Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot w komorze silnika na rozgrzanym 1.8T BFB w A4 B6


Darek_82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Mam problem z moim audi A4 B6 1.8T oznaczenie silnika BFB. Po rozgrzaniu silnika pojawia się dziwny stukot na niskich obrotach. Na zimnym zimnym wszystko git. Co może być przyczyną? 

https://youtu.be/S-6KPf0nd4U?si=9Ve1COofdyPo6mFm

Edytowane przez Darek_82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz łańcucha rozrządu. Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Darek_82 napisał(a):

Witam. 

Mam problem z moim audi A4 B6 1.8T oznaczenie silnika BFB. Po rozgrzaniu silnika pojawia się dziwny stukot na niskich obrotach. 

Zestaw rozrządu łącznie z zestawem napinacza firmy SWAG wymieniony 10tyś. kilometrów temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, przem8 napisał(a):

Napinacz łańcucha rozrządu. Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju.

Komplet rozrząd + napinacz z łańcuchem firmy SWAG założony 10tyś km temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Darek_82 napisał(a):

Komplet rozrząd + napinacz z łańcuchem firmy SWAG założony 10tyś km temu

Nowe to nie znaczy sprawne. Poza tym miałeś sprawdzane cisnienie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, benyA4 napisał(a):

Czy częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów..??

Tak stukot zwiększa częstotliwość wraz z obrotami silnika. Pojawia się po zrobieniu ok. 30kilometrów i potem występuje sporadycznie ale przez znaczny czas. Uspokaja się na wyższych obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety jak pisza koledzy wyżej, nowe nie znaczy dobre. Możesz zobaczyć synchronizację rozrządu w blokach pomiarowych. Czy w czasie stukanie nie szaleje. Wraz ze wzrostem  obrotów rośnie ciśnienie oleju więc hydraulika się napina. A przy zdjęciu pokrywy zerknął bym na szklanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie zmierzone, nie pamiętam jakie  ale mechanik powiedział że na zimnym jak i na ciepłym jest git. Stukot dochodzi z napinacza łańcucha. Wymieniony 10tyś km temu i już się rozsypał :( Czy miał już ktoś przypadek że nawet po długim postoju napinacz przy odpalaniu i na zimnym nie daje oznak zużycia, a po rozgrzaniu wali jak u mnie? - filmik z klekotem jest wklejony wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro 10kkm temu i robiony u mechanika co sprawdzał ciśnienie, to może oddaj do niego na gwarancję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No i przyczyna leżała na kole rozrządu, zerwany klin (wkleiłem zdjęcie). Powodowało to luz o jeden ząbek. Szczęście że nie obróciło. Przez ten luz rozsypał się napinacz łańcucha. 10tyś km i znowu wszystko wymienione na nowe. Najważniejsze że teraz jest git 🙂

Pozdrawiam

IMG-20240408-WA0000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to koło nie jest czasem tak jak w 1.9, że można je założyć w jedną i w drugą stronę, ale tylko jedna jest poprawna, bo druga skutkuje zerwaniem klinu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...