Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaria Audi Pre Sense w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

Niestety nie mam jeszcze interfejsu żeby sczytać błąd, jednak będą u mechanika wyświetlił błąd prawego radaru. 

Problem zdaje się być dość nietypowy, mianowicie zauważyłem pewną zależność w funkcjonowaniu radaru ( ACC, Lane assist) gdy jest 10-11 stopni na dworze lub więcej - systemy działają, jak temperatura spadnie niżej od razu wyświetla komunikat " Audi pre sense: Awaria! Proszę udać się do serwisu". Macie jakiś pomysł co z tym zrobić? Radar do wymiany, kalibracji?
Audi a4b9  2016 2.0tdi stronic 150km

przebieg 149tys
czy macie jakiś sprawdzonych fachowców od audi w Wielkopolsce? (EKG odpada - terminy po kilka miesięcy w przód)

Opublikowano

Bez sczytania błędów to wróżenie z fusów.

Co pisało dokładnie w błędzie u mechanika? bo to jest najważniejsza informacja.

Opublikowano

udało mi się sczytać coś takiego,

przerwany obwód lub zwarcie + 

ma ktoś może schemat którędy idzie instalacja? Lub istnieją typowe miejsca przerwania tejże instalacji żeby od tego zacząć?

 

 Adres A5: Czujniki asyst.j.-p.       Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 8W0 907 217 B    HW: 8W0 907 217 
  Komponent i/lub wersja: BVS           H15 0042
           Kodowanie: 0404090200000401022023A4C50000FCB0F0C010C020
           Kod serwisu: WSC 06325 790 00001
              Zbiór danych ASAM: EV_BVSMLBevKOSTAAU736 002026 (AU49)
                       ROD: EV_BVSMLBevKOSTAAU736_AU49.rod
                      VCID: 3B2337F113E65E021A9-806E
Znaleziono 1 blad:

0645 - Ogrzewanie szyby chroni¹ce zespó³ czujników 
          B11CE 15 [008] - Przerwa w obwodzie lub zwarcie z plusem
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 4
                    Czestosc bledu: 1
                    Wew.licznik bledów: 158
                    Przebieg: 149893 km
                    Data: 2024.01.09
                    Czas: 18:32:49

                    Temperatura sterownika: -3 °C
                    Napiêcie zacisku 15: 14.60 V

Opublikowano (edytowane)

Ogrzewanie jest w kamerze i to właśnie jest najczęstszą usterką. Tylko wymiana kamery na nową. 

Są  druciarze, ktòrzy zamiast naprawić, maskują błąd wykodowując ogrzewanie kamery.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

jak ta kamera się dokładnie nazywa? 

Opublikowano

Kamera, numer części 8W0 907 217 .

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź, a są dostępne manuale jak tę kamerę wymontować żeby nie wyłamać plastików? zanim zamówię chciałbym jeszcze sprawdzić wtyczkę itp.

Opublikowano

Wtyczka na 99,9 % będzie ok., w przeciwnym razie miałbyś  permanentnie błędy z kilku asystentów. Te grzałki w tych kamerach padają po prostu. Częsta usterka.

Opublikowano

ponawiam pytanie o manual, orientujesz się czy jest gdzie opisana wymiana tej kamery? Czy raczej oddać to do specjalisty, oraz pytanie nr 2 czy po  wymianie trzeba będzie ją zakodować?
Pytanie z innej beczki bo widziałem gdzieś w poprzednich postach że masz wiedzę także w tej sprawie,  mam ten sterownik - 4M0907355B(zalany), w poprzednich postach pisałeś że do D będą pasować, czyli 4M0907355, 4M0907355D, jak się trafią też mogę zamówić?

Opublikowano

Oddaj auto do specjalisty, bo po wymianie kamery trzeba będzie ją przede wszystkim skalibrować (wymagane są do tego plansze),  poprawnie zakodować i w najgorszym wypadku zrobić parametryzację (jeżeli masz rozpoznawanie znaków, a auto dawca tego nie ma).

 

Co do sterownika AdBlue to w większości przypadków do przedliftów podchodzą także te z indexem D. Zdarzały się pojedyńcze przypadki, gdzie u niektórych błąd był nadal wyświetlany. Tutaj można tylko przypuszczać, co było tego przyczyną. Ja po prostu podejrzewam, że zamontowano uszkodzony sterownik.

