Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Jak sprawdzić, czy pasek rozrządu był wymieniany.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć :):)

AVG 1.9, 110 KM. Sprowadzone auto z Niemiec, ma odnotowane przy 90600 tyś wymianę paska, jest na to także faktura. Teraz ma 128tyś. I teraz pytanko, czy na pewno był wymieniany. Można to jakoś sprawdzić. Sprawdzałem stan paska w jednym miejscu nie uruchamiając silnika, zdejmując takie dwie klamerki z góry. Jego stan jest dobry nic nie jest popękany ani przetarty. Może są na nim jakieś numery, daty, które o tym informują. Wiem w którym roku był wymieniany. Jakie są skutki pęknięcia paska.

Z pomoc z góry dziękuję :hi: :hi:

Opublikowano

rozrząd to podstawa wymian profilaktycznych przy zakupie wozu :wink4:

skutki pęknięcia tego paska z reguły są takie że wymiana silnika na inny wychodzi taniej niż naprawa...

dlatego nie zwlekaj bo nie ma co ryzykować :good:

btw... 128tyś mówisz? :gwizdanie: :decayed:

Opublikowano

Przede wszystkim to ważne jest kiedy była ta wymiana przy tych 90 000 km bo może w 2004r. :gwizdanie: i czy była robiona w ASO?Czy sprawdzałeś historie serwisową w bazie ASO czy masz tylko książkę z wpisami?

Opublikowano

ja bym sie nie zastanawiał. przebieg może byc inny. a koszt rozrządu nie jest za wielki. wymień od razu.

Opublikowano

Przede wszystkim to ważne jest kiedy była ta wymiana przy tych 90 000 km bo może w 2004r. :gwizdanie: i czy była robiona w ASO?Czy sprawdzałeś historie serwisową w bazie ASO czy masz tylko książkę z wpisami?

Tak jak radzi kolega NYNA sprawdź sobie historie serwisowania w ASO gdzie będziesz miał wyszczególnione datę wymiany rozrządu, stan licznika oraz jakie części były montowana. W ASO uzyskałem taka informację gdy tez zastanawiałem się nad wymiana rozrządu, że oryginalny rozrząd jest na 90 tyś. km lub okres eksploatacji 5 lat z uwagi na starzenie się elementów gumowych. W moim przypadku ASO potwierdziło prawdziwość wpisów w książce oraz naklejki z wymiany rozrządu i po kontroli stanu paska rozrządu jeździłem jeszcze 1,5 roku zanim wymieniłem rozrząd.

Opublikowano

mozna tak ocenic pasek jak juzn ie ma na nim zadnych napisow to lepiej wymien

Opublikowano
można tak ocenić pasek jak juz nie ma na nim żadnych napisów to lepiej wymień

Tego sposobu bym raczej nie polecał :no:

Opublikowano

Panowie, przy tej cenie rozrządu to wogóle nie warto rozważać innych opcji - wymiana i tylko wymiania.

To podstawa przy kupnie samochodu z niewiadomego źródła.

A przebieg 128kkm dla 9letniego auta uważasz riko za realny?

To jest 14 kkm rocznie - diesele w Niemczech takich przebiegów nie robią.

Wymieniaj i się nie zastanawiaj.

Opublikowano

Rachunki wyglądają na orginalne, więc wygląda że pasek faktycznie był robiony przy tym przebiegu (i to porządnie bo na r-ku jest zestaw z obydwoma rolkami, a nie sam pasek, jak to u nas bywa często robione), drugie to wymienili mu zestaw wskaźników bo mu coś paliwomierz się srał, rachunek też z tego rejonu Niemiec. Jak masz duże wątpliwości co do wcześniejszych napraw i przebiegu sprawdź po VIN-ie - można nawet zadzwonić/napisać do tych w DE bo tam nie ma popaprańców typu Kulczyk zabraniających serwisom podawanie tego typu informacji pod wymyślonymi pretekstami ochrony danych osobowych itp. Pasek wymieniony 2.5 roku temu więc czasowo też się jeszcze nadaje spokojnie do eksploatacji. Jeśli wszystko Ci się potwierdzi to pogratulować przebiegu bo w tych rocznikach to faktycznie rzadkość a w przeciwieństwie do wynalazków typu 2.0tdi auto z tym silnikiem spokojnie przekażesz synowi na 18-tkę :wink4: (oczywiście nadal odpowiednio go traktując- full synt, dobre filtry, itd)

Opublikowano

Z żadnej strony VIN-u się nie odczyta, Vag tego nie pokaże. A może u dealer VW można będzie a jak nie da rady do spróbuje do nich napisać. Swojego czasu ktoś na forum pomagał w tych sprawach.

