Krams Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Cześć, Niestety nie mam jeszcze interfejsu żeby sczytać błąd, jednak będą u mechanika wyświetlił błąd prawego radaru. Problem zdaje się być dość nietypowy, mianowicie zauważyłem pewną zależność w funkcjonowaniu radaru ( ACC, Lane assist) gdy jest 10-11 stopni na dworze lub więcej - systemy działają, jak temperatura spadnie niżej od razu wyświetla komunikat " Audi pre sense: Awaria! Proszę udać się do serwisu". Macie jakiś pomysł co z tym zrobić? Radar do wymiany, kalibracji? Audi a4b9 2016 2.0tdi stronic 150km przebieg 149tys czy macie jakiś sprawdzonych fachowców od audi w Wielkopolsce? (EKG odpada - terminy po kilka miesięcy w przód)
Muskel1 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Bez sczytania błędów to wróżenie z fusów. Co pisało dokładnie w błędzie u mechanika? bo to jest najważniejsza informacja.
Krams Opublikowano 9 Stycznia Autor Opublikowano 9 Stycznia udało mi się sczytać coś takiego, przerwany obwód lub zwarcie + ma ktoś może schemat którędy idzie instalacja? Lub istnieją typowe miejsca przerwania tejże instalacji żeby od tego zacząć? Adres A5: Czujniki asyst.j.-p. Plik etykiet: Przekier.nieudane! Oznaczenie elementu: 8W0 907 217 B HW: 8W0 907 217 Komponent i/lub wersja: BVS H15 0042 Kodowanie: 0404090200000401022023A4C50000FCB0F0C010C020 Kod serwisu: WSC 06325 790 00001 Zbiór danych ASAM: EV_BVSMLBevKOSTAAU736 002026 (AU49) ROD: EV_BVSMLBevKOSTAAU736_AU49.rod VCID: 3B2337F113E65E021A9-806E Znaleziono 1 blad: 0645 - Ogrzewanie szyby chroni¹ce zespó³ czujników B11CE 15 [008] - Przerwa w obwodzie lub zwarcie z plusem Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów Ramka zamrozona: Stan bledu: 00000001 Priorytet bledu: 4 Czestosc bledu: 1 Wew.licznik bledów: 158 Przebieg: 149893 km Data: 2024.01.09 Czas: 18:32:49 Temperatura sterownika: -3 °C Napiêcie zacisku 15: 14.60 V
Muskel1 Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia (edytowane) Ogrzewanie jest w kamerze i to właśnie jest najczęstszą usterką. Tylko wymiana kamery na nową. Są druciarze, ktòrzy zamiast naprawić, maskują błąd wykodowując ogrzewanie kamery. Edytowane 9 Stycznia przez Muskel1
Krams Opublikowano 10 Stycznia Autor Opublikowano 10 Stycznia Dziękuję za odpowiedź, a są dostępne manuale jak tę kamerę wymontować żeby nie wyłamać plastików? zanim zamówię chciałbym jeszcze sprawdzić wtyczkę itp.
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Wtyczka na 99,9 % będzie ok., w przeciwnym razie miałbyś permanentnie błędy z kilku asystentów. Te grzałki w tych kamerach padają po prostu. Częsta usterka.
Krams Opublikowano 10 Stycznia Autor Opublikowano 10 Stycznia ponawiam pytanie o manual, orientujesz się czy jest gdzie opisana wymiana tej kamery? Czy raczej oddać to do specjalisty, oraz pytanie nr 2 czy po wymianie trzeba będzie ją zakodować? Pytanie z innej beczki bo widziałem gdzieś w poprzednich postach że masz wiedzę także w tej sprawie, mam ten sterownik - 4M0907355B(zalany), w poprzednich postach pisałeś że do D będą pasować, czyli 4M0907355, 4M0907355D, jak się trafią też mogę zamówić?
Muskel1 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Oddaj auto do specjalisty, bo po wymianie kamery trzeba będzie ją przede wszystkim skalibrować (wymagane są do tego plansze), poprawnie zakodować i w najgorszym wypadku zrobić parametryzację (jeżeli masz rozpoznawanie znaków, a auto dawca tego nie ma). Co do sterownika AdBlue to w większości przypadków do przedliftów podchodzą także te z indexem D. Zdarzały się pojedyńcze przypadki, gdzie u niektórych błąd był nadal wyświetlany. Tutaj można tylko przypuszczać, co było tego przyczyną. Ja po prostu podejrzewam, że zamontowano uszkodzony sterownik. Zanim wymienisz kamerę, wykonaj pełny auto-scan, będziesz miał zapisane kodowanie, które będzie można wpisać do nowej kamery.
