Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot w komorze silnika na rozgrzanym 1.8T BFB w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Mam problem z moim audi A4 B6 1.8T oznaczenie silnika BFB. Po rozgrzaniu silnika pojawia się dziwny stukot na niskich obrotach. Na zimnym zimnym wszystko git. Co może być przyczyną? 

https://youtu.be/S-6KPf0nd4U?si=9Ve1COofdyPo6mFm

Edytowane przez Darek_82
Opublikowano

Napinacz łańcucha rozrządu. Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju.

Opublikowano
Godzinę temu, Darek_82 napisał(a):

Witam. 

Mam problem z moim audi A4 B6 1.8T oznaczenie silnika BFB. Po rozgrzaniu silnika pojawia się dziwny stukot na niskich obrotach. 

Zestaw rozrządu łącznie z zestawem napinacza firmy SWAG wymieniony 10tyś. kilometrów temu

Opublikowano
21 minut temu, przem8 napisał(a):

Napinacz łańcucha rozrządu. Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju.

Komplet rozrząd + napinacz z łańcuchem firmy SWAG założony 10tyś km temu

Opublikowano
1 godzinę temu, Darek_82 napisał(a):

Komplet rozrząd + napinacz z łańcuchem firmy SWAG założony 10tyś km temu

Nowe to nie znaczy sprawne. Poza tym miałeś sprawdzane cisnienie oleju?

Opublikowano

Czy częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów..??

Opublikowano
1 godzinę temu, benyA4 napisał(a):

Czy częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów..??

Tak stukot zwiększa częstotliwość wraz z obrotami silnika. Pojawia się po zrobieniu ok. 30kilometrów i potem występuje sporadycznie ale przez znaczny czas. Uspokaja się na wyższych obrotach. 

Opublikowano

No to niestety jak pisza koledzy wyżej, nowe nie znaczy dobre. Możesz zobaczyć synchronizację rozrządu w blokach pomiarowych. Czy w czasie stukanie nie szaleje. Wraz ze wzrostem  obrotów rośnie ciśnienie oleju więc hydraulika się napina. A przy zdjęciu pokrywy zerknął bym na szklanki.

Opublikowano

Ciśnienie zmierzone, nie pamiętam jakie  ale mechanik powiedział że na zimnym jak i na ciepłym jest git. Stukot dochodzi z napinacza łańcucha. Wymieniony 10tyś km temu i już się rozsypał :( Czy miał już ktoś przypadek że nawet po długim postoju napinacz przy odpalaniu i na zimnym nie daje oznak zużycia, a po rozgrzaniu wali jak u mnie? - filmik z klekotem jest wklejony wyżej.

Opublikowano

Skoro 10kkm temu i robiony u mechanika co sprawdzał ciśnienie, to może oddaj do niego na gwarancję?

Opublikowano

Witam.

No i przyczyna leżała na kole rozrządu, zerwany klin (wkleiłem zdjęcie). Powodowało to luz o jeden ząbek. Szczęście że nie obróciło. Przez ten luz rozsypał się napinacz łańcucha. 10tyś km i znowu wszystko wymienione na nowe. Najważniejsze że teraz jest git 🙂

Pozdrawiam

IMG-20240408-WA0000.jpg

Opublikowano

A to koło nie jest czasem tak jak w 1.9, że można je założyć w jedną i w drugą stronę, ale tylko jedna jest poprawna, bo druga skutkuje zerwaniem klinu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...