mzbro 0 Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia Witam. Założyłem instalację gazową Landi Renzo i po odebraniu auta wypada mi zapłon na ciepłym silniku (powyżej 55 °C) w drugim cylindrze. Z racji tego, że dawno nie wymieniałem świec (68tys. km temu), a cewek nigdy (obecnie auto ma 212tys.), polecono mi wymienić komplet (cewki + świece). Kody błedów z VCDS: 2 Faults Found: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - 16686 - Cylinder 2 P0302 - 001 - Misfire Detected Readiness: 0000 0000 Na forum znalazłem, że polecacie świece NGK BKUR5ET-10 7553 lub NGK BKUR6ET-10 2397 (z racji LPG), a jakie cewki dobrać? Patrzyłem NGK/HELLA/HITACHI - jest coś szczególnego, na co zwracać uwagę? Czy można pojeździć na takim wypadającym zapłonie do czasu wymiany (kilka dni), czy to bardzo katuje silnik? Wypadanie jest sporadyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Anelson 18 Opublikowano 15 Stycznia Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Nie ma przymusu wymieniania wszystkich cewek. U mnie w 99% przypadków cewka powodowała wypadanie zapłonu - skoro masz cylindry podane w kodzie błędu to podmień cewkę na tym cylindrze. Cewki wytrzymują różnie, ale nie ma sensu wymieniać kompletu(reszta cewek może i jeszcze 100 tyś km pohulać, albo 5 tyś km, albo 50- tego nie wiesz, więc nie ma sensu) - wg mnie najlepsze cewki to Beru, NGK. Jakbyś dorwał oryginalne to jeszcze lepiej chyba. Natomiast bądź czujny bo wszędzie są buble i też miałem trochę nieprzyjemności z cewkami i dziwnych akcji.. - tak Beru, jak NGK. Z mojego doświadczenia poszedłbym jednak w Beru. Ja Ci powiem, że to się wymienia od razu - od ręki. Natychmiast. Zwyczajnie katuje jazda z niesprawnym cylindrem silnik - wymiana jest prosta - torx w rękę i wyciągasz jak baterie w pilocie . Od siebie dodam - warto mieć zawsze jakąś cewkę na zapas - nie znasz dnia ani godziny w trasie - ja zawsze wożę jakąś . Życzę rozwiązania problemu . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzbro 0 Opublikowano 17 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia (edytowane) Zamówiłem wszystko i chyba nic poza cewkami nie pasuje ... zgodnie ze specyfikacją zamówiłem: Cewki zapłonowe BERU ZSE 043 (wyglądają tak samo jak te co miałem) Świece zapłonowe NGK BKUR5ET-10 (7553) Klucz dynamometryczny 1/2 cala Socket 16mm do świec Niestety socket jest zbyt szeroki i nie wchodzi w kanał, a sama świeca wygląda na mniejszą. Skoro na specyfikacji świec jest napisane: Rozmiar klucza: 16 mm Gwint zewn. [mm]: 14,0 To powinienem zamówić świece pod socket 14mm? Czy jakiś specjalny ultra-cienki 16mm (chociaż nie wiem jakim cudem by tam wszedł)? Edit: Okazało się, że kupiłem nasadkę do świec, która jest grubsza i nie mieści się w kanale. Dokupiłem klucz do świec. Okazało się, że klucz jest węższy o jakieś 2mm i jest ok. Wszystko wymienione, działa. Zastanawiam się tylko, czy wymiana tych cewek była konieczna. Cylinder, na którym wypadał zapłon miał świecę zapłonową w tragicznym stanie (dużo nagaru z olejem), nic dziwnego, że iskra czasem nie przeskoczyła. Dzięki za pomoc Edytowane 18 Stycznia przez mzbro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się