Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płukanie układu wspomagania w A4 B6


Vexart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wymieniłem wspomaganie na servotronic. Założyłem magiel z seata exeo w dobrym stanie. Działać działa w porządku tylko problem jest z pompa wspomagania. Założyłem pompę również z seata exeo używana. Jak ją rozkręciłem to w środku była w ładnym stanie. Wyczyściłem zalałem czystym płynem. Po odpaleniu zaczela opiłkować takie bardzo drobne małe opiłki widać w zbiorniczku. Pompa raczej do wymiany tylko pytanie jak wyczyścić maglownice z tych opilkow? Bo przewody i zbiorniczek to bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ale u mnie opiłki były z listwy i one zarżnęły pompę, która też później opiłkowała. Przeplukalem układ najpierw 2 litrami alk. izopropylowego, potem przepuścilem ze 3 litry płynu, a na koniec wsadziłem magnes neodymowy przytwierdzony do korka i co kilka miesięcy go czyszcze z syfu. Płyn czysciutki. 

Układ płukałem na zgaszonym silniku kręcąc kierą przy podniesionym przodzie.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba muszę znowu wszystko zdejmować. Maglownica używana ale płyn z niej czysty wypływał więc to raczej pompa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz pompę i będzie widać czy przytarta. Jak nie to przeplukaj układ i jeździj, a jeśli to pompa to wymiana z płukaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że jeżeli to pompa, to opiłków magnesem nie wyłapiesz, bo to aluminiowy korpus. Zostaje w tedy jedynie mozolne płukanie benzyną ekstrakcyjną lub izopropylem, w sumie wszystko co wyparuje i nie zostawi osadu będzie dobre.  Nie wiem czy jednak po takim zabiegu nie będzie trzeba uszczelnień na maglu wymienić wszystkich.

Jesteś pewien że ten układ był dobry? Może już opiłkował w poprzednim aucie i akurat w takim początkowym stanie go dorwałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyjąłem spowrotem całe wspomaganie i płukałem najpierw ipa ale jak się okazało ipa nie miesza się z płynem. Więc zacząłem benzyną płukać. Magiel zaczą ciężko chodzić ale jak polałem mu płynu to spowrotem lekko się kręcił. Rozebrałem pompę i o dziwo żadnych przytarć nie widziełem nie wiem o co chodzi. Poskładałem z myślą że to w maglu były opiłki. Ale przejechałem się kawałek i znowu pojawiły się opiłki. Opiłki są z aluminium bo magnes ich nie łapie.. Więc pompa raczej do wymiany. I układ spowrotem do płukania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2024 o 17:35, Langista napisał(a):

Problem w tym, że jeżeli to pompa, to opiłków magnesem nie wyłapiesz, bo to aluminiowy korpus. Zostaje w tedy jedynie mozolne płukanie benzyną ekstrakcyjną lub izopropylem, w sumie wszystko co wyparuje i nie zostawi osadu będzie dobre.  Nie wiem czy jednak po takim zabiegu nie będzie trzeba uszczelnień na maglu wymienić wszystkich.

Jesteś pewien że ten układ był dobry? Może już opiłkował w poprzednim aucie i akurat w takim początkowym stanie go dorwałeś

Nie jestem pewien w jakim stanie jest magiel ma około 10lat. Z pompą możliwe że tak było a może to ja niepotrzebnie łapy pchałem. Bo te aluminiowe płaszczyzny wyrównałem papierem wodnym 2000. Mam nadzieję że uszczelki przeżyły od benzyny w maglownicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2024 o 15:13, przem8 napisał(a):

Rozbierz pompę i będzie widać czy przytarta. Jak nie to przeplukaj układ i jeździj, a jeśli to pompa to wymiana z płukaniem.