 

Zanim wymienisz kamerę, wykonaj pełny auto-scan, będziesz miał zapisane kodowanie, które będzie można wpisać do nowej kamery.

 

 

 

 

 

Opublikowano

poprzedni sterownik odłączyłem żeby zamówić i przejechałem bez kilka km( pokazywał błąd komunikacji ze sterownikiem - normalne skoro go nie było)
dzisiaj przyszedł sterownik z oznaczeniem D i cały czas pokazuje błąd komunikacji 

Piatek,12,Styczen,2024,15:21:10:16365
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujacy w srodowisku Windows, uruchomiony na Windows 11 x64
Wersja VCDS: AKP 23.3.1.0  HEX-V2 CB: 0.4631.4
Wersja danych: 20230601 DS346.2
www.vcds.pl

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
Oznaczenie elementu: 04L 906 026 T    HW: 04L 907 309 L
  Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI   H34 1981
           Kodowanie: 0A254032236405083418
           Kod serwisu: WSC 06314 790 00001
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906026T 001005 (AU73)
                       ROD: EV_ECM20TDI01104L906026FS_001.rod
                      VCID: 3B2337F113E65E021A9-806E
Kody bledów zostaly skasowane.

Znaleziono 1 blad:
23760 - Brak komunikacji ze sterownikiem uk³adu dozowania czynnika redukuj¹cego 
          U010E 00 [039] - -
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 2
                    Czestosc bledu: 1
                    Przebieg: 150023 km
                    Data: 2024.01.12
                    Czas: 15:20:43

                    Prêdkoœæ obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 0.0 %
                    Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 45 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 61 °C
                    Ciœnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napiêcie zacisku 30: 11.700 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Ograniczenie: peda³ przyœpieszenia: 0.0 Nm
                    Uk³ad utrzymywania prêdkoœci (GRA): status-Bits 0-7: 2
                    Wybrany bieg-Bits 0-7: 0


Kody gotowosci: 0 0 0 0 1 
 

 

pytania są następujące, jest problem z jakimś bezpiecznikiem, złączem? 
czy sterownik który przyszedł jest walnięty? czy po prostu musi być z oznaczeniem B żeby złapał komunikację 
wcześniej był błąd ze zbyt niskim napięciem ( na starym sterowniku, elektronik go rozebrał i faktycznie był walnięty pod dziurką i nie udało mu się go odratować)

Opublikowano

To jest błąd komunikacji ze sterownikiem AdBlue a nie kamery.

Opublikowano

tak, zszedłem na  temat adblue tutaj  i tak go kontynuuje żeby nie zakładać nowego tematu, muszę zająć się tym w pierwszej kolejności, bo zostało mi 400km jazdy 

Opublikowano

Odczekaj uśpienie sterowników, Pojeździj z tym kilkadziesiąt kilometrów itp. czasami trwa to trochę zanim zacznie funkcjonować.

Opublikowano

ok, spróbuję zrobić trochę drogi, zobaczymy co z tego wyjdzie. 

Opublikowano

pojeździłem i dalej nic, w sterowniku 01: silnik  błąd jw.

ale wszedłem jeszcze w sterownik AC: kontrola reduktora i pokazało dodatkowe 2 błędy w tym jeden jasno mówiący o uszkodzeniu sterownika, teraz pytanie czy skoro nie ma komunikacji, to błędy mogą być ze starego sterownika jeszcze, czy ten zwyczajnie jest również ze padnięty?


 

   Adres AC: Kontrola reduktora       Plik etykiet: 4M0-907-355.clb
Oznaczenie elementu: 4M0 907 355 D    HW: 4M0 907 355 B
  Komponent i/lub wersja: SCR-Stg-G3H05 0006
           Kodowanie: 
           Kod serwisu:   
              Zbiór danych ASAM: EV_RDCMINERGAU736 005012 (AU73)
                       ROD: EV_RDCMINERGAU736_AU49.rod
                      VCID: 323D1AD5C4AC9F4AC9F-8066
3 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:

0259 - Sterownik uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego 
          P21CA 00 [013] - Zasilanie napiêciowe;usterka elektryczna
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 2
                    Czestosc bledu: 1
                    Wew.licznik bledów: 126
                    Przebieg: 150032 km
                    Data: 2024.01.12
                    Czas: 16:36:10

