Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przybyło oleju w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, w moim CGLC według MMI przybyło oleju.

Chciałem zrobić test tzn. przy jakim stanie licznika wyskoczy mi komunikat z prośbą o dolanie 1l oleju, gdyż zmagam się z jego zużyciem. A więc od zalania oleju na full zrobiłem 3kkm, i konsekwentnie obserwując MMI jego stan stopniowo ubywał, aż do dziś gdy na wyświetlaczu poziom spadł poniżej minimum, że aż nie było go widać. Postanowiłem, że dojadę do domu i wtedy go doleje. Jakie było moje zdziwienie, gdy po dojechaniu do domu komputer pokazywał full oleju. Po kilku próbach resetowania stanu i sprawdzania poziomu oleju na mniejszych temperaturach silnika wartość oleju spadła tylko nieznacznie. Jak to rozumieć, miał ktoś taki przypadek?

Sprawa może być trochę skomplikowana bo dziś po raz pierwszy od ponad miesiąca, gdy wymieniłem pompę oleju znów wyskoczył komunikat o niskim ciśnieniu oleju (ale już nie o tym).

VCDS nie pokazuje żadnych błędów, oprócz przełącznika różnicy ciśnień w związku z tym ciśnieniem oleju.  Chciałbym się skupić stricte na tym przybyciu oleju.

Nie mam bagnetu, więc niestety na ten moment fizycznie nie sprawdzę ile go jest.

WhatsApp Image 2024-03-12 at 18.44.38.jpeg

Edytowane przez Madridista Olb
Opublikowano

nigdy nie powinieneś wlewać oleju silnikowego do diesla na FULL w którym jest dpf i inne bajery ekologii, leje się max 3/4 poziomu, a najlepiej zostawić w połowie 

 

 

Opublikowano
22 minuty temu, Archiwum napisał(a):

nigdy nie powinieneś wlewać oleju silnikowego do diesla na FULL w którym jest dpf i inne bajery ekologii, leje się max 3/4 poziomu, a najlepiej zostawić w połowie 

 

 

WHY?

Opublikowano

moglo sie wydarzyc tak ze gdy wypal sie dpf to wylaczyles silnik i wtedy scieklo troche paliwa do oleju.

 

Opublikowano

Przecież to głupota, oleju ma być na stanie Max, nie pomiędzy. To że paliwo przedostaje się do oleju nie ma zupełnie nic do tego jaki jest jego poziom. 

 

Autorowi zalecam dokładne sprawdzenie poziomu w tych samych odstępach czasu, najlepiej po nocy przed pierwszym odpaleniem.

Opublikowano (edytowane)

Paliwo od nie wypalenia się DPF z miejsca wykluczam, akurat pod tym względem kontroluje jego prace. Jestem również świeżo po jego praniu i wypala sie co około 500-600km.

 

Dziś rano wskaźnik pokazywał jedną "kreskę" poniżej Max. Po dojechali do pracy, rozgrzaniu silnika i po ponownym sprawdzeniu stan jest ten sam. (Wszystkie procedury co do jego prawidłowego sprawdzenia zostały zachowane). Jak dla mnie dziwna sytuacja.

Edytowane przez Madridista Olb
Opublikowano

Kup bagnet i będziesz miał prawdziwy obraz stanu oleju

Opublikowano

Miałem jeden bagnet,  zakupiony na allegro niby pod dokładnie moje auto ale nie dość że nie szło z niego odczytywać stanu oleju to jeszcze spod korka dmuchalo. Zaraz tak zrobię i zamówię drugi porzadniejszy. 

Co nie mniej zastanawia mnie i tak skąd takie dziwne zachowanie na MMI.

Opublikowano
6 godzin temu, Madridista Olb napisał(a):

Co nie mniej zastanawia mnie i tak skąd takie dziwne zachowanie na MMI.

przecież te elektorniczne wskazniki poziomu oleju to o kant d... rozbić

możesz mieć właśnie uszkodzony czujnik i nawet nie bedziesz o tym wiedział, po co to wymyślono to ja nie wiem, od XXX lat wiadomo że bagnet jest nie zastąpiony

 

 

pamietaj że ten bagnet olejowy w tym samochodzie możesz tylko uzywać do sprawdzania, nie powinieneś z nim jeździć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...