Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płyn lub olej w małej wtyczce ECU A4 B6 1.8T


golgonc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze znalezieniem przyczyny pojawiającego się płynu/oleju w małej wtyczce ECU w audi a4 b6 1.8t bfb 2004r. W październiku oczyściłem mniejsza wtyczkę z płynu który się w niej znajdował oraz wymieniłem czujnik położenia wału(również w tej wtyczce była odrobina płynu) ale problem powrócił powodując błędy przepustnicy oraz pedału przyspieszenia. Patrząc od tyłu wtyczki najbardziej prawdopodobne jest iż płyn idzie po przewodzie zielono/szarym- pin 116. 

 

Schemat który znalazłem ale prawdopodobnie nie potrafię go poprawnie odczytać:

 

https://mega.nz/file/ShxX0QIa#xFcRGWLSShqzy639TIk1583bvkHNDAmxHVFGLffrNbw

Zdjęcie wtyczki oraz film:

IMG_20240301_153411.thumb.jpg.40af295942e43a453e3ed701bccdb386.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik był kiedyś wyciągany? Wygląda jakby albo ktoś kiedyś składał w pośpiechu mokrą wiązkę, albo woda stoi pod osłoną ECU i tam się dostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod pokrywą ECU ani grama wilgoci, przewody suche. Jedynie pin 116 jest "zielony" patrząc od tyłu wtyczki dla tego padły na ten przewód moje podejrzenia. Płyn jest przezroczysty i lepki ale "słodki" jak płyn do układu chłodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie udało mi się znaleźć przyczynę. A mianowicie czujnik F265 na termostacie jest uszkodzony i po przewodzie płyn wędrował aż do wtyczki ECU.

 

Zostawiam tutaj link do schematu który okazał się pomocny.

https://a4-klub.pl/applications/core/interface/file/attachment.php?id=135899

 

IMG_20240303_181449.thumb.jpg.0c3bdb84b323aa153da041949029f0fb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecodzienny przypadek, daj znać czy na 100% to będzie rozwiązaniem 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio miałem ten sam przypadek i walczyłem 2 miesiące z tym po czym mechanik aż mi przepustnice wymienił , a to sterownik był walnięty właśnie przez płyn który pojawił się w kostce po za tym wszędzie sucho i tak samo jak u ciebie błędy przepustnicy były , elektryk mówi że w życiu czegoś takiego nie widział wyczyściliśmy wszystko założyliśmy nowy sterownik i po schemacie wymieniłem właśnie czujnik płynu chłodzącego lecz stary nie wyglądał żeby przepuszczał ale dla świętego spokoju to zrobiłem po kilku tysiącach jazdy auto zaczęło przerywać na przy 3-4 tys obrotach na LPG jak i na pb odkręciłem pokrywę sterownika i znów delikatnie mokro i pytanie do was czy oprócz czujnika płynu chłodzącego idzie jakiś kabel jescze do sterownika po którym mogła by przepuszczac jakaś ciecz ? 

Edytowane przez adzik721
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdzić po tym który pin był mokry. Generalnie są 3 możliwości:

- grzałka termostatu jak kolega wyżej - pin 116

- czujnik G62 na króćcu z tyłu silnika - pin 93

- czujnik G83 na powrocie z chłodnicy (na dolnym wężu) - piny 17 i 50

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zdjęcie i wszystko wskazuje na pin 116 , i to jest ten czujnik temperatury płynu chłodzącego na termostacie ? 

on został wymieniony z resztą w starym było sucho , dodaje zdjęcie również. Od czasu do czasu muszę tam zaglądać a co myślicie żeby posmarować kostkę smarem 

Dielektrycznym ?

IMG_20240409_190018.jpg

 

Edytowane przez adzik721
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Skowrix napisał(a):

Najprościej sprawdzić po tym który pin był mokry. Generalnie są 3 możliwości:

- grzałka termostatu jak kolega wyżej - pin 116

- czujnik G62 na króćcu z tyłu silnika - pin 93

- czujnik G83 na powrocie z chłodnicy (na dolnym wężu) - piny 17 i 50

 

 

 

Witam problem rozwiazany to czujnik f265 pin 116 jest walniety . 
Temat do zamknieca i dziekuje za pomoc Pozdrawiam 
 

 

Edytowane przez adzik721
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...