                    Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V
                    Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V
                    Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 0.00 V
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF
                    Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 %
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 1 °C
                    Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 1 °C
                    Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 205 °C
                    Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.00 V
                    Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 107.00 %
                    Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 130 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 78 W
                    Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne
                    Dataset_Elements: F41049

0003 - Sterownik uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego 
          P21CA 00 [013] - Zasilanie napiêciowe;usterka elektryczna
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 2
                    Czestosc bledu: 1
                    Wew.licznik bledów: 126
                    Przebieg: 150032 km
                    Data: 2024.01.12
                    Czas: 16:36:10

                    Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V
                    Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V
                    Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 0.00 V
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF
                    Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 %
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 1 °C
                    Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 1 °C
                    Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 205 °C
                    Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.00 V
                    Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 107.00 %
                    Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 130 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 78 W
                    Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne
                    Dataset_Elements: F41049

327946 - Sterownik uszkodzony 
          B2000 00 [013] -  - 
          [Initialization_of_the_AD_convertor_error]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 2
                    Czestosc bledu: 1
                    Wew.licznik bledów: 126
                    Przebieg: 150032 km
                    Data: 2024.01.12
                    Czas: 16:31:42

                    Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V
                    Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V
                    Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 0.00 V
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF
                    Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 %
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 0 °C
                    Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 0 °C
                    Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 205 °C
                    Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.00 V
                    Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 107.00 %
                    Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 130 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 78 W
                    Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne
                    Dataset_Elements: F41049
 

Opublikowano

Możliwe, że ten też uszkodzony.

Opublikowano

pojeździłem jeszcze trochę i problem nie zniknął w międzyczasie zamówiłem kolejny sterownik z końcówką taką jak należy czyli B, wymieniłem pojeździłem i problem dalej nie zniknął, poniżej LOG, zamówiłem więc 3ci i czekam aż przyjdzie


                Adres AC: Kontrola reduktora       Plik etykiet: 4M0-907-355.clb
Oznaczenie elementu: 4M0 907 355 B    HW: 4M0 907 355 B
  Komponent i/lub wersja: SCR-Stg-G3H04 0005
           Kodowanie: 
           Kod serwisu:   
              Zbiór danych ASAM: EV_RDCMINERGAU736 005009 (AU49)
                       ROD: EV_RDCMINERGAU736_AU49.rod
                      VCID: 303910DDCAA0AD5ABFB-8064
2 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:

0259 - Sterownik uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego 
          P21CA 00 [013] - Zasilanie napiêciowe;usterka elektryczna
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 2
                    Czestosc bledu: 1
                    Wew.licznik bledów: 131
                    Przebieg: 150100 km
                    Data: 2024.01.15
                    Czas: 15:42:28

                    Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V
                    Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V
                    Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 5.00 V
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF
                    Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 %
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 3 °C
                    Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 0 °C
                    Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 1 °C
                    Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.70 V
                    Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 106.50 %
                    Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 144 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 73 W
                    Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne

0003 - Sterownik uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego 
          P21CA 00 [013] - Zasilanie napiêciowe;usterka elektryczna
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
             Ramka zamrozona:
                    Stan bledu: 00000001
                    Priorytet bledu: 2
                    Czestosc bledu: 1
                    Wew.licznik bledów: 131
                    Przebieg: 150100 km
                    Data: 2024.01.15
                    Czas: 15:42:28

                    Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V
                    Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V
                    Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 5.00 V
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF
                    Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 %
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne
                    Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 3 °C
                    Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 0 °C
                    Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 1 °C
                    Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.70 V
                    Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm
                    Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 106.50 %
                    Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 144 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 73 W
                    Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne

 

 

możliwe że ten też walnięty? Czy szukać usterki gdzie indziej?

Opublikowano

Sprawdź bezpieczniki od sterownika AdBlue, jak sterowniki całe, to sprawdź napięcie zasilania z zacisku 30 przy wtyczce sterownika AdBlue, jeżeli napięcie dochodzi, to sterownik uszkodzony.

Opublikowano

rozumiem że bezpieczniki od adblue są  dwa w bagażniku, w listwie E nr 3 i 11? Jeżeli tak to te dwa są ok, jutro sprawdzę napięcie przy wtyczce 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...