.

Opublikowano

Jak chcesz mogę Ci podać namiar na gościa który po nr. VIN sprawdzi, za skromną opłatą :wink4: , przebieg + wyposażenie. Oczywiście jeśli jest w bazie ale z Niemiec zazwyczaj nie ma problemu.

Ale spróbuj najpierw sam w ASO.

Pozdro

Opublikowano

Z żadnej strony VIN-u się nie odczyta, Vag tego nie pokaże. A może u dealer VW można będzie a jak nie da rady do spróbuje do nich napisać. Swojego czasu ktoś na forum pomagał w tych sprawach.

.

Z fotek zamieszczonych wynika, że rozrząd był robiony w ASO VW-AUDI czyli jest możliwe sprawdzić to u nas w ASO VW ale nasze serwisy zrobiły sobie z tego dodatkowe źródło dochodu i kosztowało to 50 zł nie wiem jak teraz. Myślę, że śmiało możesz eksploatować auto na tym rozrządzie gdzie masz zamontowane oryginalne części a nie jakieś zamienniki niewiadomego pochodzenia w super atrakcyjnych cenach. W moim aucie jak wymontowałem oryginalny pasek przy 170 tys. to zewnętrznie nie miał żadnego pęknięcia, strzępienia itp. gratuluje zakupu.

Opublikowano

Z żadnej strony VIN-u się nie odczyta, Vag tego nie pokaże. A może u dealer VW można będzie a jak nie da rady do spróbuje do nich napisać. Swojego czasu ktoś na forum pomagał w tych sprawach.

.

chodzi właśnie o to żeby historię serwisową po VIN-ie sprawdzić w jakimś serwisie Audi/Vw, bo zdekodować wyposażenie, dokładną datę produkcji itp to Ci mogę w dowolnej chwili.

Opublikowano

ja ze swoim po kupnie podjechałem do mechanika chcąc wymienić pasek , ściągnął osłone i powiedział "Panie pasek jest nówka szkoda wymieniać" szczerze powiedziawszy widziałem rózne paski ale mój rzeczywiscie wyglądał jak nowy, wszystkie napisy były super widoczne i nigdzie nie był sparciały wręcz przeciwnie więc nie wymieniłem, ale z paskami to loteria wiec jak masz wątpliwości to wymien.

Opublikowano

Nawet wymiana żarówki będzie w historii serwisowej jeżeli była robiona w ASO. Jeżeli naprawy były wykonywane w ASO Audi lub VW to wszystkie wpisy powinieneś mieć w książce serwisowej a jednocześnie powinny być robione wpisy do bazy i wtedy po wpisaniu numeru VIN auta w jakimkolwiek salonie Audi lub VW można obejrzeć całą historię serwisową auta na wypadek jak by ktoś zgubił lub nie miał książki serwisowej to wszystko można odtworzyć.Warto to sobie dodatkowo sprawdzić nawet jak masz książkę serwisową aby zweryfikować czy wpisy w książce serwisowej pokrywają się z tym co jest w bazie, wtedy masz 100% pewności co się działo z autem i kiedy przy jakich przebiegach odwiedzał serwis.

Opublikowano

Witam wszystkich jeszcze raz. Wczoraj byłem w serwisie VW i już wszystko wiem. Te wszystkie rachunki i wpisy do książki zgadzają się z główną bazą. Pasek rozrządu był wymieniany przy tym przebiegu. Pan z serwisu czytał mi co było robione, kiedy i z jakim przebiegiem a ja sobie sprawdzałem. Wszystko było zrobione bezpłatnie, ale nie dostałem tego w formie wydruku, tylko mogłem zobaczyć i usłyszeć. Wyszło wszystko na plus.Wymiana wskaźników, przepływomierza, olejów, przebieg, itd. także była odnotowana. Przebieg to od początku według mnie był realny. Widać to było po tarczach hamulcowy, silniku, rurze wydechowej, środku.Ogólnie samochód bardzo dobrze się prowadzi, nic nie ściąga jest bardzo subtelny. Chyba żeby wszystko wymienili, ale czy to by się opłacało :decayed:. Jakby nie patrzeć, trafiło mi się. Życzę każdemu takich zakupów a nawet lepszych.

PS. Ciekawe w jakim stanie będzie ten samochód, jeżdżąc po naszych drogach i tankując nasze paliwo. Pewnie nie jedna osoba zadawała sobie takie pytanie. Rozwaga i uwaga na dłuższą metę jednak nie wystarcza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...