Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Masa sadzy zmierzonej w DPF Audi A6 C7 3.0biTDI


rafal_rs1989

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Skasowało wartości bo zainicjalowałeś dpf. Musisz pojeździć teraz i obserwować.

Pojechałem wypalanie filtra zaczęło się dosłownie jak tylko przejechałem 1,5-2km silnik ledwo ciepły.  Wartosc zmierzona mocno leciała do góry. Poczułem smród w aucie a za sobą zobaczylem chmurę dymu nigdy takiego czegoś nie miałem.

Lekki stres o jednostkę napędową przejechałem około 2-3 km trasą dymu za mną już nie było. 

Wypalanie przebiegało normalnie zmierzona osiągnęła wartość 7,4g i więcej nie było.

Wypalanie trwało 25minut na dystansie okolo 35 kilometrów obliczona spadła do 6,30g zmierzona do 5,12g

 

Zrobiłem 9km po trasie od wypalania zmierzona wskoczyła 6,39g natomiast zmierzona 6,74g.

 

Nie wydaje mi się, żeby to coś zmieniło wpisując wartość 10 w inicjalizacji DPF bo jest praktycznie tak samo 😕

 

Różnica ciśnienia na postoju po wypaleniu 8-10hPa pod obciążeniem po wypalaniu było max 407hPa.

 

Wiadomo pojeżdżę poobserwuje ale moja nadzieja jednak maleje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2024 o 18:20, Muskel1 napisał(a):

Dolej przy tankowaniu Liqui Moly DPF Schutz, wyjeździj cały zbiornik z tym środkiem i sprawdź jak się wartości zachowują, czy coś się zmieniło.

https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-2650-250ml-filtr-czastek-stalych-dpf-14970439052

A ten przeplywoerz może wpływać na sądzę zmierzona czy jak coś jest nie tak to wtedy bardziej na obliczoną bo nieprawidłowości są wysyłane do kompa ?

Chociaż jak nie jest odpowiednia mieszka to idzie dziadostwo dalej i wtedy czyta to m.in czujnik różnicy ciśnień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minut temu, rafal_rs1989 napisał(a):

A ten przeplywoerz może wpływać na sądzę zmierzona

Teoretycznie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Teoretycznie tak.

No nic chyba będę szedł w tym kierunku, żeby go wymienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dzisiaj u siebie SQ5 z tym samym CGQB silnikiem, więc go podpiąłem i sprawdziłem wartości dpf.

Auto ma przebieg 122290 km i profil jazdy raczej krótkie odcinki.

Ostatnia regeneracja była o dziwo1089 km temu.

Auto robi ok. 5500-6000 km rocznie. Ostatnio gdy ten pojazd podpinałem miał 109110km w sierpniu 2021r. Od tamtego czasu zrobił 13180 km czyli ok. 454 km miesięcznie. Zero problemów z dpf.

 

Adresse 01: Motorelektronik (J623-CGQB)       Labeldatei: Keine
   Teilenummer SW: 8K5 907 589 D    HW: 4G0 907 589
   Bauteil: 3.0BTD EDC17  H25 0003  
   Revision: 57H25---    CVN: B4A0953E
   Codierung: 2A2A403A257603020000
   Betriebsnr.: WSC 21958 004 1048576
   ASAM Datensatz: EV_ECM30BTD0118K5907589D 001004
   ROD: EV_ECM30BTD0118K5907589D.rod
   VCID: C2D6A763B40F1CBAD9F-8096
   VINID: 9D196AAAA2220D64410C62040066358FA3

 

 

 

Ölaschevolumen SQ5 27 Jan.24 bei 122290 km.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2024 o 17:59, Muskel1 napisał(a):

Miałem dzisiaj u siebie SQ5 z tym samym CGQB silnikiem, więc go podpiąłem i sprawdziłem wartości dpf.

Auto ma przebieg 122290 km i profil jazdy raczej krótkie odcinki.

Ostatnia regeneracja była o dziwo1089 km temu.

Auto robi ok. 5500-6000 km rocznie. Ostatnio gdy ten pojazd podpinałem miał 109110km w sierpniu 2021r. Od tamtego czasu zrobił 13180 km czyli ok. 454 km miesięcznie. Zero problemów z dpf.

