CenturionM Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca (edytowane) witam mam problem z moją s4 - wczoraj przy dynamicznej jeździe auto wyłączyło się w trakcie jazdy i na postoju przy próbie uruchomienia brak reakcji rozrusznika (podczas próby uruchamiania silnika raz cyknie i gaśnie wszystko "swiatla, kontrolki, radio itd" przy odpuszczeniu próby uruchomienia zasilanie jakby powraca) błędy z VCDS: 6377 - Rozrusznik nie obraca się P3054 00 [229] - Mechanicznie zablokowany lub usterka elektryczna MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 210890 km Data: 2024.03.02 Czas: 01:12:30 Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 81 °C Temperatura powietrza zasysanego: 53 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 6.804 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 0 /min MAF_ENVD: 0.00000 mg/stroke Temperatura płynu chłodzącego (niefiltrowana): 81.8 °C Silnik: stan pracy: ES Obciążenie silnika: 0.000000 % Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 0 km/h 6410 - Przełącznik ciśnienia oleju P164B 00 [032] - Nieprawidłowe działanie Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 210884 km Data: 2024.03.02 Czas: 00:21:19 Prędkość obrotowa silnika: 6503.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 32.2 % Prędkość pojazdu: 78 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 98 °C Temperatura powietrza zasysanego: 12 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 13.405 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Liczba obrotów silnika: wartość rzeczywista: 6176 /min Temperatura płynu chłodzącego: 98.3 °C TQI_AV_ENVD: 240 Nm Napięcie akumulatora: 13.507813 V Silnik: stan pracy: przedni lewy Prędkość pojazdu: wartość rzeczywista: 59 km/h Kody gotowości: 0000 0000 03015 - Przycisk systemu ASR / ESP (E256) zaciął się 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100000 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 61 Przebieg: 210540 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2024.02.27 Czas: 18:50:44 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x00C0 Wartość Hex: 0x4806 Wartość Hex: 0x1236 Wartość Hex: 0x01A0 Wartość Hex: 0x00FF 00446 - Ograniczenie działania na skutek za niskiego napięcia 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100010 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 70 Przebieg: 210890 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2024.03.02 Czas: 00:42:10 Ramka zamrożona: Wartość Hex: 0x00C0 Wartość Hex: 0x1306 Wartość Hex: 0x1003 Wartość Hex: 0x2461 Wartość Hex: 0x00FF Edytowane 2 Marca przez CenturionM
CenturionM Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): Rozrusznik zablokowany. ale to ma coś do samoistnego zgaśnięcia auta podczas jazdy?
Muskel1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Moze start/stop zgasaiło silnik. Nie pomyliłes czasami przycisku s/s z ESP?
CenturionM Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): Moze start/stop zgasaiło silnik. Nie pomyliłes czasami przycisku s/s z ESP? on się wyłączył sam jak hamowałem silnikiem
CenturionM Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca sugerują mi aby zakęcić wałem i zobaczyć czy nie jest zablokowany i odkręcić filtr oleju - zobaczyć czy nie ma opiłków metalu w filtrze
Tomnik Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca 17 minut temu, CenturionM napisał(a): sugerują mi aby zakęcić wałem i zobaczyć czy nie jest zablokowany To jest pierwsza czynność, którą powinieneś wykonać. To, co opisałeś ma miejsce np. w sytuacji kiedy "spuchnie" tłok/tłoki. Blokują się w cylindrze, rozrusznikiem nie można zakręcić. Po ostygnięciu, obrót jest możliwy. Podałem przykład, który nie musiał wcale zaistnieć w tym przypadku.
Muskel1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Tez całkiem możliwe, że wał zblokowało, tak jak kolega @Tomnik napisał. Auto po chipie? W normalnych (seryjnych) silnikach raczej ciężko doprowadzić do takiego stanu. Jest to możliwe ale trzeba już dobrze namęczyć silnik aby spuchły tłoki.
CenturionM Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca 11 minut temu, Muskel1 napisał(a): Tez całkiem możliwe, że wał zblokowało, tak jak kolega @Tomnik napisał. Auto po chipie? W normalnych (seryjnych) silnikach raczej ciężko doprowadzić do takiego stanu. Jest to możliwe ale trzeba już dobrze namęczyć silnik aby spuchły tłoki. tak auto ma stage 1
Tomnik Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Usterka nastąpiła około pierwszej w nocy (?), auto zostało przewiezione/zholowane (?). Próbowałeś dziś uruchomić zimny silnik, nie obraca ?
Muskel1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Godzinę temu, CenturionM napisał(a): 6410 - Przełącznik ciśnienia oleju Stage 1 w połączeniu z tym błędem mogło doprowadzić do spuchnięcia tłoków.
Tomnik Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Pamiętajcie, podałem tylko przykład. Nie twierdzę, że do tego doszło. Jedno jest raczej pewne, że silnik został zablokowany (oby nie) "mechanicznie", to tak na logikę.