Krams Opublikowano 12 Stycznia Autor Opublikowano 12 Stycznia poprzedni sterownik odłączyłem żeby zamówić i przejechałem bez kilka km( pokazywał błąd komunikacji ze sterownikiem - normalne skoro go nie było) dzisiaj przyszedł sterownik z oznaczeniem D i cały czas pokazuje błąd komunikacji Piatek,12,Styczen,2024,15:21:10:16365 VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujacy w srodowisku Windows, uruchomiony na Windows 11 x64 Wersja VCDS: AKP 23.3.1.0 HEX-V2 CB: 0.4631.4 Wersja danych: 20230601 DS346.2 www.vcds.pl -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb Oznaczenie elementu: 04L 906 026 T HW: 04L 907 309 L Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI H34 1981 Kodowanie: 0A254032236405083418 Kod serwisu: WSC 06314 790 00001 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906026T 001005 (AU73) ROD: EV_ECM20TDI01104L906026FS_001.rod VCID: 3B2337F113E65E021A9-806E Kody bledów zostaly skasowane. Znaleziono 1 blad: 23760 - Brak komunikacji ze sterownikiem uk³adu dozowania czynnika redukuj¹cego U010E 00 [039] - - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów Ramka zamrozona: Stan bledu: 00000001 Priorytet bledu: 2 Czestosc bledu: 1 Przebieg: 150023 km Data: 2024.01.12 Czas: 15:20:43 Prêdkoœæ obrotowa silnika: 0.00 /min Unormowana wartoœæ obci¹¿enia: 0.0 % Prêdkoœæ pojazdu: 0 km/h Temperatura p³ynu ch³odz¹cego: 45 °C Temperatura powietrza zasysanego: 61 °C Ciœnienie atmosferyczne: 1010 mbar Napiêcie zacisku 30: 11.700 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Ograniczenie: peda³ przyœpieszenia: 0.0 Nm Uk³ad utrzymywania prêdkoœci (GRA): status-Bits 0-7: 2 Wybrany bieg-Bits 0-7: 0 Kody gotowosci: 0 0 0 0 1 pytania są następujące, jest problem z jakimś bezpiecznikiem, złączem? czy sterownik który przyszedł jest walnięty? czy po prostu musi być z oznaczeniem B żeby złapał komunikację wcześniej był błąd ze zbyt niskim napięciem ( na starym sterowniku, elektronik go rozebrał i faktycznie był walnięty pod dziurką i nie udało mu się go odratować)
Muskel1 Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia To jest błąd komunikacji ze sterownikiem AdBlue a nie kamery.
Krams Opublikowano 12 Stycznia Autor Opublikowano 12 Stycznia tak, zszedłem na temat adblue tutaj i tak go kontynuuje żeby nie zakładać nowego tematu, muszę zająć się tym w pierwszej kolejności, bo zostało mi 400km jazdy
Muskel1 Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia Odczekaj uśpienie sterowników, Pojeździj z tym kilkadziesiąt kilometrów itp. czasami trwa to trochę zanim zacznie funkcjonować.
