Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikami klap w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. 
mam problem ze swoim a4b9 2018 Avant quattro 2.0TDI 

Mianowicie: 

zawsze jeżdżę z klimatyzacją ustawioną na auto, i od kilku dni przestało lecieć ciepłe powietrze na nogi kierowcy pasażera i z tyłu. Dodatkowo z tylnego nawiewu leci wciąż zimne a wręcz lodowate powietrze pomimo ustawienia na HI.

Podejrzewałem któryś z silników nastawczych klap, zrobiłem vcdsem nastawy podstawowe ale to nic nie dało. 
Brak błędów w aucie całkowicie czysto w sterownikach. 
 

przejrzałem kanały pomiarowe, wszystko wydaje się być w porządku. A z nawiewów leci zimne powietrze . 
 

Zakupiłem 2 silniki używane sprawne ale po podmianie nie wykrywa ich sterownik klimatyzacji i zgłasza błąd. Ponoć jest jakaś procedura dopisania „nowych” silników. 
 

Czy ktoś z kolegów mógł by mi pomóc w diagnostyce tej usterki? 

IMG_0034.jpeg

IMG_0036.jpeg

Edytowane przez Stolkien
Opublikowano

Wrzuć pełny auto-scan z tymi nowymi silniczkami.

Były 2 różne rodzaje silniczków z tego co pamiętam. Kupiłeś takie same/ identyczne?

Nie ma jakiejś procedury. Nastawy podstawowe i nic więcej.

Opublikowano

Czyli nowe silniki podpinam i powinno działać? Może sprzedawca wysłał mi uszkodzone . Zrobię autoscan . Jutro jak dam radę, zastanawiam się tylko które silniki mam podmienić. Próbowałem którykolwiek żeby tylko sprawdzić czy zakupione silniki działają i nie zadziałały. Pomyślałem że potrzebne jakieś dopisanie do sterownika . 

Opublikowano

Po podpięciu i zeobieniu nastaw podstawowych wszystko powinnobdziałać.

Opublikowano

To bardzo cenna informacja. Chyba zatem kupiłem uszkodzone silniki. Albo nieodpowiednie choć symbole są te same jedynie są rok młodsze. 

IMG_0039.png

Opublikowano

mam pytanie gdzie sie znajduje silnik klapy swiezego powietrza 

Opublikowano
1 godzinę temu, bajerek napisał(a):

mam pytanie gdzie sie znajduje silnik klapy swiezego powietrza

Nad nogami pasażera na rysunku pozycja 21.

Screenshot(225).png.95f55df9013c409d4ac8553fcf396184.png

 

Co do przyuczania silniczków, należy po wymianie silniczków w nastawach podstawowych, najpierw wybrać opcję automatycznego adresowania (1) i dopiero przyuczanie pozycji krańcowych (2).
Bez adresowania nie rozpozna silniczków, tak jak u Ciebie.

 

Screenshot(224).png.2e0acfa5edb685e4e617163d0d3a9ab7.png

 

 

 

 

Opublikowano
22 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nad nogami pasażera na rysunku pozycja 21.

Screenshot(225).png.95f55df9013c409d4ac8553fcf396184.png

 

Co do przyuczania silniczków, należy po wymianie silniczków w nastawach podstawowych, najpierw wybrać opcję automatycznego adresowania (1) i dopiero przyuczanie pozycji krańcowych (2).
Bez adresowania nie rozpozna silniczków, tak jak u Ciebie.

 

Screenshot(224).png.2e0acfa5edb685e4e617163d0d3a9ab7.png

 

 

 

 

 

Opublikowano

dziekuje bardzo na Ciebie zawsze mozna liczyc dzis bede walczyl 

Opublikowano

:hi:Zanim porozbierasz ponownie, wykonaj te 2 powyższe czynności VCDSem, może wystarczy.

Opublikowano
4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

:hi:Zanim porozbierasz ponownie, wykonaj te 2 powyższe czynności VCDSem, może wystarczy.

oky:zyzol:

Opublikowano
W dniu 10.01.2024 o 15:15, bajerek napisał(a):

oky:zyzol:

tak jak pisales zrobilem dziala. dzieki  jestes wielki

Opublikowano

Dzałają wszystkie ustawienia i temperatury?

Opublikowano

Witajcie, dziękuję za informacje jak zapisać nowy silnik. Udało mi się zainstalować nowe silniki ale niestety to nic nie dało. Poświęciłem na to dziś wiele godzin. Pół auta wybebeszyłem, wymieniałem wszystkie po kolei silniki, i nic. Wciąż to samo. Ręce mi opadły , zmęczony i z poczuciem porażki przed chwilą poskładałem wszystko do kupy . Ale wszedłem na forum audiworld ,tam znalazłem taki dokładnie temat. Jedna z odpowiedzi którą ponoć załatwiła sprawę to wymiana chłodniczki (wymiennika ciepła) w nagrzewnicy. 
https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/3-zone-climate-rear-heater-not-working-2981677/page2/

 

Rozebrałem schowek jeszcze raz i zajrzałem tam . Da się do niej dostać bez zdejmowania dechy. Jest otwór rewizyjny lub montażowy . Do tego przewody wodne są nie na zaciski tylko na takie obejmy demontowane. Więc zakładam że producent przewidział ew. Demontaż. 
Zrobiłem tez test , przez otwór rewizyjny wyciągnąłem grzałkę elektryczną i miałem już dostęp do wymiennika , uruchomiłem silnik i faktycznie wymiennik jest gorący tylko w połowie. Od góry . A od dołu jest całkowicie zimny. Jestem skłonny teraz uwieżyc że to faktycznie może być przyczyną . 

IMG_0121.jpeg

Opublikowano

Jeżeli wszystkie silniczki i klapki pracują poprawnie, to jest właśnie także możliwość, że nagrzewnica jest zapchana. 

Opublikowano

Dziś nie dam radę zdobyć nowej , ale może bym ją wypiął , wyciągnął i przepłukał? Co sądzicie? 

Opublikowano

Możesz spróbować, może będziesz mógł poporównać strumień wchodzący z wychodzącym i na podstawie tego ocenić, czy jest zapchana.

Opublikowano

Tylko nie podawaj tam nie wiem jak wysokiego ciśnienia, bo rozszczelnisz nagrzewnicę. 1 góra 2 Bar wystarczy.

Opublikowano

Witajcie,  zdecydowałem na wymianę tej nagrzewnicy. Nie widziałem sensu w marnowaniu czasu na czyszczenie skoro nowa kosztuje niewiele. 

Dziś spróbuję ją wymienić.  Poinformuję was o efektach. 

Zrzut ekranu 2024-01-16 o 10.32.09.png

Opublikowano

Wymieniłem. No i nic. Dalej to samo.  Brak błędów w klimatroniku, adaptacja położeń krańcowych zrobiona wielokrotnie, 

 

Brak ciepłego powietrza nadal. 
ręce opadają

 

dodam tylko że wymiennik ciepła który wymieniłem jest całkowicie gorący. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...