Mateusz_Z 0 Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Witam, W mojej B8 niestety padł EGR (silnik 2.0 TDI CAGA). Mechanik radzi mi kompletne jego wyprogramowanie ze względu na niższe koszty niż wymiana. Obawiam się, że brak EGR może spowodować problemy z filtrem DPF oraz niedogrzewaniem się silnika w niższych temperaturach. Chciałbym się zapytać czy może ktoś z was ma wyprogramowany EGR i zachowany DPF i mógłby powiedzieć jak zachowuje się silnik? Czy moje obawy mają odzwierciedlenie w praktyce czy nie mam się czego obawiać usuwając EGR i oszczędzając trochę pieniędzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mravel 40 Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca hmm nie powinno powodowac problemow z DPF ale ma wplyw na szybsze dobrzewanie silnika a wiec i wyzsze spalanie. Jak wiemy auto pali wiecej zanim dojdzie do temp rozboczej. Raczej wartosci sa minimalne i nie powinienes zauwazyc wyczuwalnej roznicy jesli nie jezdzisz dieslem tylko na krotkich odcinkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz_Z 0 Opublikowano 3 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 19 minut temu, mravel napisał(a): Raczej wartosci sa minimalne i nie powinienes zauwazyc wyczuwalnej roznicy jesli nie jezdzisz dieslem tylko na krotkich odcinkach. Długich tras regularnie raczej nie robię. Codziennie robię trasę prawie 40 km w jedną stronę i nawet ze sprawnym EGR właśnie kiedy temperatury spadały tak poniżej -8°C to na tej trasie silnik nie osiągał 90°C i właśnie tego się obawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca W teorii wywalając EGR, zasilisz DPF czystszymi spalinami, także tu bym się nie przejmował. Pozostaje kwestia zagrzewania się silnika w zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luku86 0 Opublikowano 1 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia Właśnie powinno Ci poprawić się z dogrzewaniem silnika bo większość przypadków to wina nie dogrzewajacego się silnika jest przez egr .. trzeba tam w ECU pozmieniać przy sprawnym egr i problem z niedogrzaniem znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się