz który  wtrysk skąd wyciągałeś, gdyż nie wolno ich zamienić miejscami, są one przypisane do sterownika silnika, w którym cylindrze siedzą.

Odpowietrzanie układu paliwowego wykonuje się na przykład za pomocą VCDS. Jest tam taka funkcja w sterowniku silnika w nastawach podstawowych.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Masz auto z przebiegiem ok 314 kkm i jeżeli wtryski nigdy nie były wyciągane, to raczej łatwo nie wyjdą, więc bez odpowiedniego  narzędzia do wyciągania  wtrysków raczej ich nie wyciągniesz. Druga sprawa, przed ponownym montażem wtrysków, należy wszystkie otwory dokładnie wyczyścić (też specjale do tego narzędzia), oraz zastosować nowe uszczelki, podkładki dla wtrysków. Zapmiętaj lub zaznacz który  wtrysk skąd wyciągałeś, gdyż nie wolno ich zamienić miejscami, są one przypisane do sterownika silnika, w którym cylindrze siedzą.

Odpowietrzanie układu paliwowego wykonuje się na przykład za pomocą VCDS. Jest tam taka funkcja w sterowniku silnika w nastawach podstawowych.

Rozumiem i super dziekuje za odpowiedz. W takim razie to robota chyba jednak nie dla mnie..przemysle to jeszcze zebym nie zostal z rozebranym samochodem:) pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2023 o 23:01, franekv6 napisał(a):

 

Dlaczego trzeba na odpiętych wtyczkach?

 

Żeby nie zawiesiły się wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...