 

Adresse 01: Motorelektronik (J623-CGQB)       Labeldatei: Keine
   Teilenummer SW: 8K5 907 589 D    HW: 4G0 907 589
   Bauteil: 3.0BTD EDC17  H25 0003  
   Revision: 57H25---    CVN: B4A0953E
   Codierung: 2A2A403A257603020000
   Betriebsnr.: WSC 21958 004 1048576
   ASAM Datensatz: EV_ECM30BTD0118K5907589D 001004
   ROD: EV_ECM30BTD0118K5907589D.rod
   VCID: C2D6A763B40F1CBAD9F-8096
   VINID: 9D196AAAA2220D64410C62040066358FA3

 

 

 

Ölaschevolumen SQ5 27 Jan.24 bei 122290 km.png

Wczoraj robiłem jeszcze logi i zauważyłem, że na zimnym silniku jak ruszam parametry masy zmierzonej powietrza oraz oczekiwane są podobne wtedy masa zmierzona sadzy spada. Gdy tylko przejadę kawałek silnik rozgrzeje się 40st+ masa powietrza stosunek zmierzonej do rzeczywistej różnice są na poziomie 300-400mg wtedy sadza zmierzona rośnie.

 

W chwili gdy jadę wolniej muskam gaz wartości masy powietrza się w miarę pokrywają to i wartość sadzy jest na tym samym poziomie a nawet spada.

 

Kupiłem torxy z "dziurka" i jutro zamierzam kupić preparat do czyszczenia przepływomierza Liqui Moly 4066 i zobaczymy czy coś drgną wartości.

 

Mam wrażenie, że auto od jakiegoś czasu więcej pali. Jak kupiłem średnia była 8,5l teraz widzę 10,3l. Gdy kupiłem i liczyłem z dystrybutora było 9,6/9,9l na 100km.

Teraz jak liczyłem miałem na poziomie 12l/100km. Wiem, że zima zimno ale też jeżdżę spokojnie nie pałuje tego auta dlatego te dziwne parametry z logów plus wyższe spalanie jakoś kieruje mnie do przepływomierza. Może jestem w błędzie ale jak obserwuje te logi to jednak jest jakaś zalezność.

 

Na postoju jak poszedłem do sklepu wartości powietrza się zbliżają a wartość sadzy stoi w miejscu. Jak ruszę delikatnie wartości lekko się rozjeżdżają a sadza na tym samym poziomie. Dodaje gazu wartości powietrza się mocniej rozbiegają a sadza zmierzona nagle wzrasta... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem i tak wyglądał po wyjęciu mimo wszysnto popsikalem preparatem przeplywomoerz 

ale nic to nie zmieniło. Parametry dalej takie same masa powietrza  rzeczywista mniejsza od wymaganej...myślę nad wymiana tylko czy to ma sens? Te parametry normalnie powinny się pokrywać?

 

Screenshot_20240129_183642_Gallery.thumb.jpg.29bbbd70f14cac91af3dde6e530d031e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, uporałeś się może z tym tematem? U mnie też różnie szybko zmierzona, przegania obliczona, dodatkowo taki dziwny fakt że jak pokazuje czujnik RC 10, wystarczy że zgaszę i zapale motor i spada na 6mBar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

mam pytanko, mam nadzieje że w temacie!

a4 b8 2.0tdi cjcd

czesto mi wypala DPF i masa sadzy zmierzonej oraz obliczonej szybko rośnie!wypala co ok 170km w trasie mieszanej a na autostradzie co 200km!

dpf prany czujnik różnicy ciśnień wymieniony!bez różnicy!okopcony wydech!

odpialem przepływomierz i masy rosną równo i bardzo powoli!przejezdzam ok 900kn aż dojedzie do 24g zapełnienia, nie rozpoczyna wypalanie dojechałem do 26g!podpialem przepływomierz ładnie wypalił i znowu co 170kmwypalanie! Wypialem raz jeszcze i już mam ponad 400km!?bez żadnych różnic przy odciętej przepływie!czy moze być ona uszkodzona i nie pokazuje błędów!rura nawet mniej okopcona!

Z góry dzieki za sugestie!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...