Muszę wymienić jednak pompę tylko pytanie brać jakiś zamiennik nowy czy szukać dobrej używki a może regenerowane z allegro? Bo oryginalnych chyba nie produkują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori robił Bosch i nowe są absurdalnie drogie, jak masz opcje regenerowanej to bierz, chociaż zapytaj dokładnie na czym polega regeneracja. Prawidłowa regeneracja to wymiana bieżni (nie wiem jak to się fachowo nazywa) i szlif lub wymiana płytek wirnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nową boscha znalazłem za 1200zł. To trochę sporo. Na allegro jest sporo regenerowanych ale jakoś nie do końca mam zaufanie tym regenerowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te nowe boscha to nie są regenerowane przez producenta? 

Meyle i borsehung ma pompy z zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koyo też robił pompy w B7 na pierwszy montaż, tak samo, jak magle.

Z regenerowanych ewentualnie pytałbym u Regparts.

Używki szukać z Exeo bo te pompy były takie same, różniły się tylko zaworem ciśnieniowym więc patrzeć na wybitą wartość na obudowie i brać taką samą lub przełożyć swój zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2024 o 01:47, afroo. napisał(a):

Koyo też robił pompy w B7 na pierwszy montaż, tak samo, jak magle.

Z regenerowanych ewentualnie pytałbym u Regparts.

Używki szukać z Exeo bo te pompy były takie same, różniły się tylko zaworem ciśnieniowym więc patrzeć na wybitą wartość na obudowie i brać taką samą lub przełożyć swój zawór.

Ja już parę pomp rozebrałem. I zf w środku się niczym nie różni. Ciśnienie ustalane jest zaworem który można wykręcić bez wyciągania pompy z samochodu. Miałem oryginalnie koyo rozebrałem wczoraj to było tak wydarte że aż ostre krawędzie się porobiły... Była zatarta fest. Ale zf ma lepszą konstrukcje jak dla mnie. Kupiłem następna uzywke zf za śmieszne 55zl i w środku wygląda spoko żadnych zatarc więc zakładam. Mi się wydaje że opiłki nazbieraly się ze starej pompy koyo w przewodzie wysokiego ciśnienia. I chyba muszę kupić nowy przewód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa która była założona i teoretycznie opilkowala wygląda w środku tak: jak na zdj.

Dochodzę do wniosku że to raczej nie możliwe by to ona produkowała tyle brokatu. Chociaż było go dość sporo ale bardzo bardzo mały. Tak że przez sitko przelatywał. Maglownica raczej małe szanse by produkowała takie opiłki więc one chyba musiały być w przewodzie wysokiego ciśnienia. Na tym dławiku może się zatrzymały. A że pompa raczej sprawna więc z dużym ciśnieniem wpychała je. Ja dochodzę do takiego wniosku. Zastanawiam się czy nie zajrzeć do maglownicy. Do środka. 

20240227_205257.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem następną używaną pompę wspomagania. Rozebrałem i jak dla mnie była w ładnym stanie żadnych zatarć więc zakładam. Kupiłem Używany przewód wysokiego ciśnienia prawie jak nowy w ogóle nie zardzewiały obejma na środku ładna u mnie zardzewiała i pękła i przez to wyło wspomaganie. Układ cały płukałem kilka razy maglownica wszystko do sucha. dzisiaj zalałem świeży płyn febiego na wypłukanie z myślą że będzie dobrze. Ale gdzie tam po odpaleniu od razu opiłki lecą... Przejechałem trochę wróciłem i stwierdziłem że zakładam w układ filtr paliwa żeby wyłapał te opiłki. Pracował tak z 15minut coraz kręcąc kierownicą. Wylałem płyn zdjąłem filtr zalałem oryginał płyn audi. I co i opiłki dalej latają. Te wspomaganie to działo szatana. Mam dość, 3 razy wyjmowałem magiel pompę i wszystkie węże do płukania.... W tym samochodzie robiłem Już remont silnika udany. Płukałem klimę z wymianą sprężarki osuszacza itp z przebojami ale się udało. i wiele wiele innych. Ale na tym wspomaganiu się poddaje. Opiłkuje nadal i tak zostaje, zatrze się to trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...