CenturionM Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca 2 minuty temu, Tomnik napisał(a): Usterka nastąpiła około pierwszej w nocy (?), auto zostało przewiezione/zholowane (?). Próbowałeś dziś uruchomić zimny silnik, nie obraca ? jeszcze nie próbowałem, za pol godziny ide sprobowac odpalic auto, zajrze tez do filtra oleju czy nie ma opiłków metalu
CenturionM Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca (edytowane) 11 minut temu, Tomnik napisał(a): Usterka nastąpiła około pierwszej w nocy (?), auto zostało przewiezione/zholowane (?). Próbowałeś dziś uruchomić zimny silnik, nie obraca ? tak auto pojechało na lawecie, podczas lawetowania wrzuciłem auto na N - neutral - wtedy swobodnie sie toczył podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem Edytowane 2 Marca przez CenturionM
Tomnik Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca (edytowane) Spróbuj tylko czy rozrusznik się obraca (powiedzmy "pół" obrotu, wiesz....). Jeśli tak, posprawdzaj wszytko co możliwe w warunkach poza warsztatowych - olej(na okoliczność stanu i opiłków), płyn chłodniczy(obecność w nim nawet najmniejszych śladów oleju), rzuć okiem na układ paska wieloklinowego, na to wszystko do czego masz dostęp. A może to kwestia skrzyni biegów...? - No raczej nie, skoro nie mogłeś go uruchomić rozrusznikiem... Nie jestem mechanikiem, być może nie powinienem się w ogóle wypowiadać... "podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem" - Jeśli to nie było Twoje subiektywne odczucie, to dopełnia raczej obrazu przytartego elementu/elementów silnika. Byłem świadkiem(pasażerem) kiedy auto ni z tego ni z owego podczas jazdy zgasło, przy próbie uruchomienia(bez udziału rozrusznika, pędem auta na biegu) silnika toczącego się auta koła napędzane stanęły jak wryte malując czarną krechę... zatarte zostały łożyska wału i to jak "skutecznie"... Naprawdę nie chcę/chcemy Cię straszyć i "dokładać do rozgrzanego już pieca" ale nie wygląda to fajnie. Mam nadzieję, że usterka nie okaże się poważna. Czego Ci szczerze życzę. Edytowane 2 Marca przez Tomnik
CenturionM Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca Godzinę temu, Tomnik napisał(a): Spróbuj tylko czy rozrusznik się obraca (powiedzmy "pół" obrotu, wiesz....). Jeśli tak, posprawdzaj wszytko co możliwe w warunkach poza warsztatowych - olej(na okoliczność stanu i opiłków), płyn chłodniczy(obecność w nim nawet najmniejszych śladów oleju), rzuć okiem na układ paska wieloklinowego, na to wszystko do czego masz dostęp. A może to kwestia skrzyni biegów...? - No raczej nie, skoro nie mogłeś go uruchomić rozrusznikiem... Nie jestem mechanikiem, być może nie powinienem się w ogóle wypowiadać... "podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem" - Jeśli to nie było Twoje subiektywne odczucie, to dopełnia raczej obrazu przytartego elementu/elementów silnika. Byłem świadkiem(pasażerem) kiedy auto ni z tego ni z owego podczas jazdy zgasło, przy próbie uruchomienia(bez udziału rozrusznika, pędem auta na biegu) silnika toczącego się auta koła napędzane stanęły jak wryte malując czarną krechę... zatarte zostały łożyska wału i to jak "skutecznie"... Naprawdę nie chcę/chcemy Cię straszyć i "dokładać do rozgrzanego już pieca" ale nie wygląda to fajnie. Mam nadzieję, że usterka nie okaże się poważna. Czego Ci szczerze życzę. wydaje mi sie ze jezdzilem na podrabianym oleju silnikowym
CenturionM Opublikowano 2 Marca Autor Opublikowano 2 Marca 6 godzin temu, Tomnik napisał(a): Spróbuj tylko czy rozrusznik się obraca (powiedzmy "pół" obrotu, wiesz....). Jeśli tak, posprawdzaj wszytko co możliwe w warunkach poza warsztatowych - olej(na okoliczność stanu i opiłków), płyn chłodniczy(obecność w nim nawet najmniejszych śladów oleju), rzuć okiem na układ paska wieloklinowego, na to wszystko do czego masz dostęp. A może to kwestia skrzyni biegów...? - No raczej nie, skoro nie mogłeś go uruchomić rozrusznikiem... Nie jestem mechanikiem, być może nie powinienem się w ogóle wypowiadać... "podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem" - Jeśli to nie było Twoje subiektywne odczucie, to dopełnia raczej obrazu przytartego elementu/elementów silnika. Byłem świadkiem(pasażerem) kiedy auto ni z tego ni z owego podczas jazdy zgasło, przy próbie uruchomienia(bez udziału rozrusznika, pędem auta na biegu) silnika toczącego się auta koła napędzane stanęły jak wryte malując czarną krechę... zatarte zostały łożyska wału i to jak "skutecznie"... Naprawdę nie chcę/chcemy Cię straszyć i "dokładać do rozgrzanego już pieca" ale nie wygląda to fajnie. Mam nadzieję, że usterka nie okaże się poważna. Czego Ci szczerze życzę. zaglądałem do filtra oleju - są opiłki metalu wyjmowałem świece - po dwóch stronach od strony szyby świece są mokre - podejrzewam płyn chłodniczy gdyż trochę go ubyło (pewnie poprzez chłodniczki kompresora) wygląda na to że silnik albo do remontu albo do wymiany - stawiałbym na to drugie - tylko ze koszt takiego silnika to bagatela 22 tys zł +
Dev Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca silnik złom, prawdopodobnie łańcuch albo (i) którys ślizg ja bym to sprzedał tak jak stoi, nie bawił sie w naprawy czy inne przekłądki no chyba ze kupisz motor 100% sprawny, a to jak 6-tka w totolotka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się