Krams Opublikowano 12 Stycznia Autor Opublikowano 12 Stycznia ok, spróbuję zrobić trochę drogi, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Krams Opublikowano 12 Stycznia Autor Opublikowano 12 Stycznia pojeździłem i dalej nic, w sterowniku 01: silnik błąd jw. ale wszedłem jeszcze w sterownik AC: kontrola reduktora i pokazało dodatkowe 2 błędy w tym jeden jasno mówiący o uszkodzeniu sterownika, teraz pytanie czy skoro nie ma komunikacji, to błędy mogą być ze starego sterownika jeszcze, czy ten zwyczajnie jest również ze padnięty? Adres AC: Kontrola reduktora Plik etykiet: 4M0-907-355.clb Oznaczenie elementu: 4M0 907 355 D HW: 4M0 907 355 B Komponent i/lub wersja: SCR-Stg-G3H05 0006 Kodowanie: Kod serwisu: Zbiór danych ASAM: EV_RDCMINERGAU736 005012 (AU73) ROD: EV_RDCMINERGAU736_AU49.rod VCID: 323D1AD5C4AC9F4AC9F-8066 3 - ilosc znalezionych bledów. Oto one: 0259 - Sterownik uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego P21CA 00 [013] - Zasilanie napiêciowe;usterka elektryczna Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów Ramka zamrozona: Stan bledu: 00000001 Priorytet bledu: 2 Czestosc bledu: 1 Wew.licznik bledów: 126 Przebieg: 150032 km Data: 2024.01.12 Czas: 16:36:10 Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 0.00 V Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 % Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 1 °C Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 1 °C Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 205 °C Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.00 V Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 107.00 % Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 130 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 78 W Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne Dataset_Elements: F41049 0003 - Sterownik uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego P21CA 00 [013] - Zasilanie napiêciowe;usterka elektryczna Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów Ramka zamrozona: Stan bledu: 00000001 Priorytet bledu: 2 Czestosc bledu: 1 Wew.licznik bledów: 126 Przebieg: 150032 km Data: 2024.01.12 Czas: 16:36:10 Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 0.00 V Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 % Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 1 °C Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 1 °C Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 205 °C Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.00 V Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 107.00 % Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 130 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 78 W Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne Dataset_Elements: F41049 327946 - Sterownik uszkodzony B2000 00 [013] - - [Initialization_of_the_AD_convertor_error] Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów Ramka zamrozona: Stan bledu: 00000001 Priorytet bledu: 2 Czestosc bledu: 1 Wew.licznik bledów: 126 Przebieg: 150032 km Data: 2024.01.12 Czas: 16:31:42 Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 0.00 V Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 % Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 0 °C Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 0 °C Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 205 °C Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.00 V Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 107.00 % Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 130 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 78 W Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne Dataset_Elements: F41049
Krams Opublikowano 15 Stycznia Autor Opublikowano 15 Stycznia pojeździłem jeszcze trochę i problem nie zniknął w międzyczasie zamówiłem kolejny sterownik z końcówką taką jak należy czyli B, wymieniłem pojeździłem i problem dalej nie zniknął, poniżej LOG, zamówiłem więc 3ci i czekam aż przyjdzie Adres AC: Kontrola reduktora Plik etykiet: 4M0-907-355.clb Oznaczenie elementu: 4M0 907 355 B HW: 4M0 907 355 B Komponent i/lub wersja: SCR-Stg-G3H04 0005 Kodowanie: Kod serwisu: Zbiór danych ASAM: EV_RDCMINERGAU736 005009 (AU49) ROD: EV_RDCMINERGAU736_AU49.rod VCID: 303910DDCAA0AD5ABFB-8064 2 - ilosc znalezionych bledów. Oto one: 0259 - Sterownik uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego P21CA 00 [013] - Zasilanie napiêciowe;usterka elektryczna Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów Ramka zamrozona: Stan bledu: 00000001 Priorytet bledu: 2 Czestosc bledu: 1 Wew.licznik bledów: 131 Przebieg: 150100 km Data: 2024.01.15 Czas: 15:42:28 Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 5.00 V Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 % Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 3 °C Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 0 °C Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 1 °C Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.70 V Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 106.50 % Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 144 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 73 W Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne 0003 - Sterownik uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego P21CA 00 [013] - Zasilanie napiêciowe;usterka elektryczna Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów Ramka zamrozona: Stan bledu: 00000001 Priorytet bledu: 2 Czestosc bledu: 1 Wew.licznik bledów: 131 Przebieg: 150100 km Data: 2024.01.15 Czas: 15:42:28 Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V Napiêcie zacisku 30B: 0.00 V Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 5.00 V Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 % Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 3 °C Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 0 °C Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 1 °C Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.70 V Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 106.50 % Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: 82.00 °C Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 144 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 73 W Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne możliwe że ten też walnięty? Czy szukać usterki gdzie indziej?
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia Sprawdź bezpieczniki od sterownika AdBlue, jak sterowniki całe, to sprawdź napięcie zasilania z zacisku 30 przy wtyczce sterownika AdBlue, jeżeli napięcie dochodzi, to sterownik uszkodzony.
Krams Opublikowano 15 Stycznia Autor Opublikowano 15 Stycznia rozumiem że bezpieczniki od adblue są dwa w bagażniku, w listwie E nr 3 i 11? Jeżeli tak to te dwa są ok, jutro sprawdzę napięcie przy wtyczce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się